Citigo Tour 60PK besteld

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
Gebruikersavatar
pvaken
Vagling liefhebber
Berichten: 108
Lid geworden op: za 07 jul 2012, 13:26
Locatie: De Meern

Citigo Tour 60PK besteld

Bericht door pvaken » zo 08 jul 2012, 11:16

Even voorstellen dan, wel zo netjes op een Forum.

Ik ben Paul en heb gisteren voor mijn vrouw een citigo tour 60 PK besteld met de volgende specs:

- 5 Deurs uitvoering
- Kleur: deep black pearl metallic.
- Travel pakket (Cruise Control, uitgebreide boordcumputer)
- Sunset (geblindeerde ramen achter)
- Rervewiel (thuiskomer)

Velgen maar niet besteld, we hebben 16"dezent V black velgen op het oog die wel erg netjes staan onder de citigo (vinden wij :) )
http://www.online-velgen.nl/velgen/1598 ... gepolijst/

We hebben in zowel de 75 als de 60PK versie gereden en vonden net als velen het verschil minimaal.
De 60PK versie rijdt wat rustiger doordat deze een andere versnellingsbak heeft.
Hierdoor maakt hij wat minder toeren en op de snelweg is dat wel lekker.
Binnen de bebouwde kom merk je bijna geen verschil, tenzei je echt hard doortrekt, dan is de 75 PK merkbaar wat sneller.
Aangezien we hem bestellen als 2e auto hoeft het geen race monster te zijn en is het verbruik van grootste belang.

In eerste instantie wilden we een ambition hebben met alle opties die de tour ook bood, behalve dan het design pakket welke de tour wel heeft.
De tour is nu ook in 5 deurs leverbaar dus uiteindelijk voor de tour gekozen.
Verschil in aanschafprijs is minimaal, scheelde 80 euro (op catalogus prijs).
Met de tour heb je het design pakket dan extra, maar je mist de stoelverwarming.
enigste wat ik uit de lijsten niet op kan maken is, hoeveel speakers de tour versie nou heeft.
De verkoper vertelde dat dit ze gewoon allemaal waren, maar op de website staat 2 speakers ??

Ik moet zeggen dat ik zeer verrast was over het rijgedrag van de citigo.
Ik rijdt zelf in een nieuw model Ford Mondeo wagon 2.0 TDCI (140PK) titanium.
Maar de citigo viel zeker niet tegen voor een A segment auto versus de D segmenter mondeo.

Levering staat nu gepland op 2e week September, dus nog even wachten.
Laatst gewijzigd door pvaken op zo 08 jul 2012, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
|Skoda Citigo Tour 60PK|Deep Black Pearl Metallic|5 Deurs|Travel Pakket|media pakket|Sunset|Reservewiel|kofferbaklampje :)|
|Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCI (140PK) titanium|Panther Black|7" Navi|getinte ramen|zilveren roofrails|Ipod integratie|

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: Citigo Tour 60PK besteld

Bericht door eas » zo 08 jul 2012, 12:02

welkom ,en eindelijk een skoda erbij , en een hele mooie dacht ik 8-)
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Edwin
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: di 26 jun 2012, 16:43

Re: Citigo Tour 60PK besteld

Bericht door Edwin » zo 08 jul 2012, 13:51

Welkom Paul!

Leuk weer een Citigo erbij en een mooie kleur en uitvoerIng ;)
De Tour editie heeft standaard 2 speakers maar met het Travel pakket krijg je er 4 bij.

Ik heb ook een zwarte Tour met Travel pakket in bestelling staan alleen dan de 3 deurs.
Die van mij is afgelopen week van de band gerolt en wordt binnen 2 weken bij de dealer verwacht.
*In bestelling*
|Skoda Citigo Tour | Deep Black Pearl Metallic | 3 Deurs | Travel Pakket | Sunset | 60 PK |

jUPiter
Vagling liefhebber
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 06 jun 2012, 19:39
Locatie: Achterhoek

Re: Citigo Tour 60PK besteld

Bericht door jUPiter » zo 08 jul 2012, 17:53

Welkom Paul
Van een Passat Variant 1.8 Turbo naar een UP!

