Chip Up GTI 135 pk
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 371
- Lid geworden op: ma 29 jan 2018, 21:30
- Locatie: Vlaamse Ardennen
Re: Chip Up GTI 135 pk
Deze zomer,gaat de GTI dus binnen voor de vitaminekuur. Maar waar laten doen? JD? VAG techniek? DVX of BRP in België? Tot 130 pk of 140 pk?
2018 VW Up! GTI
2018 MINi Cooper S cabrio
2005 Suzuki SV1000s
2023 Hyundai Santa Fe PHEV
2022 BMW 530e
2018 MINi Cooper S cabrio
2005 Suzuki SV1000s
2023 Hyundai Santa Fe PHEV
2022 BMW 530e
Re: Chip Up GTI 135 pk
Ben zelf bij vagtechniek geweest netjes geholpen.
Rij met een normale stage1 385euro
Je kan ook voor stage1+gaan dan gaat hij op de bank kost ook meer.
Hoor ook erg goede berichten over jd hier ga ik een bezoekje brengen als het weer rustig is in de wereld. (Andere downpipe en en en)
Maar uiteindelijk gaat het om waar jij het beste gevoel bij hebt.
Zou zeggen bel ze allemaal is op en stel je vragen. Dan weet je snel je keuze.
Succes met de keuze maken.
Rij met een normale stage1 385euro
Je kan ook voor stage1+gaan dan gaat hij op de bank kost ook meer.
Hoor ook erg goede berichten over jd hier ga ik een bezoekje brengen als het weer rustig is in de wereld. (Andere downpipe en en en)
Maar uiteindelijk gaat het om waar jij het beste gevoel bij hebt.
Zou zeggen bel ze allemaal is op en stel je vragen. Dan weet je snel je keuze.
Succes met de keuze maken.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 371
- Lid geworden op: ma 29 jan 2018, 21:30
- Locatie: Vlaamse Ardennen
Re: Chip Up GTI 135 pk
Ik merk dat je ook Eibach veren hebt op je wagen. Welke zijn dit? En enkel veren of ook de dempers? Wat heeft het totaal gekost dan?Down schreef: ↑zo 29 mar 2020, 07:51Ben zelf bij vagtechniek geweest netjes geholpen.
Rij met een normale stage1 385euro
Je kan ook voor stage1+gaan dan gaat hij op de bank kost ook meer.
Hoor ook erg goede berichten over jd hier ga ik een bezoekje brengen als het weer rustig is in de wereld. (Andere downpipe en en en)
Maar uiteindelijk gaat het om waar jij het beste gevoel bij hebt.
Zou zeggen bel ze allemaal is op en stel je vragen. Dan weet je snel je keuze.
Succes met de keuze maken.
2018 VW Up! GTI
2018 MINi Cooper S cabrio
2005 Suzuki SV1000s
2023 Hyundai Santa Fe PHEV
2022 BMW 530e
2018 MINi Cooper S cabrio
2005 Suzuki SV1000s
2023 Hyundai Santa Fe PHEV
2022 BMW 530e
Re: Chip Up GTI 135 pk
Ik heb de eibach pro kit en achter dunnere rubbers geplaatst.
De veren kosten 175 euro.
Montage verschilt per garage (tussen een uur en anderhalfuur zijn ze bezig)
Was zelf iets meer als 300 euro kwijt in totaal (6 maanden terug).
Vraag wat verschillende offertes op per mail.
Kan je erg veel geld mee besparen.
De veren kosten 175 euro.
Montage verschilt per garage (tussen een uur en anderhalfuur zijn ze bezig)
Was zelf iets meer als 300 euro kwijt in totaal (6 maanden terug).
Vraag wat verschillende offertes op per mail.
Kan je erg veel geld mee besparen.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 371
- Lid geworden op: ma 29 jan 2018, 21:30
- Locatie: Vlaamse Ardennen
Re: Chip Up GTI 135 pk
Eibach veren is 15mm zakken, is dat merkbaar vraag ik me dan af?
2018 VW Up! GTI
2018 MINi Cooper S cabrio
2005 Suzuki SV1000s
2023 Hyundai Santa Fe PHEV
2022 BMW 530e
2018 MINi Cooper S cabrio
2005 Suzuki SV1000s
2023 Hyundai Santa Fe PHEV
2022 BMW 530e
Re: Chip Up GTI 135 pk
Ja. Die Eibach veren maken verschil. het oogt iets beter en de wegligging verbeterd ook. Ik was blij met de verandering.
