up!

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
up!
Forum eindbaas

Re: up!

Bericht door up! » zo 14 okt 2012, 21:22

Helaas geen foto's van de gewonde up! Van de nieuwe up! zal ik foti posten zodra die er is :)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

up!
Forum eindbaas

Bericht door up! » ma 28 jan 2013, 23:45

Vandaag een leen-up! van de garage meegekregen, mijn Porsche staat bij de dealer voor een beurt en die heeft tegenwoordig up's! als leenauto, naast o.a. Audi's A1 en Golfs GTI of een willekeurige Porsche. Het is een Black Up 5-deurs 60pk. Die 60pk rijdt verrassend goed over langere afstanden, lekker relaxed met weinig toeren (minder dan bij de 75pk). En ook het verbruik is zeer netjes, ik zette direct 4,4 liter per 100km op de boardcomputer na 200km rijden.

De Black Up uitvoering is erg mooi, met mooiere stoelen dan in de high up en leuke zilverkleurige spiegels. Wel jammer dat hetzelfde pakket niet wordt geleverd bij de andere kleuren... Als er een Silver Up! had bestaan (met dezelfde stoelen en spiegels), had ik die zeker genomen. Maar als je geen wit of zwart wil, heb je geen keus en ben je veroordeeld tot een high up. De leen-up heeft alleen geen cruise control en dat vind ik toch wel een gemis.

Wat betreft mijn eigen up: vorige week kwam er een klein steentje tegen de voorruit. Gevolg: direct een scheur van 20cm :? Nog nooit meegemaakt bij een auto, het zijn bij mijn andere auto's altijd kleine pitjes geweest die door een glashersteller met hars konden worden opgevuld. Zal wel niet zo'n sterke ruit zijn (is het überhaupt gelaagd glas?)... Er staat inmiddels 7.800km op de teller sinds eind oktober en ik bedenk me dat ik nog geen enkele foto van de auto heb gemaakt :oops: Ik wacht beter weer af, zodat ik 'm eerst kan gaan poetsen 8-)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » di 29 jan 2013, 09:12

Ik lees Porsche maar zie geen foto's! :roll: ;)
Bekijk de beste online Ferrari Marketplace en het gaafste Ferrari blog op: www.giallomodena.com

DonkUp
Vagling liefhebber

Bericht door DonkUp » di 29 jan 2013, 20:04

up! schreef:De Black Up uitvoering is erg mooi, met mooiere stoelen dan in de high up en leuke zilverkleurige spiegels. Wel jammer dat hetzelfde pakket niet wordt geleverd bij de andere kleuren... Als er een Silver Up! had bestaan (met dezelfde stoelen en spiegels), had ik die zeker genomen.
Die spiegelkappen zijn redelijk makkelijk te vervangen. Al zijn die chromen spiegelkappen nieuw best duur :( Van den Udenhout heeft ze in de webshop. Ik heb mijn chromen spiegelkappen van de sloop (blijkbaar had er al iemand zn White Up plat gereden ;)).
up! schreef:Wat betreft mijn eigen up: vorige week kwam er een klein steentje tegen de voorruit. Gevolg: direct een scheur van 20cm Nog nooit meegemaakt bij een auto, het zijn bij mijn andere auto's altijd kleine pitjes geweest die door een glashersteller met hars konden worden opgevuld. Zal wel niet zo'n sterke ruit zijn (is het überhaupt gelaagd glas?)...
Gelaagd glas is verplicht, dus ja het is gelaagd glas. Ik heb ook wel eens een steentje op mn voorruit gehad waardoor ik een grote scheur in de ruit had. Ligt er net aan hoe (hard) het steentje het raam raakt.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

up!
Forum eindbaas

Bericht door up! » di 29 jan 2013, 22:55

Petrolhead Tom schreef:Ik lees Porsche maar zie geen foto's! :roll: ;)
Ik heb een arctic silver 996 targa met terracotta leer, gekocht met 40.000km op de teller.

Bij het Porsche museum, ik sta links van de groene:
Afbeelding

Hier van achter, van een afstandje:
Afbeelding

Tijdens de Vet Cool rit op het circuit Lelystad (linksvoor), met een inkijkje in het interieur
Afbeelding

En een wat onscherpe foto, op de parkeerplaats bij het All Time Relais and Sport Hotel in Rome, tijdens de Mille Miglia 2012 ;)
Afbeelding

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » di 29 jan 2013, 23:15

Gave machine!
Bekijk de beste online Ferrari Marketplace en het gaafste Ferrari blog op: www.giallomodena.com

TV_UP!
Forum eindbaas

Bericht door TV_UP! » wo 30 jan 2013, 19:36

netjes hoor
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

up!
Forum eindbaas

Bericht door up! » vr 09 mei 2014, 23:45

Vandaag heb ik me geörienteerd op een nieuwe Up, of een nieuwe Citigo :shock: Werd getriggerd door actiedagen van een VW dealer, met naar verluidt prima inruilprijzen. En eerder had ik al foto's gezien van de nieuwe Citigo Expedition, wat een leuk ding! Dus vandaag offertes gevraagd bij 3 dealers. De inruilbiedingen voor mijn High Up van oktober 2012 met 47.000 km waren bizar verschillend. De VW-dealer (ja, die van de actiedagen) bood ongezien 11.000 euro (bij inruil op een nieuw voorraadmodel), een Skoda dealer bood 8.750 euro, en de laatste Skoda dealer vanavond (koopavond :D ) bood 7.500 euro :o :lol: ROFLOL, dat zou 6.000 euro afschrijving betekenen in minder dan 2 jaar :lol: Eigenlijk zelfs 7.000 euro, want mijn Up was bij aankoop nog BPM-vrij, de huidige prijs in deze uitvoering is zo'n 14.000 euro. Wel een zeer aardige verkoper bij laatstgenoemde Skoda dealer. Hij gaat nog kijken wat hij kan doen voor een betere inruilprijs, en met een collega bij de VW-dealer bellen. Uh, wat zei ik zojuist, koopavond? Nee, dat werd het niet :D