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Citigo Tour 60PK besteld

Bericht door Piedro » ma 09 jul 2012, 11:24

Welkom! Alweer een Citigo Tour en een 5-deurs ook nog, da's uniek. Is dat een landelijke actie of heeft de dealer er een eigen actiemodel van gemaakt? Kan er namelijk nergens informatie over vinden en toen ik bestelde, was deze uitvoering alleen als 3-deurs beschikbaar. Verder heb ik dezelfde opties genomen, op de velgen na. En wat bedoel je met designpakket? De striping? Dat heeft mijn 3-deurs Tour niet standaard.

Mooie velgen hoor! Zelf vind ik 15 inch het maximum in deze klasse, maar ze zien er goed uit en ze staan denk ik prachtig onder een zwarte Citigo. Wat betreft de discussie 60 of 75 pk: daar is genoeg over te vinden op dit en andere forums, ben eigenlijk nog niemand tegengekomen die vond dat de minst krachtige versie tekortschoot (hooguit even terugschakelen bij inhalen), dus 60 pk lijkt me prima. In combinatie met het Travelpakket (of als je geen cruisecontrol en boordcomputer nodig hebt het goedkopere Mediapakket) heb je inderdaad zes speakers, daar waar de gewone Ambition/Tour er twee heeft.
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Gebruikersavatar
pvaken
Vagling liefhebber
Berichten: 108
Lid geworden op: za 07 jul 2012, 13:26
Locatie: De Meern

Re: Citigo Tour 60PK besteld

Bericht door pvaken » ma 09 jul 2012, 17:20

Piedro schreef:Welkom! Alweer een Citigo Tour en een 5-deurs ook nog, da's uniek. Is dat een landelijke actie of heeft de dealer er een eigen actiemodel van gemaakt? Kan er namelijk nergens informatie over vinden en toen ik bestelde, was deze uitvoering alleen als 3-deurs beschikbaar. Verder heb ik dezelfde opties genomen, op de velgen na. En wat bedoel je met designpakket? De striping? Dat heeft mijn 3-deurs Tour niet standaard.

Mooie velgen hoor! Zelf vind ik 15 inch het maximum in deze klasse, maar ze zien er goed uit en ze staan denk ik prachtig onder een zwarte Citigo. Wat betreft de discussie 60 of 75 pk: daar is genoeg over te vinden op dit en andere forums, ben eigenlijk nog niemand tegengekomen die vond dat de minst krachtige versie tekortschoot (hooguit even terugschakelen bij inhalen), dus 60 pk lijkt me prima. In combinatie met het Travelpakket (of als je geen cruisecontrol en boordcomputer nodig hebt het goedkopere Mediapakket) heb je inderdaad zes speakers, daar waar de gewone Ambition/Tour er twee heeft.
Toen we de proefrit gingen maken lag er een folder van de tour versie in de auto.
Hier stond met de hand bijgeschreven dat een 5 deurs 320 euro extra kostte.
Wij wisten ook niet dit mogelijk was op de tour versie, klopte ook wel, navraag bij de verkoper wees uit dat deze optie pas 1,5 week beschikbaar was.
Volgens mij is dit geen actie van de lokale dealer, maar gewoon sinds 1,5 week een optie vanuit Skoda. (Zo vertelde de verkoper het in ieder geval)

Met designpakket bedoel ik de mistlampen, elektrisch en verwarmde spiegels en klein leder pakket mee.
Deze hadden we in eerste instantie niet geselecteerd bij de ambition, maar zit standaard op de tour uitvoering.

De velgen zijn we nog niet helemaal uit, 17"staat wel erg mooi, alleen kan je er geen normale band omheen leggen. (alleen van die hele lage sportdingen)
Dit komt het comfort niet echt ten goede en ook het verbruik zal er niet beter op worden.
Ze hebben deze velg ook in een 15" uitvoering, dus wellicht dat dat nog een optie is.

