VW R32 HGP Turbo
VW R32 HGP Turbo
Hallo allemaal,
Ik heb me zojuist aangemeld met de Up! en hierbij ook even mijn hobby.. de R32. Enjoy
Type - VW Golf MKIV
Uitvoering - R32
Jaar - 2003
Motor - 3200cc V6 24V
Kleur - Moonlight Blue Pearl Effect; LC5M
Carrosserie - 3 deurs
Standaard fabrieksopties o.a.:
Xenon
Climatronic
Regensensor
Schuifkanteldak
Stoelverwarming
Koplampsproeiers
Lederen armsteun
Warmtewerend glas
Elek. ramen en spiegels
Zwart lederen König bekleding
Automatisch dimmende binnenspiegel
Motor:
HGP 460 Turbo Kit @ 0.9bar
- HGP R30 Garrett Ball Bearing based hybrid turbo
- Custom HGP uitlaathuis met interne wastegate
- HPA Competition sidemount intercoolers
- Flowbenched Cast Exhaust manifold with external oxygen sensors
- Custom Stainless Steel Heat Shield
- Short runner cast intake manifold
- Head Spacer Plate compressieverlaging (8.8:1)
- 550cc injectoren
- Custom Silicone Hoses, Piping, Stainless steel oil lines & brackets
- High flow benzinepompen x 2
- Geharde lagerschalen
- HGP software
- Setrab 19rijen oliekoeler met thermostaat
Versnellingsbak:
Sachs 4 Paddle Sintered Racing Clutch & Single Mass Flywheel
Haldex Performance Controller
Lengthened 02M gear set
HPA Short Shifter
HPA Dogbone Mount
Uitlaat:
Custom HGP 70mm downpipe
Custom 2x 100 cells racekats / (wisselbare decat)
Custom 3.5" uitlaatsysteem met vacuum-bypass
Remmen:
AP 600 DOT5.1 Racing Brake Fluid
Voor
- Porsche Cayenne Z18 6-zuiger remklauwen
- 360mm Audi RS4 geperforeerde remschijven
- EBC Yellowstuff remblokken
- Staalgevlochten remleidingen
Achter
- OEM remklauwen
- 312mm Audi RS4 geperforeerde remschijven
- EBC Yellowstuff remblokken
- Staalgevlochten remleidingen
Exterieur:
OEM open roosters voorbumper (3x)
OEM USA achterlichten
Custom turbocharged logo
Custom HGP logo grill
Custom LED kentekenverlichting
Interieur:
MFA-XP tachomodule
OEM vol leder König schaalstoelen zwart
OEM PoloR lichtschakelaar
Ophanging:
Bilstein B16 PSS9
Gruvenparts tie-arms
Wiechers veerpootbrug
EuroSport Rear X-Brace
OEM Audi TT jacking points
H&R 25mm stabilisatorstang voor
H&R 21mm stabilisatorstang achter
Velgen en banden:
OEM OZ Aristo 18" ET38 7.5J
225/40/18 Michelin Pilot Sport 3
Spacers: Vooras: 7mm; Achteras: 25mm
OZ Ultraleggera 18" ET35 8J
225/40/18 Federal 595RS-R (semislicks)
Spacers: Vooras: 5mm; Achteras: 20mm
Audio and Multimedia:
OEM MFD met cd-wisselaar
OEM VW Sharan stubby antenne
In straatmodus:
In huidige trackmodus:
En tot slot tijdens het Nordschleife bezoekje afgelopen jaar:
Ik heb me zojuist aangemeld met de Up! en hierbij ook even mijn hobby.. de R32. Enjoy
Type - VW Golf MKIV
Uitvoering - R32
Jaar - 2003
Motor - 3200cc V6 24V
Kleur - Moonlight Blue Pearl Effect; LC5M
Carrosserie - 3 deurs
Standaard fabrieksopties o.a.:
Xenon
Climatronic
Regensensor
Schuifkanteldak
Stoelverwarming
Koplampsproeiers
Lederen armsteun
Warmtewerend glas
Elek. ramen en spiegels
Zwart lederen König bekleding
Automatisch dimmende binnenspiegel
Motor:
HGP 460 Turbo Kit @ 0.9bar
- HGP R30 Garrett Ball Bearing based hybrid turbo
- Custom HGP uitlaathuis met interne wastegate
- HPA Competition sidemount intercoolers
- Flowbenched Cast Exhaust manifold with external oxygen sensors
- Custom Stainless Steel Heat Shield
- Short runner cast intake manifold
- Head Spacer Plate compressieverlaging (8.8:1)
- 550cc injectoren
- Custom Silicone Hoses, Piping, Stainless steel oil lines & brackets
- High flow benzinepompen x 2
- Geharde lagerschalen
- HGP software
- Setrab 19rijen oliekoeler met thermostaat
Versnellingsbak:
Sachs 4 Paddle Sintered Racing Clutch & Single Mass Flywheel
Haldex Performance Controller
Lengthened 02M gear set
HPA Short Shifter
HPA Dogbone Mount
Uitlaat:
Custom HGP 70mm downpipe
Custom 2x 100 cells racekats / (wisselbare decat)
