Was mij ook opgevallen. En dat terwijl 'radio Funky' standaard al op de Tour zitpvaken schreef:Op de webiste bij de tour staat Travel pakket; o.a. cruise control, radio Funky en boordcomputer
Onder andere zou betekenen dat er meer (dus speakers) bij het pakket zou horen.
Slordig, maar als ze het noemen bij het Travelpakket, komt dat Travelpakket blijkbaar overeen met die van de Ambition, i.v.m. de aanwezigheid van de radio. Het Travelpakket van de Elegance heeft immers geen radio.
Daar komt nog eens bij dat achter 'radio Funky' in de optielijst (als losse optie van 210 euro, dus niet als pakket) ook nog o.a. '2x20 watt luidsprekers' vermeld wordt, terwijl de uitvoeringen waarbij de radio als optie te bestellen is standaard al voorzien zijn van 2 speakers! Dit zou betekenen dat je sowieso bij het bestellen van de radio dus 4 speakers zou moeten krijgen. Als die '2x20 watt luidsprekers' in de omschrijving slaan op de standaard al aanwezige speakers, dan moeten ze dat hier niet nogmaals vermelden, want die heb je sowieso en dan maken ze geen deel uit van deze specifieke optie!
Het is - volgens de laatste prijslijst - dus niet mogelijk om een Citigo mét radio Funky geleverd te krijgen die slechts twee speakers heeft... Bekijk het volgende overzichtje maar eens:
Easy: geen radiovoorbereiding, dus geen speakers. Ook geen radio af-fabriek te bestellen.
Active: Standaard 2 speakers. Optie "Radio/cd-speler 'Funky' met mp3-functionaliteit, 2x20 Watt luidsprekers en aux-in aansluiting"
Ambition: Standaard 2 speakers. Optie "Radio/cd-speler 'Funky' met mp3-functionaliteit, 2x20 Watt luidsprekers en aux-in aansluiting"
Ambition met Travelpakket: Standaard 2 speakers en in pakket "Radio Funky met 2 extra luidsprekers"
Elegance: Standaard 2+2 extra speakers. Radio Funky standaard.
Totaal zouden er - als je het letterlijk leest zoals het er staat - dus op elke Citigo met radio 4 speakers moeten zitten volgens de prijslijst!
Ik ga er echter van uit dat dat niet klopt, want dat maakt het Mediapakket overbodig.
Nou ja, voor ons telt eigenlijk met name de Tour en is bovenstaand lijstje minder van belang, maar om aan te geven dat de héle lijst verwarrend is.
Voor de Tour is er een aparte prijslijst en volgens de twee die ik heb ontvangen (wat ben ik blij dat ik ze nog niet bij het oud papier heb gedaan):
Standaard radio Funky en 2 speakers. Met Travelpakket 4 extra luidsprekers. (in totaal 4 normale speakers en 2 tweeters)
Ik zou inderdaad ook maar eens goed de Ambition uitpluizen, want daar krijg je dus sowieso de extra speakers en nog stoelverwarming ook. Wel even goed de andere opties in de gaten houden, zou jammer zijn als je door iets over het hoofd te zien bijvoorbeeld het lederen stuurwiel misloopt. Succes bij de dealer, ben benieuwdMorgen maar eens langs de dealer, als dit waar is dan cancel ik de tour wel voor een ambition met paketten.
Kost maar iets meer en heb je wel stoelverwarming en speakers.