mijn seat mii sport

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: mijn seat mii sport

Bericht door damianw26 » ma 11 jul 2016, 16:59

Een heel gave mii!
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: mijn seat mii sport

Bericht door lupocor » di 12 jul 2016, 10:29

JoVe schreef:Haaievin besteld bij Ali
nee gewoon op ebay
was bedoelt voor de lupo maar dat paste niet omdat de antennevoet te ver naar achteren op het dak zat.
dus maar besloten deze op de mii te doen.

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: mijn seat mii sport

Bericht door lupocor » wo 07 sep 2016, 08:10

nog steeds zeer tevreden over de mii.
verbruikt nagenoeg geen olie en doet wat hij doen moet en dat doet hij goed.
wel een kleine kanttekening en dat is vocht in de auto.
valt mij op dat het klimaat in de mii nogal vochtig is,waarom en hoe dat komt is mijn een raadsel.
niet dat het een probleem geeft of dat het nat is maar het viel mij op.
heb er een vochtvreter instaan en die word regelmatig geleegd.
er zijn geen lekkages , dus vond ik het apart dat er op een of andere manier een licht vochtig klimaat ontstaat
in de mii.
heb ook wel veel bekijks met mijn gele rakker gewoon omdat hij zo goed smoelt.
misschien binnenkort even een tripcomputer erin hangen en kijken of dat bevalt (heb deze nu in de lupo zitten).
deze word aangesloten op de obd2 ingang en je kunt er veel waardes mee aflezen zoals koelvloeistof temperatuur
toerental,verbruik,gereden km,voltage,motorvermogen.
ook kun je er foutcodes mee uitlezen en deze resetten.

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: mijn seat mii sport

Bericht door arnout84 » wo 07 sep 2016, 09:00

Het viel mij op toen ik een nieuwe voorruit kreeg dat het minder snel vochtig werd in de auto (ik heb overigens geen bekend Up vochtprobleem) de mensen van Carglass lieten mij zien dat de kitlaag die VAG gebruikt minimaal is en zij een dikkere aanbrengen.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: mijn seat mii sport

Bericht door TwitNour » do 08 sep 2016, 00:48

arnout84 schreef:Het viel mij op toen ik een nieuwe voorruit kreeg dat het minder snel vochtig werd in de auto (ik heb overigens geen bekend Up vochtprobleem) de mensen van Carglass lieten mij zien dat de kitlaag die VAG gebruikt minimaal is en zij een dikkere aanbrengen.
Dat heb ik al een aantal keer eerder gehoord hier op het forum. Wel apart. Zal toch geen kostenbesparing zijn? Wat kost een beetje kit tegenwoordig?

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: mijn seat mii sport

Bericht door arnout84 » do 08 sep 2016, 03:23

TwitNour schreef:
arnout84 schreef:Het viel mij op toen ik een nieuwe voorruit kreeg dat het minder snel vochtig werd in de auto (ik heb overigens geen bekend Up vochtprobleem) de mensen van Carglass lieten mij zien dat de kitlaag die VAG gebruikt minimaal is en zij een dikkere aanbrengen.
Dat heb ik al een aantal keer eerder gehoord hier op het forum. Wel apart. Zal toch geen kostenbesparing zijn? Wat kost een beetje kit tegenwoordig?
Doe dat "beetje" kit x zoveel auto's en je komt uit heeel veel kit ;)

Wij kregen nieuwe Renault busjes geleverd. Daar zat letterlijk tot het mininmale in aan koelvloeistof, hetzelfde idee. Alles onder de streep scheelt.

Tecso
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 27 nov 2016, 19:20

Volkswahen Up met vocht binnen

Bericht door Tecso » zo 27 nov 2016, 19:28

Dames en heren. Ik heb al veel onzin gehoord over vocht in de Up. Veel mensen zijn er al voor naar de dealer of Pon voor geweest. Niemand weet het.

Ik wel. Het is heel normaal dat je vicht hebt in de auto. Niet bij gewone regen of iets maar wel nadat je door een wasstraat bent geweest. Dat hoort erbij.

Dit geeft Volkswagen zelf ook aan. Doe je motorkap open. Dan zie je tussen je raam en het motorcompartiment een zwarte kap. Daar zit je luchtaanzuiging. Als je op die kap kijkt staat daar een teken met een tuinslang met water op een verbod bord.

