Pim's VW Up! TSI
Pim's VW Up! TSI
Dag iedereen,
Mijn naam is Pim en ben een groot autoliefhebber. De tocht naar een eerste auto begon gelijk toen ik mijn rijbewijs had gehaald, alweer bijna 5 jaar geleden. Mijn passie ligt bij Japanse auto's van de vorige eeuw, maar dit is uiteraard onbereikbaar als je nog op school zit Door de jaren heen ben ik veel wezen kijken bij autootjes die wel in het budget lagen, maar wilde de pk wens niet laten schieten. Een aantal weken geleden ben ik pas achter het bestaan van deze auto gekomen.
Vanaf afgelopen vrijdag is dit mijn Volkswagen Up! TSI uit 2018. Dit is mijn eerste auto en wat is het een genot om in te rijden. Hiervoor maakte ik veel gebruik van een fiat panda van moeders, maar deze Up! heeft even meer pk's en is een stuk ruimer en luxer, dus dat is wel een verschil. Via Autoblog op YouTube kwam ik achter dit forum en vind het ontzettend leuk om me hier bij te voegen.
Hieronder wat foto's van deze beauty:
Mijn naam is Pim en ben een groot autoliefhebber. De tocht naar een eerste auto begon gelijk toen ik mijn rijbewijs had gehaald, alweer bijna 5 jaar geleden. Mijn passie ligt bij Japanse auto's van de vorige eeuw, maar dit is uiteraard onbereikbaar als je nog op school zit Door de jaren heen ben ik veel wezen kijken bij autootjes die wel in het budget lagen, maar wilde de pk wens niet laten schieten. Een aantal weken geleden ben ik pas achter het bestaan van deze auto gekomen.
Vanaf afgelopen vrijdag is dit mijn Volkswagen Up! TSI uit 2018. Dit is mijn eerste auto en wat is het een genot om in te rijden. Hiervoor maakte ik veel gebruik van een fiat panda van moeders, maar deze Up! heeft even meer pk's en is een stuk ruimer en luxer, dus dat is wel een verschil. Via Autoblog op YouTube kwam ik achter dit forum en vind het ontzettend leuk om me hier bij te voegen.
Hieronder wat foto's van deze beauty:
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 622
- Lid geworden op: wo 27 apr 2016, 20:41
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Pim's VW Up! TSI
Fraaie auto met topwielen! Welkom hier! Geniet van je auto. Mocht je de PK honger niet kunnen stillen dan zou ik een tripje naar Vagtechniek van harte kunnen aanbevelen om nog wat meer power te bemachtigen.
Verder nog plannen met de auto?
Verder nog plannen met de auto?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Pim's VW Up! TSI
Welkom! Tsi is altijd de goede keuze, hele prettige eerste auto.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Re: Pim's VW Up! TSI
Een bezoekje aan de Vagtechniek zit wel in de planning. Nog een aantal dingen voor de toekomst:
- Betere bandjes (195 breed) met eventueel groter formaat velg
- Dumpvalve
- Een Eibach schroefset lijkt me leuk, maar bij mij in de buurt is het een vluchtheuvelparadijs
Bedankt voor de complimenten!
- Betere bandjes (195 breed) met eventueel groter formaat velg
- Dumpvalve
- Een Eibach schroefset lijkt me leuk, maar bij mij in de buurt is het een vluchtheuvelparadijs
Bedankt voor de complimenten!
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Pim's VW Up! TSI
Drempels zijn met eibach geen probleem, hij is steviger geveerd waardoor de neus van de auto niet meer doorklapt op de drempel zelf, als je begrijpt wat ik bedoel. En hij rijdt ook een stuk beter met eibach veren.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Re: Pim's VW Up! TSI
Ja, ik snap wat je bedoelt. Ik vind ook wel dat hij iets lager een stuk mooier in de wielkassen zit, dus deze upgrade gaat ook op de agenda. Ik zal foto's posten bij elke update die komt!
Re: Pim's VW Up! TSI
Welkom
Re: Pim's VW Up! TSI
Welkom.
Heb eventueel nog een dumpvalve liggen van een tsi.
Heb eventueel nog een dumpvalve liggen van een tsi.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
Re: Pim's VW Up! TSI
Dankjewel, ik houd het in mijn achterhoofd. Voor nu ga ik eerst genieten en kilometers maken
- NickAlan
- Vagling liefhebber
- Berichten: 213
- Lid geworden op: vr 27 apr 2018, 15:48
- Locatie: Groningen
Re: Pim's VW Up! TSI
Welkom op het forum! Mooie uitvoering!!
VOLKSWAGEN up! Beats 2018
75pk, Beatsaudio, Bi-LED 5700K, schuifdak, 16" La Boca White velgen.
Insta: dutch_upbeats
75pk, Beatsaudio, Bi-LED 5700K, schuifdak, 16" La Boca White velgen.
Insta: dutch_upbeats
Re: Pim's VW Up! TSI
Welkom!
Re: Pim's VW Up! TSI
Ik dacht ik vraag even een offerte aan bij de verzekeringsmaatschappij voor het eventueel chiptunen van de auto, maar zij zeiden dat het niet legaal is om te laten doen. Toen ik vroeg of ze het zeker wisten, zeiden ze dat ze het zeker wisten en dat zij het in ieder geval niet verzekeren. Weet iemand hier meer over?