Custom 3.5" uitlaatsysteem met vacuum-bypass
Remmen:
AP 600 DOT5.1 Racing Brake Fluid
Voor
- Porsche Cayenne Z18 6-zuiger remklauwen
- 360mm Audi RS4 geperforeerde remschijven
- EBC Yellowstuff remblokken
- Staalgevlochten remleidingen
Achter
- OEM remklauwen
- 312mm Audi RS4 geperforeerde remschijven
- EBC Yellowstuff remblokken
- Staalgevlochten remleidingen
Exterieur:
OEM open roosters voorbumper (3x)
OEM USA achterlichten
Custom turbocharged logo
Custom HGP logo grill
Custom LED kentekenverlichting
Interieur:
MFA-XP tachomodule
OEM vol leder König schaalstoelen zwart
OEM PoloR lichtschakelaar
Ophanging:
Bilstein B16 PSS9
Gruvenparts tie-arms
Wiechers veerpootbrug
EuroSport Rear X-Brace
OEM Audi TT jacking points
H&R 25mm stabilisatorstang voor
H&R 21mm stabilisatorstang achter
Velgen en banden:
OEM OZ Aristo 18" ET38 7.5J
225/40/18 Michelin Pilot Sport 3
Spacers: Vooras: 7mm; Achteras: 25mm
OZ Ultraleggera 18" ET35 8J
225/40/18 Federal 595RS-R (semislicks)
Spacers: Vooras: 5mm; Achteras: 20mm
Audio and Multimedia:
OEM MFD met cd-wisselaar
OEM VW Sharan stubby antenne
In straatmodus:
In huidige trackmodus:
En tot slot tijdens het Nordschleife bezoekje afgelopen jaar:
Re: VW R32 HGP Turbo
Dik zo'n HGP apparaat
Ibiza running @ 248 pk & 373nm
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: VW R32 HGP Turbo
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: RE: VW R32 HGP Turbo
Goeie genade. Je hebt er een Audi A6 aan verbouwd[DIZZY FACE] zelf gedaan, of al deels ongebouwd gekocht?
Re: VW R32 HGP Turbo
Te dik.. [SMILING FACE WITH HEART-SHAPED EYES] heb deze wel is zien rijden[OK HAND SIGN]
Black on Black
Re: VW R32 HGP Turbo
Niks mis met veel geld in een auto stoppen
In de Ibiza zit ook al 15-20k
In de Ibiza zit ook al 15-20k
Ibiza running @ 248 pk & 373nm
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
Re: VW R32 HGP Turbo
Thx.
Deels was al gedaan, maar veel heb ik zelf verbouwd. Beetje uit de hand gelopen hobby
Deels was al gedaan, maar veel heb ik zelf verbouwd. Beetje uit de hand gelopen hobby
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: VW R32 HGP Turbo
Echt een te gek ding!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 268
- Lid geworden op: za 21 dec 2013, 13:11
Re: VW R32 HGP Turbo
Kijk eens wie daar is op het UP forum.
Re: VW R32 HGP Turbo
Mooie wagen
en ook keurig aangepakt geen half werk
ben je er al een keer mee naar de Wörthersee geweest ?
hij komt me namelijk bekend voor
en ook keurig aangepakt geen half werk
ben je er al een keer mee naar de Wörthersee geweest ?
hij komt me namelijk bekend voor
Re: VW R32 HGP Turbo
Thx. Nee nog niet. Plan is om er in 2016 voor de eerste keer naar toe te gaan
Re: VW R32 HGP Turbo
Zeker doen het is de moeite waard
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: VW R32 HGP Turbo
Ik ga misschien deze zomer even een weekend. Even kijken of ik tegen die tijd een diesel heb.vwmaniac schreef:Zeker doen het is de moeite waard
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2840
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: VW R32 HGP Turbo
Tom, je weet toch wel dat de Vagling niet met een diesel geleverd wordt ............?Petrolhead Tom schreef:Ik ga misschien deze zomer even een weekend. Even kijken of ik tegen die tijd een diesel heb.
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
Re: VW R32 HGP Turbo
Heb nog wel een plekkie vrij voor 2 wekenPetrolhead Tom schreef:Ik ga misschien deze zomer even een weekend. Even kijken of ik tegen die tijd een diesel heb.vwmaniac schreef:Zeker doen het is de moeite waard
Ik ga alweer voor het 4e jaar
Ibiza running @ 248 pk & 373nm
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
Re: VW R32 HGP Turbo
Ik ga dit keer voor de eerste keer kan er nier op wachten..