GTI, Deep Black Pearl, LED
Re: Chip Up GTI 135 pk
Inmiddels heb ik ‘m bij VAGtechniek laten chippen, 143pk 259Nm.
Ik had er geen goede brandstof in zitten volgens hen, met Shell Vpower of Bp Ultimate 98 zou het tot 10pk meer kunnen zijn (‘maar de vraag is of je het verschil merkt’, werd me verteld).
Voor het koppel maakt het verschil in brandstof blijkbaar wat minder uit.
Standaard leverde de Up (met de verkeerde brandstof nota bene) 120 pk/220Nm. Niet slecht.
Met name het koppel rijdt wel veel fijner, te merken vanaf 2500 toeren/min. Zo had ie eigenlijk standaard moeten zijn. Tevreden dus!
Ik had er geen goede brandstof in zitten volgens hen, met Shell Vpower of Bp Ultimate 98 zou het tot 10pk meer kunnen zijn (‘maar de vraag is of je het verschil merkt’, werd me verteld).
Voor het koppel maakt het verschil in brandstof blijkbaar wat minder uit.
Standaard leverde de Up (met de verkeerde brandstof nota bene) 120 pk/220Nm. Niet slecht.
Met name het koppel rijdt wel veel fijner, te merken vanaf 2500 toeren/min. Zo had ie eigenlijk standaard moeten zijn. Tevreden dus!
Up! GTI / Red & Black
Re: Chip Up GTI 135 pk
Mag ik weten welk merk en type benzine je wel in de tank had?
GTI, Deep Black Pearl, LED
Re: Chip Up GTI 135 pk
Het advies van VAGtechniek was vooraf: tank niet in Belgie want daar wisselt de kwaliteit. Als je in Nederland of Duitsland Ron98 tankt is het altijd goed.
Ik reed de tank leeg (want: Euro98 van Avia in Belgie) en tankte in Duitsland Ron98 bij HEM.
Maar toch bleek dat van Euro95 kwaliteit. Jammer. Binnenkort tank ik Shell Vpower en dan ga ik wel merken wat het verschil is, en of dat voor mij het prijsverschil rechtvaardigt. (Ik rijd 25000km / jaar)
Ik reed de tank leeg (want: Euro98 van Avia in Belgie) en tankte in Duitsland Ron98 bij HEM.
Maar toch bleek dat van Euro95 kwaliteit. Jammer. Binnenkort tank ik Shell Vpower en dan ga ik wel merken wat het verschil is, en of dat voor mij het prijsverschil rechtvaardigt. (Ik rijd 25000km / jaar)
Up! GTI / Red & Black
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Chip Up GTI 135 pk
Ik tank vrijwel altijd V-power in Duitsland. Merk behoorlijk wat verschil als ik onverwachts een keer wat anders moet tanken. Het is mij het prijsverschil dubbel en dwars waard.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Chip Up GTI 135 pk
Je merkt behoorlijk wat verschil Tom. Wat merk je precies?
Up! GTI / Red & Black
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Chip Up GTI 135 pk
Ik tank altijd 98, daar is ie ook op afgesteld bij vagtechniek. Op 95 merk je vooral bij veel stevig accelereren en hard rijden dat de motor telkens het vermogen wat afknijpt om pingelen te voorkomen. Ook voel je duidelijk het verschil hoe graag de motor ‘wil’. Op 98 altijd wil hij eigenlijk altijd wel lekker vooruit zonder tegensputteren (tenzij het 40 graden is buiten). Overigens als je het vermogen niet gebruikt zal je bijna tot geen verschil merken. Al rij je op 98 tegenwoordig altijd zuiniger sinds 95 in Nederland met 10% ethanol is.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Re: Chip Up GTI 135 pk
Ik zie toch 128PK voorbijkomen voor de standaard 115PK motor. Lijkt me dat die 7 PK niet veel bijdraagt, want dat is natuurlijk ergens rond de 6000RPM. of heb je een veel vlakker koppelverkoop? Want bij de standaard motor dondert het koppel in met de RPM en daar heb ik een hekel aan: het gevoel dat je moet opschakelen om sneller te versnellen is onnatuurlijk.
Re: Chip Up GTI 135 pk
Als de motor al 128 pk doet in de standaard trim dan is het met chip zeker meer dan 135 pk.
Daarnaast is het koppel interessanter dan het vermogen.