Voorlopig moeten we nog wachten tot begin September, dus hebben we nog even om hier over na te denken.
|Skoda Citigo Tour 60PK|Deep Black Pearl Metallic|5 Deurs|Travel Pakket|media pakket|Sunset|Reservewiel|kofferbaklampje :)|
|Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCI (140PK) titanium|Panther Black|7" Navi|getinte ramen|zilveren roofrails|Ipod integratie|

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Citigo Tour 60PK besteld

Bericht door Up-Jury » do 12 jul 2012, 09:20

Welkom !

Frank_1991
Forum newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 08:05
Locatie: Lelystad

Re: Citigo Tour 60PK besteld

Bericht door Frank_1991 » vr 13 jul 2012, 08:40

Welkom,

Ben ook erg benieuw naar "echte" foto's van de Skoda, eigenlijk alleen nog maar gezien op de Skoda site.
High Up! / 75pk Blue Motion / 3 Deurs / Deep Black pearl / Drive Pakket / Executive Pakket / Dynamic Pakket "Triangle" / Maps & More / Reservewiel / Leverdatum: 17-07-2012

Gebruikersavatar
pvaken
Vagling liefhebber
Berichten: 108
Lid geworden op: za 07 jul 2012, 13:26
Locatie: De Meern

Re: Citigo Tour 60PK besteld

Bericht door pvaken » zo 15 jul 2012, 20:22

Edwin schreef:Welkom Paul!

Leuk weer een Citigo erbij en een mooie kleur en uitvoerIng ;)
De Tour editie heeft standaard 2 speakers maar met het Travel pakket krijg je er 4 bij.

Ik heb ook een zwarte Tour met Travel pakket in bestelling staan alleen dan de 3 deurs.
Die van mij is afgelopen week van de band gerolt en wordt binnen 2 weken bij de dealer verwacht.
Het vreemde is dat de speakers niet specifiek genoemd staan bij de opties.
In de prijslijst zijn er 2 verschillende travel pakketen, waarvan 1 er met de radio en speakers welke duurder is als het pakket wanneer je een elegance neemt.
De prijs voor het travelpakket bij de tour is gelijk als bij de elegance waar de speakers al inzitten.
Ik zou dus zeggen dat als de tour er standaard 2 heeft hij ook met travel pakket met 2 speakers geleverd wordt omdat in de prijs die je betaald voor het pakket er normaal geen speakers bijzitten.

Zou jij als je jouw tour binnen hebt kunnen bevestigen dat er inderdaad 6 speakers inzitten.
Mocht het (hoop het niet) namelijk niet zo zijn neem ik alsnog het media pakket erbij.
|Skoda Citigo Tour 60PK|Deep Black Pearl Metallic|5 Deurs|Travel Pakket|media pakket|Sunset|Reservewiel|kofferbaklampje :)|
|Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCI (140PK) titanium|Panther Black|7" Navi|getinte ramen|zilveren roofrails|Ipod integratie|

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Citigo Tour 60PK besteld

Bericht door Piedro » zo 15 jul 2012, 21:57

De Tour is feitelijk een Ambition, dus ligt het voor de hand om naar het Travelpakket te kijken dat bij de Ambition in de optielijst staat in plaats van naar die van de Elegance. Bij het Travelpakket van de Ambition wordt ook radio 'Funky' genoemd, die is echter op de Tour al standaard. Om die reden is naar mijn idee het Travelpakket van de Tour 50 euro goedkoper gemaakt, omdat het onzin is om twee keer voor de radio te betalen. En eigenlijk ben je met de Ambition in combinatie met het Travelpakket spekkoper, want de radio los bestellen is 210 euro (en achteraf zelfs 349), terwijl de meerprijs in combinatie met dit pakket slechts 50 euro is...

Toen ik bestelde, stond in de prijslijst van de Tour (PDF) bij Travelpakket: "Cruise control, vier extra luidsprekers, boordcomputer en in hoogte verstelbare passagiersstoel". In de nieuwe algemene prijslijst op skoda.nl wordt echter over 'twee extra luidsprekers' gesproken, zowel bij het Mediapakket als bij het Travelpakket van de Ambition. En waarom zou je überhaupt een Mediapakket als optie bij een Elegance nemen als er standaard al extra speakers zijn? Hoe verwarrend kunnen ze het maken...

