Even Up!

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
uppsala
Forum newbie

Even Up!

Bericht door uppsala » di 24 sep 2013, 16:46

Even voorstellen, al ben ik misschien maar even hier, want ik heb tot nog toe een tijdelijke Up!

Omdat ik nog geen auto had en er de komende paar maanden direct eentje nodig heb, heb ik voor een maandje een auto gehuurd.
Tot mijn geluk kreeg ik een Up!, die ik toch overweeg te kopen, dus handig voor een extra lange proefrit.
IMG_20130924_051228_.jpg
IMG_20130924_051228_.jpg (359.68 KiB) 1292 keer bekeken
Ben er tot nog toe erg blij mee, 4-deurs, 44kW, heeft in ieder geval de mikmak aan praktische opties, ESP, comforpakket, airco, radio, ook een dashboardklep en zo'n glansdashboard al is dat niet helemaal mijn ding, veel te gevoelig voor vingers. Geen idee wat voor versie dat is.

Wat wel handig kan zijn: je kan een zuignap voor de smartphone op het glansdashboard vastmaken, maar dan vindt mijn smartphone de GPS-satelliet niet dus ik plak hem toch maar aan de voorruit.

Ik moest al direct er mee naar Duitsland, de 400-500 km autobahn naar Frankfurt deed hij met gemak. Hij komt tot 172 km/h volgens de teller, ik had geen GPS snelheidsmeting gedaan, ik denk dat het zo'n 165 km/h in het echt zal zijn... Met plankgas over de heuvels tussen Venlo en Frankfurt bleef hij alsnog onder de 5.7 l / 100km. Netjes!!!

Kwam bij de afslag naar de Nürburgring nog deze uitgebrande Lamborghini tegen: http://www.autoevolution.com/news/lambo ... 67567.html
Volgens het nieuws is de bestuurder op tijd uitgestapt, dus alleen maar financiele schade... had hij nou maar voor dat geld 25 Up!s gekocht dan deden ze het allemaal nog ;)

TV_UP!
Forum eindbaas

Re: Even Up!

Bericht door TV_UP! » di 24 sep 2013, 17:42

Welkom!
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Pop Up!
Forum eindbaas

Bericht door Pop Up! » di 24 sep 2013, 18:50

Welkom! En wat een zonde van die Lambo :o
En ja, lekker wagentje zo'n up! ;)
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

MauriceR.
Vagling liefhebber

Bericht door MauriceR. » di 24 sep 2013, 19:30

Heb ik ook gedaan. Zoekend naar een Up! gaf iemand me de tip dat een plaatselijke verhuurder o.a. een Up! in de verhuurvloot had (heeft). 'n Week gehuurd in mijn vakantie. Prima kennismakingstijd. Drie weken later kocht ik mijn eigen Up!.

M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

uppsala
Forum newbie

Bericht door uppsala » wo 25 sep 2013, 13:32

MauriceR. schreef:Heb ik ook gedaan. Zoekend naar een Up! gaf iemand me de tip dat een plaatselijke verhuurder o.a. een Up! in de verhuurvloot had (heeft). 'n Week gehuurd in mijn vakantie. Prima kennismakingstijd. Drie weken later kocht ik mijn eigen Up!.

M.
Ik denk nu meer richting Citigo of Mii, omdat ik dan ook de in hoogte verstelbare bestuurdersstoel en de ESP erbij kan hebben zonder al te duur uit te komen. De huur-UP! heeft ESP en bij uitzetten voelt hij toch wat minder zeker, misschien is het ook alleen maar psychologisch :D De seat mii ligt blijkbaar altijd 15mm lager, het is al niet zo'n zachtgeveerde auto dus dat heeft denk ik niet mijn voorkeur, dus dan wordt het de citigo, die heeft ook fijne paketten en het panoramadak is het goedkoopst bij skoda. Hoe dat economisch werkt dat hetzelfde onderdeel verschillende prijzen kan hebben is me overigens een raadsel :)

In december kan ik kopen, ik kijk tegen die tijd gewoon wat er aan acties is en kies dan.

Ik laat het ook van de acties afhangen, de huidige aantrekkelijke financieringsacties bij skoda en seat lopen helaas tegen die tijd af, maar waarschijnlijk komen er weer nieuwe... Ik zoek zo zelf nog even, maar is er een topic op het forum dat tips geeft voor komende acties e.d.??

MauriceR.
Vagling liefhebber

Bericht door MauriceR. » wo 25 sep 2013, 18:49

Je bent goed bezig met je besluitvorming. Lekker eigenlijk dat je niet 1 auto kunt kiezen, maar 3! Het panoramadak in mijn Up! vind ik fantastisch. Je ziet er niet veel met zo'n dak. Toevallig vanmiddag in Harderwijk een witte. Daarbij komt dat het zwarte dak erg goed staat bij de verschillende kleuren (maat dat is natuurlijk persoonlijk).

Het is me opgevallen dat veel dealers behalve de actie-aanbiedingen ook wel willen praten over een aanvullende deal: langere garantietermijn, winterbanden+velgen etc. Vaak hebben ze daar iets meer invloed en onderhandelingsruimte op. 'n Jaar extra fabrieksgarantie kostte - geloof ik- 150 euro en mijn set stalen velgen met 4 Semperit winterbanden kostte 240 euro.

M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

Plaats reactie