Daarnaast is het koppel interessanter dan het vermogen.
Up! GTI / Red & Black
Re: Chip Up GTI 135 pk
Begrijpen doe ik het niet. Wel heeft RON98 een kleinere enegie-inhoud las ik ooit, maar dit?
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Chip Up GTI 135 pk
Naar mijn weten heeft ron 98 juist een grotere energie-inhoud, maar kijk eens naar mijn -mijn auto- topic als je wilt.
Daar zit een uitdraai bij van mijn koppel en vermogen, misschien interessant voor je.
Ik heb vanaf 2300 rpm 255Nm beschikbaar...
Als ik 80 rij in z'n 5 (wat ik overigens nooit doe, ga pas vanaf 100-110 naar 5 normaalgesproken), dan loopt ie 1 op 33
Indrukwekkende cijfers toch? En gemiddelde over een hele tank, met veel stad met gemak 1 op 18
Daar zit een uitdraai bij van mijn koppel en vermogen, misschien interessant voor je.
Ik heb vanaf 2300 rpm 255Nm beschikbaar...
Als ik 80 rij in z'n 5 (wat ik overigens nooit doe, ga pas vanaf 100-110 naar 5 normaalgesproken), dan loopt ie 1 op 33
Indrukwekkende cijfers toch? En gemiddelde over een hele tank, met veel stad met gemak 1 op 18
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Chip Up GTI 135 pk
Het pure verschil tussen ron95 en ron98 is 5 pk heb ik ook gezien op een andere uitdraai.
Mijn auto is afgesteld op ron98 en mag dat ook alleen maar.
Door mijn volledige Milltek met downpipe en racecat met minder weerstand kwamen ze uit op 151 pk...
Maar waar ging dit topic eigenlijk over? De zin of onzin van chippen?
Mijn auto is afgesteld op ron98 en mag dat ook alleen maar.
Door mijn volledige Milltek met downpipe en racecat met minder weerstand kwamen ze uit op 151 pk...
Maar waar ging dit topic eigenlijk over? De zin of onzin van chippen?
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
Re: Chip Up GTI 135 pk
Zin of onzin?
Nee, wat mij betreft heeft chippen wel zin. Je ziet alleen gekke cijfers voorbijkomen van nog niet gechipte auto's, die standaard al 220Nm leveren. Dan vraag ik me af: en op RON98? 230Nm?
Gek genoeg is een 1.2TSI niet in staat iets te doen met een hoger octaangetal; in tegendeel zelfs. Dat betekent dat de ontsteking er bij 95octaan mee stopt: vroeger kan ie niet.
Ik ga dan zoeken naar cijfers van de 1.0TSI: hoe reageert die op RON98? Niet, meer, minder koppel?
De energie-inhoud van RON98 is niet hoger; de ontsteking kan vroeger, er mag eventueel meer benzine worden ingespoten, de druk mag iets omhoog => meer koppel.
When motorists see premium 91-octane gas at the pump, they may assume it contains higher energy content compared to regular 87-octane gas. After all, “high-octane” is often synonymous with increased power and performance. The 91-octane gas should, they think, provide improved fuel economy and power.
In fact, octane has nothing to do with energy content or quality – it’s a measurement of the gasoline’s ability to resist engine knock. Higher octane denotes greater knock control.
Nee, wat mij betreft heeft chippen wel zin. Je ziet alleen gekke cijfers voorbijkomen van nog niet gechipte auto's, die standaard al 220Nm leveren. Dan vraag ik me af: en op RON98? 230Nm?
Gek genoeg is een 1.2TSI niet in staat iets te doen met een hoger octaangetal; in tegendeel zelfs. Dat betekent dat de ontsteking er bij 95octaan mee stopt: vroeger kan ie niet.
Ik ga dan zoeken naar cijfers van de 1.0TSI: hoe reageert die op RON98? Niet, meer, minder koppel?
De energie-inhoud van RON98 is niet hoger; de ontsteking kan vroeger, er mag eventueel meer benzine worden ingespoten, de druk mag iets omhoog => meer koppel.
When motorists see premium 91-octane gas at the pump, they may assume it contains higher energy content compared to regular 87-octane gas. After all, “high-octane” is often synonymous with increased power and performance. The 91-octane gas should, they think, provide improved fuel economy and power.
In fact, octane has nothing to do with energy content or quality – it’s a measurement of the gasoline’s ability to resist engine knock. Higher octane denotes greater knock control.