Edit:
Ook in de eerdere algemene prijslijst (PDF) worden bij de beide varianten van het Travelpakket het maximale aantal speakers genoemd, waar er bij de huidige prijslijst blijkbaar wat anders staat. Of tellen de tweeters niet als echte speakers mee? Ik vind het nogal vaag allemaal. Ga er vooralsnog toch maar vanuit dat mijn Citigo over een goede week gewoon afgeleverd wordt mét extra luidsprekers.

Edit 2:
Hmm, nu wordt het leuk... deze Tour met Travelpakket lijkt in ieder geval geen tweeter in de A-stijl te hebben (waar de Elegance dat wel heeft)... :?

Vergelijk deze Tour (volgens de aanbieder dus mét Travelpakket incl. extra speakers)...
Afbeelding

... eens met de Elegance (waar goed een driehoekig speakertje in de A-stijl te ontwaren valt):
Afbeelding

Ter verduidelijking:
Afbeelding

Of zou het door de lichtval komen... ik vrees van niet :roll: :roll: :roll:
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Edwin
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: di 26 jun 2012, 16:43

Re: Citigo Tour 60PK besteld

Bericht door Edwin » ma 16 jul 2012, 08:52

Hmmm wel vaag allemaal als ik het zo lees, ik ga er nog steeds vanuit dat ik 6 speakers krijg, zo heb ik het wel begrepen uit de folders.

Zoals het nu lijkt komt mijn Citigo deze week bij de dealer binnen,rijklaar maken en verwacht dat ik hem in de loop van volgende week kan ophalen.

Ik laat tzt mijn bevindingen aan jullie weten ook wat betreft het aantal speakers.
Laatst gewijzigd door Edwin op ma 16 jul 2012, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
*In bestelling*
|Skoda Citigo Tour | Deep Black Pearl Metallic | 3 Deurs | Travel Pakket | Sunset | 60 PK |

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Citigo Tour 60PK besteld

Bericht door Piedro » ma 16 jul 2012, 11:52

Ik ga er ook gewoon vanuit, maar stel dat het inderdaad zo is dat de Tour i.c.m. Travelpakket géén extra speakers heeft (in tegenstelling tot wat in de prijslijst vermeld staat), dan betekent dat een Travelpakket mét speakers 299 + 130 = 429 zou moeten kosten. Voor die 429 euro krijg je géén extra radio, want die zit al standaard op de auto en daar heb je dus al voor betaald. Dat terwijl het Travelpakket op de Ambition inclusief radio en mét extra speakers in totaal slechts 349 euro kost, dus feitelijk word je met de Tour in dit geval dus dubbel benadeeld! Dat ze de radio bij de Ambition aanbieden voor een kleine meerprijs in combinatie met het pakket, kan ik me goed voorstellen. Maar dat je op een duurdere Tour - die standaard al vrij royaal is aangekleed - zoveel méér moet betalen om mínder te krijgen binnen hetzelfde pakket, dat is toch te gek voor woorden.

Nou ja, ik wacht nog wel even het daadwerkelijke aflevermoment af, misschien maak ik me nu druk om niks (hoop het!). Op de achterkant van de laatste folder staat dan wel "Hiermee komen alle voorgaande prijslijsten te vervallen. De importeur behoudt zich het recht voor zonder nadere kennisgeving wijzigingen in uitvoeringen en/of prijzen aan te brengen", maar als ik een auto bestel en ik van twee verschillende dealers dezelfde uitdraai van een officiële prijslijst krijg waarbij dus bij allebei "vier extra speakers" in het Travelpakket vermeld worden en dit ook gewoon door de verkoper is opgelezen op 22 mei, dan mag ik er toch vanuitgaan dat er ook daadwerkelijk vier extra speakers in zitten als ik een paar dagen later bestel. Het zou toch idioot zijn als je bijvoorbeeld een Citigo met All Season pakket bestelt, waarna de importeur besluit om de verwarmbare stoelen er maar uit te laten. Ik vind niet dat men zich dan kan verschuilen achter bovenstaand regeltje.

