Effe voorstellen

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
Dodgie
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 26 dec 2016, 13:24
Locatie: Chaam

Effe voorstellen

Bericht door Dodgie » vr 13 jan 2017, 19:55

Nieuw op dit forum. Ben werkzaam in de transportsector en rijdt al 28 jaar VW. Tot heden altijd diesel gereden en nu mijn 1e benzine auto na jaren. Betreft Move Up! van 2012. Gestart met Golf 2/3 en 4, daarna bijna 6 jaar Lupo 3l 1.2 TDI. Moet nog effe wennen aan het verbruik van de Up Bluemotion, die toch bijna 1 op 20 loopt. Rijstijl kan het niet liggen, want als je eenmaal Lupo hebt gereden, weet je waar je op moet letten. Dit was werkelijk de zuinigste auto ooit gemaakt en heb nog moeite deze te gaan verkopen.
Ik hoop op dit forum nog veel kennis opdoen van de bijzonderheden van het Upje. Doorslag gevende factor om naar de Up te gaan was oa airco en probeer binnenkort met vervroegd pensioen te gaan. :dance: Ik zie uit naar een meeting.

Gr Dodgie

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Effe voorstellen

Bericht door Tom Westendorp » vr 13 jan 2017, 20:48

Welkom!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Effe voorstellen

Bericht door Autheo » vr 13 jan 2017, 22:27

Welkom! Die meeting is al snel, heb je ook je voorkeur al opgegeven?

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Effe voorstellen

Bericht door TwitNour » za 14 jan 2017, 00:39

Welkom! Was de missende airco echt de enige reden om afscheid te nemen van je 3L?

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Effe voorstellen

Bericht door lupocor » za 14 jan 2017, 09:33

welkom hier mede ex lupo3l rijder.
tsja de 3l is nog steeds een zeer zuinige auto.
kan mij niet voorstellen dat hij weg gaat om alleen de airco want zoveel heb je die niet nodig in nederland.
mijn 3l had wel airco.
de 3l doe je weg wegens ouderdom of omdat je weer eens wat anders wil of omdat je nu veel veel minder km gaat rijden.
de mii /up/citygo hebben meer ruimte in de auto en rijden prima.
maar de vw lupo 3l is gewoon sneller.
met de huidige 1.0tsi motor zal dat wel anders zijn,denk dan ook dat die kopen voor jou een verstandige keus zal zijn tenzij je het niet erg vind om vaak terug te moeten schakelen om vooruit te komen.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Effe voorstellen

Bericht door Tom Westendorp » za 14 jan 2017, 14:32

Airco is echt het enige dat ik absoluut nooit meer wil missen op een auto. Echt never nooit meer.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
avreenen
Donateur member
Berichten: 234
Lid geworden op: wo 15 jul 2015, 20:22
Locatie: velserbroek

Re: Effe voorstellen

Bericht door avreenen » za 14 jan 2017, 21:21

Welkom!

Dodgie
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 26 dec 2016, 13:24
Locatie: Chaam

Re: Effe voorstellen

Bericht door Dodgie » di 17 jan 2017, 17:46

TwitNour schreef:Welkom! Was de missende airco echt de enige reden om afscheid te nemen van je 3L?
Nee dat niet, maar mijn vrouw rijdt er het meest mee. Stuurt best redelijk zwaar en had te lage instap. Voor de rest een perfecte auto.
Ik doe de lupo niet vanwege de ouderdom of wegens Milieueisen. Het blijft de schoonste en zuinigste diesel allertijden :D

Plaats reactie