Up? Ja, een up!

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
Gebruikersavatar
Maik
Forum newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 16 jun 2014, 20:20

Up? Ja, een up!

Bericht door Maik » ma 16 jun 2014, 21:07

Hallo hier,
Ik ben maik, en al autogek sinds zo ongeveer drie decenia.
Voor naast de familiecontainer (vw golf variant) en de hobby badkuip (opel speedster) en als vervanger van de andere hobby auto (bmw E38 740i), ben ik aan het kijken naar een grappig van A naar B auto'tje die goedkoop is in het gebruik, en waar ik vooral ook de eerste jaren weinig omkijken naar zal hebben (apk, gekkigheid/reparaties). Dat zou goed moeten komen met een up zou je zeggen.
Ik ben erachter gekomen dat ik te weinig tijd heb voor twee hobby auto's, en je kan er toch ook maar in 1 tegelijk rijden he ;)
Ik ben aan het kijken naar een groove versie, misschien later deze week meer nieuws daarover. Eerst maar eens even verder neuzen hier, ik heb namelijk nog wel 1 of twee vraagjes over dit koekblikje ;)
Laatst gewijzigd door Maik op do 19 jun 2014, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Up?

Bericht door Autheo » ma 16 jun 2014, 21:34

Welkom hier! Je kunt er inderdaad koekjes in vervoeren, maar als je hier goed rondkijkt zul je ontdekken dat 'koekblikje' nu niet bepaald de lading zal dekken! ;)

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 701
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Up?

Bericht door Touchwood » ma 16 jun 2014, 21:57

De tijd, dat een A-segment auto per definitie een koekblikje was ligt achter ons. Zeker met deze 3 auto's. Pas op Uw woorden. ;-)
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Up?

Bericht door up! » ma 16 jun 2014, 22:27

Koekblik? Van A-naar-B autootje? De Up is veel meer. Ik gebruikte 'm naast mijn Phaeton en heb het altijd een heerlijke auto gevonden, ik was met mijn mini-icoon even blij als met m'n andere VW 8-)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Up?

Bericht door Tom Westendorp » ma 16 jun 2014, 22:45

Welkom Maik! Rode Speedster toevallig? ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Maik
Forum newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 16 jun 2014, 20:20

Re: Up?

Bericht door Maik » di 17 jun 2014, 13:09

@Tom: inderdaad, die rode speedster, ook wel bekend bij andere clubjes.

@ de rest: sorry, ik wist niet dat de Up zo heilig was hier. Dat heb je nou eenmaal met een automerk/type specifiek forum he ;)
Ik zal voortaan wat gevoeliger zijn met het benoemen van deze fantastische auto :)
Maar ik ben erg benieuwd hoeveel deze auto mijn leven verder zal verlichten, ik ga het (waarschijnlijk) meemaken.

Ik merk dat ik nog niet in alle topics mag posten (Tom, was is dat voor onzin!), dus ik kan nog niet heel specifiek mijn vragen stellen, en zal dus nog even door moeten spammen hier.
Ik heb namelijk nog vragen over de beroemde VAG-armsteun en over de stuurverstelling, maar ik zal ze in de betreffende topics stellen om alle info een beetje bij elkaar te houden.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Up?

Bericht door up! » di 17 jun 2014, 14:07

Maik schreef:@ de rest: sorry, ik wist niet dat de Up zo heilig was hier. Dat heb je nou eenmaal met een automerk/type specifiek forum he ;)
De Up is niet heilig. Maar ik zelf heb er buitengewoon veel plezier aan beleefd, het was een heerlijke auto waarmee ik graag lange afstanden reed. Ik genoot er even veel van als van mijn Porsche 911...

Als je de Up zelf ziet als koekblik en vervoermiddel, prima. Maar met een andere mindset kun je van de Up volop genieten. Mij lijkt het een fijner gevoel om een auto te rijden die je fantastisch vindt dan dat je tegen jezelf zegt dat je in een koekblik rijdt. Maar ieder zijn idee. Als je je Up wil zien als koekblik en als niet veel bijzonders, ga je gang! :)

Het is meer mijn mindset dan mijn Up die mij het gevoel van tevredenheid gaf. Als ik in een Hyundai i10 had gereden, was ik daar waarschijnlijk even tevreden mee geweest. De Up is dus niet heilig. Maar met een positieve blik op het blik voor de deur, kun je wel degelijk van de Up genieten zoals je van elke andere (liefhebbers-)auto kunt genieten...
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Maik
Forum newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 16 jun 2014, 20:20

Re: Up?