Bij zo'n tamelijk rigoureuze verandering van de pakketsamenstelling had men beter kunnen zeggen: "Het Travelpakket is helaas niet (meer) leverbaar op de Tour, in plaats daarvan is het Drive- of Tour-pluspakket gekomen, met cruisecontrol, in hoogte verstelbare passagierstoel en boordcomputer". Dát is tenminste duidelijk. Maar noem het dan geen Travelpakket, waarbij je logischerwijze ervanuit kunt gaan dat daar extra speakers bij zitten, omdat dat ook op de Ambition (waar de Tour op is gebaseerd) het geval is. Dat er op de Tour geen stoelverwarming en Sunset is in combinatie met airco, terwijl bij de Ambition airco altijd met deze zaken komt, is wat anders. Dat staat duidelijk in de optielijst aangegeven. Prima. Maar speakers in combinatie met het Travelpakket stonden (en staan) wél op de lijst.

Edwin, die van mij wordt - als het goed is - ook volgende week afgeleverd en ik hoop maar dat al deze ophef voorbarig is, maar ik begin nu wel een beetje te twijfelen. In de Tour-prijslijst staat het gewoon zwart op wit: "vier extra speakers", maar mede naar aanleiding van de topics hier wat er niet klopt in de VW Up-brochures is mijn vertrouwen in de accuraatheid dat je daadwerkelijk krijgt wat je vanuit de folder bestelt al aardig afgenomen...

En pvanaken, ik hoop niet dat je het erg vindt dat we je topic even gekaapt hebben ;)
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Gebruikersavatar
pvaken
Vagling liefhebber
Berichten: 108
Lid geworden op: za 07 jul 2012, 13:26
Locatie: De Meern

Re: Citigo Tour 60PK besteld

Bericht door pvaken » ma 16 jul 2012, 21:21

Piedro schreef:
En pvanaken, ik hoop niet dat je het erg vindt dat we je topic even gekaapt hebben ;)
Geen probleem, ik heb er ook baat bij om zeker te weten of het nu 2,4 of 6 speakers zijn.
Als je inderdaad de ambition bekijkt en je ziet een de prijs voor het travel pakket welke je bij de tour betaald, dan zouden er geen extra speakers bij zitten.
Maar als je er vanuit gaat dat de prijs lager is omdat er al een radio inzit, dan zou het wel kloppen.
Tot er een auto geleverd wordt zal het gissen blijven.

In ieder geval alvast excuses als jullie auto's gewoon geleverd worden met de extra speakers (ik hoop het).
Ik hoop niet dat ik jullie nu slapeloze nachten heb bezorgd.
|Skoda Citigo Tour 60PK|Deep Black Pearl Metallic|5 Deurs|Travel Pakket|media pakket|Sunset|Reservewiel|kofferbaklampje :)|
|Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCI (140PK) titanium|Panther Black|7" Navi|getinte ramen|zilveren roofrails|Ipod integratie|

Gebruikersavatar
pvaken
Vagling liefhebber
Berichten: 108
Lid geworden op: za 07 jul 2012, 13:26
Locatie: De Meern

Re: Citigo Tour 60PK besteld

Bericht door pvaken » di 17 jul 2012, 15:25

We zijn niet de enige die problemen hebben met het hele speaker verhaal.
Hier een linkje naar het skoda forum (mag dat ?? :oops: ) waar ze delfde problemen hebben.
Inclusief een reactie van iemand waarvan zijn dealer aangeeft dat het travel pakket zonder speakers wordt geleverd ?? :roll:

http://www.skodaforum.nl/board/f59/ondu ... 19196.html
|Skoda Citigo Tour 60PK|Deep Black Pearl Metallic|5 Deurs|Travel Pakket|media pakket|Sunset|Reservewiel|kofferbaklampje :)|
|Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCI (140PK) titanium|Panther Black|7" Navi|getinte ramen|zilveren roofrails|Ipod integratie|

stefan
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 25 jun 2012, 13:58

Re: Citigo Tour 60PK besteld

Bericht door stefan » di 17 jul 2012, 16:11

Bij Seat is dit net zo onduidelijk. Bij de ene advertentie staat 4 speakers terwijl er bij een andere advertentie weer 6 staat.

