Ik ben Erik
Geplaatst: di 12 mar 2013, 20:39
Hi, ik ben Erik, uit Deventer. Werk in de ICT en heb een Renault Megane besteld (net als half Nederland). Wat ik dan hier doe? Ik rijd sinds november Up!
Vanaf november rijd ik een witte 3-deurs (>10000km), voornamelijk gebruikt voor woon-werkverkeer Deventer <> Hengelo. Nu rijd ik sinds een paar weken in een witte 5-deurs voor vervoer Deventer <> Zwolle. De auto's zijn gehuurd, nog een paar weekjes voordat ik ook deze vijfdeurs inruil voor mijn 'eigen' auto.
Eerst deze dus:
Het verbruik viel wel zwaar tegen: . Dat kan natuurlijk liggen aan het feit dat ie stevig is ingereden, aan de kou, of aan een zware rechtervoet... Volgens spritmonitor verbruik ik 50% meer dan door de fabriek opgegeven
Dit is 'mijn' nieuwe, gekregen met 26km dus moest nog 1474km ingereden worden. Het verbruik is aanzienlijk lager, waarschijnlijk door het inrijden... . De auto rijdt wel een stuk soepeler dan de 'oude' Up!. Afgezien van de twee extra portieren en kenteken is deze exact hetzelfde als de bovenste Up!. Bij deze was het eerste lampje achter al binnen 750km stuk...
Ik hoor je denken: een Megane besteld, de Up! als huurauto... wat doe je dan hier? Nou, niet alleen ikzelf ben geïnteresseerd in de Up/Citigo/Mii, maar mijn vrouw ook. Ze rijdt nu een Twingo, misschien ruilen we die wel in voor een vijfdeurs.
Vanaf november rijd ik een witte 3-deurs (>10000km), voornamelijk gebruikt voor woon-werkverkeer Deventer <> Hengelo. Nu rijd ik sinds een paar weken in een witte 5-deurs voor vervoer Deventer <> Zwolle. De auto's zijn gehuurd, nog een paar weekjes voordat ik ook deze vijfdeurs inruil voor mijn 'eigen' auto.
Eerst deze dus:
Het verbruik viel wel zwaar tegen: . Dat kan natuurlijk liggen aan het feit dat ie stevig is ingereden, aan de kou, of aan een zware rechtervoet... Volgens spritmonitor verbruik ik 50% meer dan door de fabriek opgegeven
Dit is 'mijn' nieuwe, gekregen met 26km dus moest nog 1474km ingereden worden. Het verbruik is aanzienlijk lager, waarschijnlijk door het inrijden... . De auto rijdt wel een stuk soepeler dan de 'oude' Up!. Afgezien van de twee extra portieren en kenteken is deze exact hetzelfde als de bovenste Up!. Bij deze was het eerste lampje achter al binnen 750km stuk...
Ik hoor je denken: een Megane besteld, de Up! als huurauto... wat doe je dan hier? Nou, niet alleen ikzelf ben geïnteresseerd in de Up/Citigo/Mii, maar mijn vrouw ook. Ze rijdt nu een Twingo, misschien ruilen we die wel in voor een vijfdeurs.