Omdat ik nog geen auto had en er de komende paar maanden direct eentje nodig heb, heb ik voor een maandje een auto gehuurd.
Tot mijn geluk kreeg ik een Up!, die ik toch overweeg te kopen, dus handig voor een extra lange proefrit.
Ben er tot nog toe erg blij mee, 4-deurs, 44kW, heeft in ieder geval de mikmak aan praktische opties, ESP, comforpakket, airco, radio, ook een dashboardklep en zo'n glansdashboard al is dat niet helemaal mijn ding, veel te gevoelig voor vingers. Geen idee wat voor versie dat is.
Wat wel handig kan zijn: je kan een zuignap voor de smartphone op het glansdashboard vastmaken, maar dan vindt mijn smartphone de GPS-satelliet niet dus ik plak hem toch maar aan de voorruit.
Ik moest al direct er mee naar Duitsland, de 400-500 km autobahn naar Frankfurt deed hij met gemak. Hij komt tot 172 km/h volgens de teller, ik had geen GPS snelheidsmeting gedaan, ik denk dat het zo'n 165 km/h in het echt zal zijn... Met plankgas over de heuvels tussen Venlo en Frankfurt bleef hij alsnog onder de 5.7 l / 100km. Netjes!!!
Kwam bij de afslag naar de Nürburgring nog deze uitgebrande Lamborghini tegen: http://www.autoevolution.com/news/lambo ... 67567.html
Volgens het nieuws is de bestuurder op tijd uitgestapt, dus alleen maar financiele schade... had hij nou maar voor dat geld 25 Up!s gekocht dan deden ze het allemaal nog