Bericht door Maik » di 17 jun 2014, 14:33

@up!: ik snap je verhaal volledig, en ik denk dat je me ook niet helemaal goed begrijpt, "koekblik" is voor mij maar een naam, en geeft voor mij geen waardeoordeel. Mijn andere auto's zijn een plastic badkuip, een gezinscontainer en een pooierbak, waar ik, elk op hun eigen manier, ook echt wel plezier aan beleef.
Blijft wel staan dat de up straks voor de meer saaie van A naar B kilometers gebruikt gaat worden, ook vooral in de stad, en daar zal hij perfekt voor zijn en ook wel lollig zijn qua rijden. Voor de echte lol/ultieme beleving heb ik een andere auto staan.
En laat ik het ook zo zeggen, er zijn heel veel "koekblikjes" te koop (andere merken), maar de up spreekt mij het meeste aan, terwijl het misschien op puur rationele gronden niet de "beste" is. Dus mindset/emotie speelt bij deze auto voor mij ook heus wel een rol.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Up?

Bericht door Tom Westendorp » di 17 jun 2014, 14:35

Posten is geregeld Maik. Succes! ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Maik
Forum newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 16 jun 2014, 20:20

Re: Up?

Bericht door Maik » di 17 jun 2014, 19:31

Bedankt Tom! Had niet gehoeven natuurlijk, 5 posts is niet zoveel hoor ;)

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Up?

Bericht door henri » di 17 jun 2014, 20:16

Ik vind het wel grappig, die (bij)namen voor je eigen auto. Vanaf het moment dat ik mijn Up een keer geheel recht van voren op de parkeerplaats zag staan met zijn rechte flanken, noem ik het een overmaatse brommobiel.

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Up?

Bericht door Pop Up! » di 17 jun 2014, 22:21

Welkom Maik! En succes met het zoeken naar je koekblik! :D
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
Maik
Forum newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 16 jun 2014, 20:20

Re: Up?

Bericht door Maik » wo 18 jun 2014, 21:38

Bedankt voor het welkom heten!
Morgen even naar een dealer in het midden van het land en kijken of we eruit kunnen komen...

Gebruikersavatar
Maik
Forum newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 16 jun 2014, 20:20

Re: Up? Ja, een up!

Bericht door Maik » do 19 jun 2014, 15:24

Daarnet een deal rond gemaakt voor een nieuwe 5 drs groove up, kleur hot orange, met als extra's een panoramadakje, verwarmde voorstoelen, middenarmsteun en 2 jaar extra garantie.
Het was een showroommodelletje, dus we kunnen snel gaan rijden, vrijdag over een week als het goed is, leuk!
Straks even kijken of ik een foto'tje hier kan plaatsen van het koekblikje in kwestie, je lacht je rot :)

Gebruikersavatar
Maik
Forum newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 16 jun 2014, 20:20

Re: Up? Ja, een up!

Bericht door Maik » do 19 jun 2014, 16:04

De foto's (beter winnen we het WK, anders rijden we voor løl!):
Bijlagen
20140619_140754.jpg
20140619_140552.jpg

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Up? Ja, een up!

Bericht door Tom Westendorp » vr 20 jun 2014, 07:32

Kolere! Dikke up! Leuk man! Gefeliciteerd!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: Up? Ja, een up!

Bericht door TV_UP! » vr 20 jun 2014, 23:04

Welkom!
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Gebruikersavatar
Maik
Forum newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 16 jun 2014, 20:20

Re: Up? Ja, een up!

Bericht door Maik » vr 27 jun 2014, 22:29

En hij is vanmiddag dan opgehaald... zonder stickers... ;)
image.jpg
image.jpg (178.15 KiB) 9276 keer bekeken
image.jpg
Nu even een beetje inrijden en dan gaan we voor de 1 op 30 8-)

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Up? Ja, een up!

Bericht door Autheo » za 28 jun 2014, 08:18

Maik schreef:En hij is vanmiddag dan opgehaald... zonder stickers... ;)
Die stickers stonden juist zo uniek. Ook kwamen de witte wielkappen daar beter bij uit. Maar nu lijken mij bij de zwarte accenten zwarte wielkappen beslist te overwegen. Veel plezier van je Up!

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Up? Ja, een up!

Bericht door Jos Bosch » za 28 jun 2014, 12:38

Hoi,

Met stickers zag het er ook geweldig uit maar zonder stickers zeker ook.

Mooie UP! Veel plezier en veilige km.

Jos.
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Plaats reactie