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
Black on Black
-
- Forum newbie
- Berichten: 8
- Lid geworden op: do 07 apr 2016, 09:54
Re: VW R32 HGP Turbo
Heel erg gaaf ding!
Re: VW R32 HGP Turbo
Kleine update:
Bij JDengineering afgesteld. Heb hem op een lagere turbodruk gezet vanwege circuitgebruik zo nu en dan. Circa 530pk was goed mogelijk, maar dat is ook weer een heleboel extra hitte ontwikkeling dus bewust niet voor gekozen. Zo blijft alles tenminste langer heel.
Welliswaar een feature die ik nooit zal gebruiken, maar wel leuk om mensen bij het verkeerslicht te laten schrikken. Filmpje is op 3500 toeren, zet ik hem wat hoger is het alsof er iemand met een automatisch geweer staat te schieten
Na het bezoek aan JD merkte ik dat hij toch niet altijd even lekker liep. Oorzaak daarvan waren de bougies. Waren welliswaar vorig jaar vervangen, maar door het vele starten om de timing van de nokkenassen te checken, waarschijnlijk er toch niet beter op geworden. Dus snel vervangen door 6 nieuwe, en gelijk een graadje kouder.
Helaas, daar bleef het niet bij. Auto weggezet op de oprit en de volgende dag een stukje willen rijden. Niks. Wel stroom, maar sloeg niet aan. Na wat zekeringen nagekeken te hebben zag ik dat de zekering van de brandstofpompen doorgebrand was. Even een nieuwe erin, starten, tik.. zekering weer kapot en auto uit.
Maar snel een nieuwe Bosch 044 pomp besteld en onder de auto gehangen. Toen kwam ik er dus ook achter dat ik een pomp onder de auto had die maar de helft van een 044 levert, dus gelijk een mooie upgrade. Wel wat andere aansluitingen maar met een verloopnippel en een nieuwe stroomdraad zo opgelost.
Wat denk je? Juist.. ik had ze eerst beide moeten testen. Mijn gevoel zei dat de pomp onder de auto kapot moest zijn, omdat die immers in weer en wind hangt (al komt hij nooit met regen buiten). Achteraf bleek het dus de pomp in de tank te zijn, want direct na het starten ging weer de zekering kapot. Even de pomp in de tank losgekoppeld en daarna starten zonder problemen. Les voor de volgende keer. Afijn, ook de pomp in de tank vervangen dus..
Na een grondige wasbeurt en de nog chrome emblemen:
En nu met zwart:
Bij JDengineering afgesteld. Heb hem op een lagere turbodruk gezet vanwege circuitgebruik zo nu en dan. Circa 530pk was goed mogelijk, maar dat is ook weer een heleboel extra hitte ontwikkeling dus bewust niet voor gekozen. Zo blijft alles tenminste langer heel.
Welliswaar een feature die ik nooit zal gebruiken, maar wel leuk om mensen bij het verkeerslicht te laten schrikken. Filmpje is op 3500 toeren, zet ik hem wat hoger is het alsof er iemand met een automatisch geweer staat te schieten
Na het bezoek aan JD merkte ik dat hij toch niet altijd even lekker liep. Oorzaak daarvan waren de bougies. Waren welliswaar vorig jaar vervangen, maar door het vele starten om de timing van de nokkenassen te checken, waarschijnlijk er toch niet beter op geworden. Dus snel vervangen door 6 nieuwe, en gelijk een graadje kouder.
Helaas, daar bleef het niet bij. Auto weggezet op de oprit en de volgende dag een stukje willen rijden. Niks. Wel stroom, maar sloeg niet aan. Na wat zekeringen nagekeken te hebben zag ik dat de zekering van de brandstofpompen doorgebrand was. Even een nieuwe erin, starten, tik.. zekering weer kapot en auto uit.
Maar snel een nieuwe Bosch 044 pomp besteld en onder de auto gehangen. Toen kwam ik er dus ook achter dat ik een pomp onder de auto had die maar de helft van een 044 levert, dus gelijk een mooie upgrade. Wel wat andere aansluitingen maar met een verloopnippel en een nieuwe stroomdraad zo opgelost.
Wat denk je? Juist.. ik had ze eerst beide moeten testen. Mijn gevoel zei dat de pomp onder de auto kapot moest zijn, omdat die immers in weer en wind hangt (al komt hij nooit met regen buiten). Achteraf bleek het dus de pomp in de tank te zijn, want direct na het starten ging weer de zekering kapot. Even de pomp in de tank losgekoppeld en daarna starten zonder problemen. Les voor de volgende keer. Afijn, ook de pomp in de tank vervangen dus..
Na een grondige wasbeurt en de nog chrome emblemen:
En nu met zwart:
Laatst gewijzigd door WestR32 op zo 18 sep 2016, 01:54, 1 keer totaal gewijzigd.