RobertJ
Vagling liefhebber

Bericht door RobertJ » za 10 mei 2014, 07:12

Die 11k is dan niet eens zo slecht. Mogelijk nog iets erbij lullen en de afschrijving is 2300 over 2 jaar. Niet dat inruilen ergens voor nodig is, maar de prijs valt mee

Sent from my XT897

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » za 10 mei 2014, 14:20

11k is vrij hoog denk ik. 7k is gewoon erg laag!

up!
Forum eindbaas

Bericht door up! » zo 11 mei 2014, 12:55

Eens, 11K is vrij hoog, maar dat is bij inruil op een voorraadauto die ook nog 15K moet kosten (17-inch wielen, striping etc). En 7,5K is te laag, betreffende dealer is dan ook omhoog gegaan naar 9K...

Ik twijfel over een nieuwe Up of Citigo. Zou de Up ook kunnen inruilen op een 300 CE-24 cabrio sportline (12.500 euro) of een 500E (14.500 euro). Lijken me even waardevast als een Up.

Afbeelding

Afbeelding

Autheo
Donateur member

Bericht door Autheo » zo 11 mei 2014, 14:04

up! schreef:Eens, 11K is vrij hoog, maar dat is bij inruil op een voorraadauto die ook nog 15K moet kosten (17-inch wielen, striping etc). En 7,5K is te laag, betreffende dealer is dan ook omhoog gegaan naar 9K...

Ik twijfel over een nieuwe Up of Citigo. Zou de Up ook kunnen inruilen op een 300 CE-24 cabrio sportline (12.500 euro) of een 500E (14.500 euro). Lijken me even waardevast als een Up.
Maar mrb, verzekering, verbruik en onderhoud is een heel ander verhaal. Dus zowel je vaste als variabele kosten zullen een stuk hoger komen te liggen. :twocents-mytwocents:

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » zo 11 mei 2014, 18:45

Zo'n 500e is een beest! Als het kan, gewoon doen! :D

up!
Forum eindbaas

Bericht door up! » zo 11 mei 2014, 19:51

Het zou dan de auto voor m'n vriendin worden. Dan neem ik haar Honda Logo als dagelijkse auto, en dan neemt zij de 500E (of de 300 CE cabrio). Ik denk niet dat het verstandig is. Ze is heel blij met de Logo, en een 500E vindt ze ook niet echt nodig denk ik. Ik zelf zou het zeker leuk vinden. Maar zoals Autheo terecht zegt, het kost wat meer. En voor de weinige kilometers die ik er zelf mee zou rijden, is dat misschien niet de moeite. Temeer daar ik al een andere hobby-auto heb (Phaeton).

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » zo 11 mei 2014, 20:48

Een heerlijk luxe probleem. :D

Xanderv
Forum eindbaas

up!

Bericht door Xanderv » zo 11 mei 2014, 21:04

Zo dan hebben wij al ruzie wie de citigo of wie de ford ka (2001) meekrijgt haahah

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » zo 11 mei 2014, 21:05

Ik kan me trouwens goed voorstellen dat een vrouw niet blij wordt van een 500e als je een auto van het formaat Honda Logo gewend bent. :D

up!
Forum eindbaas

Bericht door up! » ma 19 mei 2014, 22:45

De tijd is rijp om mijn Up te verkopen, en een Mercedes E280 of SL320 aan te kopen.

Iemand geïnteresseerd in mijn prachtige Up?

High Up
Light silver met antraciet bekleding
5-deurs
oktober 2012
47.000 km
Executive pakket (airconditioning, navigatie maps&more, 6 speakers)
Drive pakket (cruise control, parkeersensoren, uitgebreidere boordcomputer)
16-inch "Classic" velgen
Luxe mattenset
Kentekenplaat met opgelegde letters
2 weken geleden 45.000 km beurt gehad
Met Eibach verlaging (originele veren worden meegeleverd)
Inclusief 15-inch lichtmetalen "Waffle" wintervelgen & Bridgestone banden.
Prijsidee: 9.999 euro.

Afbeelding

up!
Forum eindbaas

Bericht door up! » di 20 mei 2014, 22:19

Petrolhead Tom schreef:Ik kan me trouwens goed voorstellen dat een vrouw niet blij wordt van een 500e als je een auto van het formaat Honda Logo gewend bent. :D
Ze is ook auto's van het formaat 500E gewend, dus dat is niet direct een probleem. Ze zou de motorkracht van de 500E ook echt wel waarderen. Maar ze vindt het formaat van de Logo erg fijn en bovendien is ze geen absolute autofreak, dus dan is het niet zo logisch om een 500E voor haar te kopen. Een auto die 7x zoveel kost als de Logo... Beter is dat ze in de Logo blijft rijden, en dat ik zélf ga rijden in de Mercedes :D Een 500E is mooi, maar volgens mij best diefstalgevoelig... Een 280E (w124) lijkt me daarom beter :)

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » wo 21 mei 2014, 09:12

Mooie up! hoor! Die ben je vast nog wel een keer kwijt.

Plaats reactie