In de brochure staat dat het je bij Soundpakket 4 speakers krijgt maar zijn dit dan 2 extra speakers of 4 speakers plus de twee die er vanaf de Reference al standaard inzitten? Ook in de Autoweek waar de auto deze week toevallig wordt getest staat dat de Style Chic wordt uitgerust met 4 speakers(testauto was overigens een Stye dus kan zijn dat daar de verwarring inzit). Dit terwijl ik op alle afbeeldingen op Autotrack, Autotrader etc. toch echt 6 speakers zie zitten. :o

Toevallig iemand met een Style Chic die kan bevestigen of er nou 4 of 6 speakers inzitten?

Gebruikersavatar
pvaken
Vagling liefhebber
Berichten: 108
Lid geworden op: za 07 jul 2012, 13:26
Locatie: De Meern

Re: Citigo Tour 60PK besteld

Bericht door pvaken » di 17 jul 2012, 16:27

stefan schreef:Bij Seat is dit net zo onduidelijk. Bij de ene advertentie staat 4 speakers terwijl er bij een andere advertentie weer 6 staat.

In de brochure staat dat het je bij Soundpakket 4 speakers krijgt maar zijn dit dan 2 extra speakers of 4 speakers plus de twee die er vanaf de Reference al standaard inzitten? Ook in de Autoweek waar de auto deze week toevallig wordt getest staat dat de Style Chic wordt uitgerust met 4 speakers(testauto was overigens een Stye dus kan zijn dat daar de verwarring inzit). Dit terwijl ik op alle afbeeldingen op Autotrack, Autotrader etc. toch echt 6 speakers zie zitten. :o

Toevallig iemand met een Style Chic die kan bevestigen of er nou 4 of 6 speakers inzitten?
Als ik de foto's bekijk van een style chic, zie ik duidelijk het rooster voor de tweeters zitten.
Zou dus zeggen dat, net als bij de citigo elegance, ze er allemaal gewoon opzitten.
100% zeker weten doe ik het uiteraard niet.

Afbeelding
|Skoda Citigo Tour 60PK|Deep Black Pearl Metallic|5 Deurs|Travel Pakket|media pakket|Sunset|Reservewiel|kofferbaklampje :)|
|Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCI (140PK) titanium|Panther Black|7" Navi|getinte ramen|zilveren roofrails|Ipod integratie|

stefan
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 25 jun 2012, 13:58

Re: Citigo Tour 60PK besteld

Bericht door stefan » di 17 jul 2012, 16:31

pvaken schreef:
stefan schreef:Bij Seat is dit net zo onduidelijk. Bij de ene advertentie staat 4 speakers terwijl er bij een andere advertentie weer 6 staat.

In de brochure staat dat het je bij Soundpakket 4 speakers krijgt maar zijn dit dan 2 extra speakers of 4 speakers plus de twee die er vanaf de Reference al standaard inzitten? Ook in de Autoweek waar de auto deze week toevallig wordt getest staat dat de Style Chic wordt uitgerust met 4 speakers(testauto was overigens een Stye dus kan zijn dat daar de verwarring inzit). Dit terwijl ik op alle afbeeldingen op Autotrack, Autotrader etc. toch echt 6 speakers zie zitten. :o

Toevallig iemand met een Style Chic die kan bevestigen of er nou 4 of 6 speakers inzitten?
Als ik de foto's bekijk van een style chic, zie ik duidelijk het rooster voor de tweeters zitten.
Zou dus zeggen dat, net als bij de citigo elegance, ze er allemaal gewoon opzitten.
100% zeker weten doe ik het uiteraard niet.