Dat betekent dat deze auto niet is gebouwd om water overheen te spuiten. Wel kan hij gewoon tegen regen en een wasbeurt. Dus heel normaal dus.

Kijk zelf maar op dat kapje onder je motorkap.

Vreemd dat de dealer dit niet weet.

Je hebt het gewoon te accepteren.

Hopelijk heb ik er iemand mee kunnen helpen.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Volkswahen Up met vocht binnen

Bericht door Autheo » zo 27 nov 2016, 21:51

Tecso schreef:Dames en heren. Ik heb al veel onzin gehoord over vocht in de Up. Veel mensen zijn er al voor naar de dealer of Pon voor geweest. Niemand weet het.

Ik wel. Het is heel normaal dat je vicht hebt in de auto. Niet bij gewone regen of iets maar wel nadat je door een wasstraat bent geweest. Dat hoort erbij.

Dit geeft Volkswagen zelf ook aan. Doe je motorkap open. Dan zie je tussen je raam en het motorcompartiment een zwarte kap. Daar zit je luchtaanzuiging. Als je op die kap kijkt staat daar een teken met een tuinslang met water op een verbod bord.

Dat betekent dat deze auto niet is gebouwd om water overheen te spuiten. Wel kan hij gewoon tegen regen en een wasbeurt. Dus heel normaal dus.

Kijk zelf maar op dat kapje onder je motorkap.

Vreemd dat de dealer dit niet weet.

Je hebt het gewoon te accepteren.

Hopelijk heb ik er iemand mee kunnen helpen.
Fijn dat we nu eindelijk iemand hebben die precies weet hoe de vork in de steel zit, iemand die het gewoon veel beter weet dan de dealers, en het ook veel beter weet dan degenen die hier echt wel terecht eens last van te veel vocht in de auto hebben gehad. Dus jongens, ophouden met klagen, gewoon accepteren, want Tecso die het allemaal het beste weet, zegt het tenslotte zo.

Ach ja, dat het symbool wat op die zwarte kap staat, betekent dat je de motor niet met een waterstraal of hogedrukspuit moet schoonmaken, zullen we hier verder maar niet noemen. Want Tecso weet ons immers wat beters te vertellen.
En dat er mensen zijn, die pech hebben gehad met een verkeerd gemonteerde waterkering in de motorruimte, zullen we hier ook verder maar niet noemen. En dat er mensen waren, bij wie de voorruit van de up! met veel te weinig kit gemonteerd was, doet er verder ook niet toe. Nee hoor, dames en heren, nu hebben we eindelijk het verlossende woord van Tecso: je hebt het gewoon te accepteren. ;)

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: mijn seat mii sport

Bericht door JoVe » zo 27 nov 2016, 22:32

ik was mijn auto in de wasbox en spuit hem eerst met de hoge drukspuit af, dan was ik hem en spuit hem daarna weer af met de hoge drukspuit met osmosewater en ik heb nog NOOIT vocht IN mijn auto gehad.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: mijn seat mii sport

Bericht door damianw26 » ma 28 nov 2016, 08:11

JoVe schreef:ik was mijn auto in de wasbox en spuit hem eerst met de hoge drukspuit af, dan was ik hem en spuit hem daarna weer af met de hoge drukspuit met osmosewater en ik heb nog NOOIT vocht IN mijn auto gehad.

Precies dit, hij beslaat bij mij alleen als ik met meer dan 3 man in de auto zit of als ik een natte jas/paraplu meeneem. Airco aan en opgelost, mij hoor je niet klagen als het verbruik met airco alsnog 1 op 20 is op provinciale wegen!
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: mijn seat mii sport

Bericht door lupocor » di 29 nov 2016, 07:31

toch vind ik dat veel vocht in de up/mii en citygo niet moet en mag kunnen.
je krijgt vochtplekken op de bekleding en dat is niet mooi om te zien.
ikzelf heb er een vochtvanger instaan en dat helpt goed.
goede auto,s hoor daarnietvan maar wel jammer dat vochtprobleem.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: mijn seat mii sport

Bericht door Tom Westendorp » do 01 dec 2016, 10:09

Dat vochtprobleem blijft een ding inderdaad. Erg jammer dat Volkswagen dat niet direct vanaf het begin voor elkaar heeft gekregen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie