Voorstellen Black UP!

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
Wouter
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 15:23

Voorstellen Black UP!

Bericht door Wouter » wo 16 mar 2016, 16:55

Hallo allemaal!

Vond het wel tijd om mij voor te stellen, ik heet Wouter bouwjaar 1991 en rij sinds begin
augustus een Black UP uit 2012! Het is tevens mijn eerste auto en ik ben er nog steeds blij mee.

In die 7 maanden heb ik een paar aanpassingen gedaan, namelijk:

Zwarte naafdoppen geplaatst, er zaten namelijk witte op, vond ik niet zo mooi
Een korte antenne erop geschroefd
En dankzij k.groot (Kevin) de DRL, kenteken en interieurlampjes vervangen naar LED, oh en zilver-
kleurige knipperlampjes voor!
En als laaste heb ik vandaag de H4 lampen vervangen voor Bi-LED verlichting, was nog best een klus!

Ik vind 't forum trouwens super, bomvol informatie en ervaringen, howto's. Harstikke handig dus
Bijlagen
IMG_6518.JPG
De UP!

graafie
Vagling liefhebber
Berichten: 235
Lid geworden op: vr 12 feb 2016, 23:29

Re: Voorstellen Black UP!

Bericht door graafie » wo 16 mar 2016, 18:19

Hoi Wouter,
welkom, die zwarte naafdoppen staan hem echt goed. Ik ben benieuwd naar je ervaringen met de H4 Led verlichting. Hoezo was dat nog een hele klus?

Wouter
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 15:23

Re: Voorstellen Black UP!

Bericht door Wouter » wo 16 mar 2016, 19:19

Nou, het duurde veel langer dan ik dacht!
De voet is dus verstelbaar, (met de 3 punten) en ik dacht dat die schuin zat, dus met een hele kleine inbus sleutel rechtgezet, maar dat hoefte dus niet, een H4 lamp zit blijkbaar iets naar rechts gedraaid, ik denk voor het bermlicht, anyhow, het zit er hopelijk nu goed in!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Voorstellen Black UP!

Bericht door Tom Westendorp » wo 16 mar 2016, 19:44

Welkom Wouter! Bedankt voor de complimenten! Veel plezier hier. Mooie volle uitvoering heb je! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Voorstellen Black UP!

Bericht door jaappie » wo 16 mar 2016, 20:38

Welkom!

Gebruikersavatar
avreenen
Donateur member
Berichten: 234
Lid geworden op: wo 15 jul 2015, 20:22
Locatie: velserbroek

Re: Voorstellen Black UP!

Bericht door avreenen » wo 16 mar 2016, 21:33

welkom en wat een mooie auto laat ik nou de zelfde uitvoering hebben :lol:

Wouter
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 15:23

Re: Voorstellen Black UP!

Bericht door Wouter » wo 16 mar 2016, 21:42

Zoals verteld heb ik vandaag H4 Bi-LED verlichting gemonteerd en ben een uur geleden gaan rijden...
En wat een bak licht zeg! De wegbelijning en verkeersborden worden zeer goed verlicht!
Ik heb het setje trouwens van xenonlamp.nl besteld.
En ik heb nog 2 foto's gemaakt van het lichtbeeld (dim en grootlicht) door de UP voor een muur te parkeren
Bijlagen
DSC_0013.JPG
DSC_0014.JPG

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Voorstellen Black UP!

Bericht door Tom Westendorp » wo 16 mar 2016, 22:05

Dat ziet er zeker goed uit! :D Mooie voor en na foto.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

graafie
Vagling liefhebber
Berichten: 235
Lid geworden op: vr 12 feb 2016, 23:29

Re: Voorstellen Black UP!

Bericht door graafie » wo 16 mar 2016, 23:52

Dat ziet er goed uit zeg, En mooi wit licht natuurlijk. Toch maar eens overwegen om zo'n setje aan te schaffen als er één van de Philips white vision lampen de geest geeft.

En dan gaat het om deze set van xenonlamp.nl? https://www.xenonlamp.nl/led-dimlicht-h4-bi-led" onclick="window.open(this.href);return false;

Wouter
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 15:23

Re: Voorstellen Black UP!

Bericht door Wouter » do 17 mar 2016, 00:33

graafie schreef:Dat ziet er goed uit zeg, En mooi wit licht natuurlijk. Toch maar eens overwegen om zo'n setje aan te schaffen als er één van de Philips white vision lampen de geest geeft.

En dan gaat het om deze set van xenonlamp.nl? https://www.xenonlamp.nl/led-dimlicht-h4-bi-led" onclick="window.open(this.href);return false;
Bijna goed! Deze set heb ik: https://www.xenonlamp.nl/canbus-bi-led- ... 4000-lumen" onclick="window.open(this.href);return false;

graafie
Vagling liefhebber
Berichten: 235
Lid geworden op: vr 12 feb 2016, 23:29

Re: Voorstellen Black UP!

Bericht door graafie » do 17 mar 2016, 09:33

Wouter schreef:
graafie schreef:Dat ziet er goed uit zeg, En mooi wit licht natuurlijk. Toch maar eens overwegen om zo'n setje aan te schaffen als er één van de Philips white vision lampen de geest geeft.

En dan gaat het om deze set van xenonlamp.nl? https://www.xenonlamp.nl/led-dimlicht-h4-bi-led" onclick="window.open(this.href);return false;
Bijna goed! Deze set heb ik: https://www.xenonlamp.nl/canbus-bi-led- ... 4000-lumen" onclick="window.open(this.href);return false;
Och, scheelt maar 10 euro. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Voorstellen Black UP!

Bericht door jaappie » do 17 mar 2016, 19:08

lichtbeeld ziet er goed uit zo!

JuuL
Vagling liefhebber
Berichten: 163
Lid geworden op: vr 08 mei 2015, 14:43

Re: Voorstellen Black UP!

Bericht door JuuL » za 26 mar 2016, 19:31

Wow dat ziet er goed uit, het lichtbeeld is ook nog oké. :clap:

Wouter schreef:Nou, het duurde veel langer dan ik dacht!
De voet is dus verstelbaar, (met de 3 punten) en ik dacht dat die schuin zat, dus met een hele kleine inbus sleutel rechtgezet, maar dat hoefte dus niet, een H4 lamp zit blijkbaar iets naar rechts gedraaid, ik denk voor het bermlicht, anyhow, het zit er hopelijk nu goed in!
Het past dus plug & play? :D
Black UP 60 -> 75pk / xenon retrofit / 17'' /

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Voorstellen Black UP!

Bericht door arnout84 » za 26 mar 2016, 19:50

Dat lichtbeeld is echt niet oke. Kijk maar eens naar het strooilicht aan de bovenkant.

Maar voor een LED set komt het wel in de buurt, mijn LED set heeft een beduidend minder "goed" lichtbeeld

Wouter
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 15:23

Re: Voorstellen Black UP!

Bericht door Wouter » za 26 mar 2016, 20:38

JuuL schreef:Wow dat ziet er goed uit, het lichtbeeld is ook nog oké. :clap:

Het past dus plug & play? :D
Jazeker, er zit wel adapter tussen met kabels, maar daar past de stekker gewoon in, die adapter kan je met bijv. tie wraps vastzetten aan een vast deel.

En Arnout, je hebt gelijk, maar ik heb geen seinende tegenliggers gehad tot nu toe.

JuuL
Vagling liefhebber
Berichten: 163
Lid geworden op: vr 08 mei 2015, 14:43

Re: Voorstellen Black UP!

Bericht door JuuL » za 26 mar 2016, 21:48

Wouter schreef:
JuuL schreef:Wow dat ziet er goed uit, het lichtbeeld is ook nog oké. :clap:

Het past dus plug & play? :D
Jazeker, er zit wel adapter tussen met kabels, maar daar past de stekker gewoon in, die adapter kan je met bijv. tie wraps vastzetten aan een vast deel.

En Arnout, je hebt gelijk, maar ik heb geen seinende tegenliggers gehad tot nu toe.
Zo lang er niemand last van heeft is het prima.
Hoe zit het met het kapje op de achterkant van de koplamp? Past de kabel daar langs/tussendoor?
Black UP 60 -> 75pk / xenon retrofit / 17'' /

Wouter
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 15:23

Re: Voorstellen Black UP!

Bericht door Wouter » za 26 mar 2016, 21:56

Die rubberen kappen? Die heb ik niet teruggeplaatst, want op die manier kunnen de koelers het beste hun warmte kwijt lijkt mij

JuuL
Vagling liefhebber
Berichten: 163
Lid geworden op: vr 08 mei 2015, 14:43

Re: Voorstellen Black UP!

Bericht door JuuL » za 26 mar 2016, 22:18

Wouter schreef:Die rubberen kappen? Die heb ik niet teruggeplaatst, want op die manier kunnen de koelers het beste hun warmte kwijt lijkt mij
Krijg je dan niet op een gegeven moment last van vocht in je koplamp..? :roll:
Black UP 60 -> 75pk / xenon retrofit / 17'' /

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Voorstellen Black UP!

Bericht door arnout84 » za 26 mar 2016, 22:32

Wouter schreef:
JuuL schreef:Wow dat ziet er goed uit, het lichtbeeld is ook nog oké. :clap:

Het past dus plug & play? :D
Jazeker, er zit wel adapter tussen met kabels, maar daar past de stekker gewoon in, die adapter kan je met bijv. tie wraps vastzetten aan een vast deel.

En Arnout, je hebt gelijk, maar ik heb geen seinende tegenliggers gehad tot nu toe.
Krijg ze gelukkig ook niet :) en mocht ik naar de APK moeten volgend jaar. Haal ik ze even eruit....

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Voorstellen Black UP!

Bericht door Autheo » zo 27 mar 2016, 16:31

arnout84 schreef:
Wouter schreef:
En Arnout, je hebt gelijk, maar ik heb geen seinende tegenliggers gehad tot nu toe.
Krijg ze gelukkig ook niet :) en mocht ik naar de APK moeten volgend jaar. Haal ik ze even eruit....
Vaak kom ik tegenliggers tegen met verblindend licht, waarvan ik zie dat het met slecht afgestelde of amateuristisch geplaatste lampen te maken heeft. Volgens mij heeft seinen weinig zin, dus laat ik dat maar achterwege. Als je zo graag andere lampen monteert, is het toch niet meer dan normaal dat je even bij een professionele lichtbox laat meten of je wel goed bezig bent?
Het eruit halen voor de APK vind ik eigenlijk een brevet van niet zo heel erg rekening houden met de andere weggebruikers... :twocents-mytwocents:

Plaats reactie