Hallo
Hallo
Na veel vieren en vijfen is het me gelukt om me te registreren. Vraagt die computer, in welke kleur speelt het Nederlands Elftal. Ik type oranje. "Verkeerde kleur" zegt dat ding. Dus heb ik alle kleuren van de regenboog maar getypt. Niks. Drie dagen geprobeerd en nu eindelijk gelukt. Maar goed.
Ik wil een nieuwe auto kopen en rijd nu Peugeot 107. Ik wil een grotere bagageruimte en kwam uit op de UP, maar ik lees daarover op fora zoveel ellende. Dus dacht ik... Ik ga gewoon naar dit Forum. Hier kunnen ze me vast goede raad geven. Ik moet er elke dag zo'n 80 km mee rijden en mijn peugeot doet dat best goed. Heeft alleen weinig ruimte, voor mijn boodschapjes bijvoorbeeld. Nu heb ik inmiddels al van alles geadviseerd gekregen: Fiat Panda, Hyundai I10, Suzuki Alto en zelfs de Suzuki Splash. Daarin heb ik ook proefgereden en dat beviel best goed. Maar nu kwam ook nog de VW Up om de hoek, met een kneiter van een bagageruimte. Dus nu zit ik in dubio. VW Up of Suzuki Splash, want die andere wagentjes zijn qua bagageruimte mij ook net wat te klein. Ik weet het niet meer........
Ik wil een nieuwe auto kopen en rijd nu Peugeot 107. Ik wil een grotere bagageruimte en kwam uit op de UP, maar ik lees daarover op fora zoveel ellende. Dus dacht ik... Ik ga gewoon naar dit Forum. Hier kunnen ze me vast goede raad geven. Ik moet er elke dag zo'n 80 km mee rijden en mijn peugeot doet dat best goed. Heeft alleen weinig ruimte, voor mijn boodschapjes bijvoorbeeld. Nu heb ik inmiddels al van alles geadviseerd gekregen: Fiat Panda, Hyundai I10, Suzuki Alto en zelfs de Suzuki Splash. Daarin heb ik ook proefgereden en dat beviel best goed. Maar nu kwam ook nog de VW Up om de hoek, met een kneiter van een bagageruimte. Dus nu zit ik in dubio. VW Up of Suzuki Splash, want die andere wagentjes zijn qua bagageruimte mij ook net wat te klein. Ik weet het niet meer........
- Bhuddymahn
- Donateur member
Re: Hallo
[Splash is denk ik net een half maatje groter dan de Up, dus wil je echt ruimte ga dan voor de Splash. Wil je iets 'hippers' dan zou ik toch voor de Up gaan, zeker met de verstelbare plank naar beneden heb je genoeg ruimte voor je boodschappen. Kies je voor een vijf deurs Up maakt het het nog iets praktischer, dan gooi je ook makkelijk dingen op de achterbank.
De Splash heeft een nog kleinere bagageruimte dan de Up! lees ik nu, dus kies lekker voor een 5drs Up!
De Splash heeft een nog kleinere bagageruimte dan de Up! lees ik nu, dus kies lekker voor een 5drs Up!
|High Up!
Dark Silver|5 drs|60PK|Executive & Drive|M&M|Middenarmsteun|VAGcom|K&N filter|SX4 antenne
Ring Ultima dimlicht|Super white mistlicht|Chrome knipperlichten|White dagrijverlichting|LED kentekenverl.
|Peugeot 206 Roland Garros
Dark Silver|5 drs|60PK|Executive & Drive|M&M|Middenarmsteun|VAGcom|K&N filter|SX4 antenne
Ring Ultima dimlicht|Super white mistlicht|Chrome knipperlichten|White dagrijverlichting|LED kentekenverl.
Welkom!
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,
Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,
Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L
- Autheo
- Donateur member
Welkom AnnaKlara! (En welke kleur was het uiteindelijk in je PC?)
Je kunt hier op het forum veel info vinden over de Up en z'n stalgenootjes Citigo en Mii. Je zou ook de reviews kunnen bekijken met ervaringen van anderen (zie o.a. dit topic: http://www.upforum.nl/viewtopic.php?f=6 ... 9fa5d19c06
Als je het mij vraagt, wist ik het wel. Zelf rijd ik dagelijks zo'n 150 km in m'n Mii, en ik kan je verzekeren dat dat comfortabeler is dan in een Peugeot 107.
Maar ga in ieder geval een zeer uitgebreide proefrit maken in een Splash en in één van ons trio. Dan kun je het verschil beter merken!
Je kunt hier op het forum veel info vinden over de Up en z'n stalgenootjes Citigo en Mii. Je zou ook de reviews kunnen bekijken met ervaringen van anderen (zie o.a. dit topic: http://www.upforum.nl/viewtopic.php?f=6 ... 9fa5d19c06
Als je het mij vraagt, wist ik het wel. Zelf rijd ik dagelijks zo'n 150 km in m'n Mii, en ik kan je verzekeren dat dat comfortabeler is dan in een Peugeot 107.
Maar ga in ieder geval een zeer uitgebreide proefrit maken in een Splash en in één van ons trio. Dan kun je het verschil beter merken!
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
Denk dat niemand op een Up!-forum een Suzuki zal aanraden. Daarvoor zal je naar een Suzuki-forum moeten
Wij van WC-Eend adviseren..... WC-eend
Wij van WC-Eend adviseren..... WC-eend
- Bhuddymahn
- Donateur member
De bagageruimte is écht een stuk bruikbaarder dan van een 107. Er gaat een stuk meer in, zeker wel een vooruitgang.
|High Up!
Welkom en ik zou zeggen maak eens een proefrit in de 2 wagens van je keuze en vergelijk ze eens goed en wat je allemaal voor eisen stelt en dan zal je waarschijnlijk uitkomen op ..! succes met je keuze!
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |
- el coche SEAT
- Donateur member
Wij reden 107.
Na een proefrit in de UP! waren we meteen verkocht.
Advies is dan ook, ga proefrijden.
Na een proefrit in de UP! waren we meteen verkocht.
Advies is dan ook, ga proefrijden.
VW UP! GTI, Kings Red with Black roof, 115 pk, 2023
VW Golf Variant, R-line, Dolphin Grey, 130 pk, 2023
VW Golf Variant, R-line, Dolphin Grey, 130 pk, 2023
Als het je vooral om de ruimte gaat: een Splash is net een tikkeltje groter dan een Up & co, vooral ook hoger (scheelt 13 centimeter en dat merk je wel). Er mogen drie personen op de achterbank (bij de Up twee) én die achterbank kan volledig plat, zodat je een volledig vlakke laadvloer krijgt. De bagageruimte is weliswaar op papier een paar liter kleiner dan die van de Up, maar ik heb het idee dat het bij de Up iets meer uit de hoogte moet komen en dat de bagageruimte van een Splash in de praktijk soms net iets bruikbaarder kan zijn. Maar vergeleken met een 107 is een Up op heel veel gebieden een behoorlijke vooruitgang, qua kofferruimte dus sowieso.
Ik zou trouwens ook de Opel Agila in je vergelijking meenemen. Dat is vrijwel dezelfde auto als de Splash, maar rijker uitgerust (bijvoorbeeld standaard airco) en in veel gevallen dus de betere keus. Zit je echter nooit met meer dan vier personen in de auto en vind je het verschil in ruimte niet zó groot, dan kan ik je een Up/Mii/Citigo van harte aanraden. Gewoon proefritjes maken en kijken waar je de beste deal kunt sluiten. Succes!
P.S. Ben wel benieuwd wat voor 'ellende' je tegen bent gekomen...
Ik zou trouwens ook de Opel Agila in je vergelijking meenemen. Dat is vrijwel dezelfde auto als de Splash, maar rijker uitgerust (bijvoorbeeld standaard airco) en in veel gevallen dus de betere keus. Zit je echter nooit met meer dan vier personen in de auto en vind je het verschil in ruimte niet zó groot, dan kan ik je een Up/Mii/Citigo van harte aanraden. Gewoon proefritjes maken en kijken waar je de beste deal kunt sluiten. Succes!
P.S. Ben wel benieuwd wat voor 'ellende' je tegen bent gekomen...
▲ Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------
-------------
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Ah de dame van Facebook. Mooi dat het uitieindelijk gelukt is. Veel plezier op het forum.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Proefrit Splash en Cheer Up gemaakt. Nou ik weet nu precies wat ik wil. En als het goed is rijd ik voor Oud en Nieuw en gaat de 107 met de kleine bagageruimte naar mijn blije dochter! 20 jaar en een auto van nog geen 2 jaar oud. 'Mam, je bent geweldig". I know.
Ja het duurde even. Oranje is dan ook niet mijn kleur en eerlijk. Ik heb het op mijn werk gefixt, want thuis op m'n Apple kreeg ik het na 5 pogingen niet voor elkaar.Petrolhead Tom schreef:Ah de dame van Facebook. Mooi dat het uitieindelijk gelukt is. Veel plezier op het forum.
Ik zeg. Soms: Apple Sucks.
Klopt, heb ik zelf nu gezien. Ze stond naast elkaar.... Maar wel meer ruimte intern. Mmmmm... moeilijk???Bhuddymahn schreef:[Splash is denk ik net een half maatje groter dan de Up, dus wil je echt ruimte ga dan voor de Splash. Wil je iets 'hippers' dan zou ik toch voor de Up gaan, zeker met de verstelbare plank naar beneden heb je genoeg ruimte voor je boodschappen. Kies je voor een vijf deurs Up maakt het het nog iets praktischer, dan gooi je ook makkelijk dingen op de achterbank.
GasDwerg schreef:Van een 107 naar een up! is volgens mij geen geweldige upgrade inzake bagageruimte.
Ook al heeft de up dan het meeste ruimte bij de kleintjes, het is en blijft een kleintje.
Er gaat wel behoorlijk wat in als je doordacht inlaadt.
Om daar dan een andere auto voor te kopen lijkt mij er ietwat over.
Met 80km/dag kan je een eco-up! overwegen als je een aardgas tankstation in de buurt (woning, werk, of ergens tussenin) hebt.
Kost wat meer, maar rijdt duidelijk goedkoper.