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Pim's VW Up! TSI
Wat wil je verzekeren dan? Het is niet te verzekeren.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Pim's VW Up! TSI
De auto krijgt meer pk, dus de verzekering gaat omhoog (een up gti kost meer dan een tsi, die meer kost dan een 60pk). Het blijkt dus illegaal te zijn om hem te chippen. Het internet staat vol met verhalen over en weer. Mocht je een ongeluk veroorzaken en ze lezen de auto uit, heb je fraude gepleegd en krijg je niks vergoed. Dus je bent flink de sjaak als ze erachter komen. Het is dus hetzelfde als het opvoeren van een brommer, wat ook niet mag. Ik denk dat ik het dus niet aandurf om naar vagtechniek te gaan.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Pim's VW Up! TSI
Bull.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2839
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Pim's VW Up! TSI
Dat was vroeger in Frankrijk, waar de auto verzekerd werd op basis van het aantal Chevaux (franse pk's). Voor een deux chevaux betaalde je minder verzekeringspremie dan voor een sept chevaux. In Nederland betaal je je verzekering op basis van de aanschafprijs van de auto, dus ja, voor een GTI betaal je meer dan voor een TSI en nog meer dan voor een 'gewone' up!, simpel omdat de aanschafwaarde anders ligt. In Nederland is het helemaal onafhankelijk van de pk's (of tegenwoordig beter: kW).
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Pim's VW Up! TSI
Bij een ander aantal cilinders in je auto moet je de auto laten herkeuren bij de RDW. Voor een simpele chip is dat niet nodig. Daarbij zal het voor een verzekeraar onmogelijk zijn om aan te tonen dat jij een ongeluk hebt veroorzaakt omdat je auto iets meer pk’s heeft dan waarmee de aut de fabriek heeft verlaten.
Gewoon chippen en niet je hele leven in angst leven.
Gewoon chippen en niet je hele leven in angst leven.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Pim's VW Up! TSI
Hoi Pim, welkom bij de Upclub. Ik heb zelf ook een TSI die een half jaartje geleden is getuned door Vagtechniek. Ik heb gewacht tot de fabriekgarantie voorbij was (kocht hem nieuw in 2018) omdat ik die niet wilde verspelen. Tot zover mijn voorzichtigheid t.a.v. tuning.
Tenzij je van nature een erg brave borst bent, of sterk principieel in het bewaken van fatsoensnormen (ja, tuning is in zekere zin 'illegaal'), zou ik me niet zo'n zorgen maken over wel- of niet verzekerd.
Tuning mag dan misschien niet, maar niemand heeft het in de gaten. We komen er dus gewoon mee weg.
Blijft over de morele kant. Zijn we gevaarlijker bezig? Natuurlijk niet. We zouden immers ook volledig legaal een 600pk+ monster kunnen kopen met een top van 280 km/u. Niemand die ons daar om zal veroordelen. Zolang we ons netjes aan de regels houden hoeven we onszelf niets te verwijten. Kan de auto het aan? Natuurlijk, maar daarvoor ga je juist naar een goede betrouwbare tuner die weet binnen bepaalde grenzen te blijven.
Tenzij je van nature een erg brave borst bent, of sterk principieel in het bewaken van fatsoensnormen (ja, tuning is in zekere zin 'illegaal'), zou ik me niet zo'n zorgen maken over wel- of niet verzekerd.
Enig idee hoeveel aanrijdingen er per dag zijn in Nederland? Ik heb ooit gelezen gemiddeld elke 3 seconde één. Denk je dat de betrokken auto's onderzocht worden op tuning? Misschien denk je dan alleen als er aanleiding is om tuning te vermoeden. Maar wanneer is er dat vermoeden? Als je veel te hard rijdt en uit de bocht vliegt? Dat kan met een standaard 60pk Up! ook prima hoor. Je moet wel heel erg idioot doen om het vermoeden van tuning op te wekken. Met 220 km/u iemand platrijden op een zebrapad bijvoorbeeld, maar hoe realistisch is dat nou?
Ja, ook dat is waar. Maar opgevoerde brommers zijn vaak al te herkennen aan de modificaties die zijn toegepast. Tuning is softwarematig en aan de buitenkant niet te zien. En het uitlezen van de auto zodanig dat je de tuning kunt zien is een specialistenwerkje en niet te vergelijken met een brommer even op de rollerbank plaatsen.
Tuning mag dan misschien niet, maar niemand heeft het in de gaten. We komen er dus gewoon mee weg.
Blijft over de morele kant. Zijn we gevaarlijker bezig? Natuurlijk niet. We zouden immers ook volledig legaal een 600pk+ monster kunnen kopen met een top van 280 km/u. Niemand die ons daar om zal veroordelen. Zolang we ons netjes aan de regels houden hoeven we onszelf niets te verwijten. Kan de auto het aan? Natuurlijk, maar daarvoor ga je juist naar een goede betrouwbare tuner die weet binnen bepaalde grenzen te blijven.
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2839
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Pim's VW Up! TSI
Het is niet zo dat tunen illegaal is omdat het opvoeren van een brommer wel illegaal is. Een brommer moet aan de eis voldoen dat de constructiesnelheid maximaal 45 km mag bedragen. Bij opvoeren overschrijd je die maximale snelheid, en dat is illegaal. Daarmee valt de brommer niet meer in de categorie die in het verkeer als brommer telt. Bij het tunen van de motor van een auto blijft die gewoon in dezelfde verkeerscategorie, voor een auto is bij mijn weten wettelijk geen maximale constructiesnelheid ingesteld. Dus in dat opzicht is tunen m.i. niet illegaal.
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l