Afbeelding
Dat dacht ik dus ook, maar al die vreemde berichten op internet laten me dan weer twijfelen. Zal het anders eens aan mijn dealer vragen, die hebben we niet voor niks natuurlijk. :D

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Citigo Tour 60PK besteld

Bericht door Piedro » di 17 jul 2012, 18:44

Op de Mii Style Chic zitten volgens mij gewoon het maximale aantal speakers: 2 speakers in de deur, 2 speakers achter en 2 tweeters in de A-stijl. Net als bij de Up en de Citigo met volledig audiopakket. En net als bij de Style (Sport) met Soundpakket nummer 2. Waarom ze dat nou de ene keer als 4 speakers benoemen en verderop weer 6 is mij een raadsel. En ook in het overzichtje van de High Up is het ook raak. Daar staat eerst "radiovoorbereiding incl. 2 speakers" en verderop in het lijstje weer "6 speakers". Erg verwarrend! Of ergens anders: "2 standaard speakers" en dan bij de meeruitrusting "2 extra speakers", terwijl het er in totaal 6 zouden moeten zijn :roll:

Ik heb net nog even verder gespeurd wat betreft de Citigo en toen kwam ik een Elegance tegen met Travelpakket. Aan de stuurhendel kun je zien dat 'ie cruisecontrol heeft, maar - waarschijnlijk ook weer door de lichtinval en/of belabberde camera - zie je geen tweeter in de A-stijl. Dat driehoekje valt dus vanuit bepaalde posities en bij fel zonlicht gewoon weg, want hij zit er wel! (is namelijk zichtbaar op andere foto's op die site)

Afbeelding

Vergelijk met de foto's hierboven.
Dat het driehoekje eveneens niet zichtbaar is op de foto van de Tour kan dus hierdoor komen.
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Citigo Tour 60PK besteld

Bericht door Piedro » di 17 jul 2012, 19:41

pvaken schreef:We zijn niet de enige die problemen hebben met het hele speaker verhaal.
Hier een linkje naar het skoda forum (mag dat ?? :oops: ) waar ze delfde problemen hebben.
Inclusief een reactie van iemand waarvan zijn dealer aangeeft dat het travel pakket zonder speakers wordt geleverd ?? :roll:

http://www.skodaforum.nl/board/f59/ondu ... 19196.html
Daar is nu dus ook iemand die een Tour heeft gereden zonder speakers achterin......... Mooie boel :?
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Gebruikersavatar
pvaken
Vagling liefhebber
Berichten: 108
Lid geworden op: za 07 jul 2012, 13:26
Locatie: De Meern

Re: Citigo Tour 60PK besteld

Bericht door pvaken » di 17 jul 2012, 20:18

Piedro schreef:
pvaken schreef:We zijn niet de enige die problemen hebben met het hele speaker verhaal.
Hier een linkje naar het skoda forum (mag dat ?? :oops: ) waar ze delfde problemen hebben.
Inclusief een reactie van iemand waarvan zijn dealer aangeeft dat het travel pakket zonder speakers wordt geleverd ?? :roll:

http://www.skodaforum.nl/board/f59/ondu ... 19196.html
Daar is nu dus ook iemand die een Tour heeft gereden zonder speakers achterin......... Mooie boel :?
Ja, wordt steeds leuker zo.
Morgen maar eens langs de dealer, als dit waar is dan cancel ik de tour wel voor een ambition met paketten.
Kost maar iets meer en heb je wel stoelverwarming en speakers.

Slechte zaak van skoda dat ze de folders en prijzen zo slecht op orde hebben.
Op de webiste bij de tour staat Travel pakket; o.a. cruise control, radio Funky en boordcomputer
Onder andere zou betekenen dat er meer (dus speakers) bij het pakket zou horen.

Als ik morgen reactie van mijn dealer heb dan laat ik het wel even weten.
|Skoda Citigo Tour 60PK|Deep Black Pearl Metallic|5 Deurs|Travel Pakket|media pakket|Sunset|Reservewiel|kofferbaklampje :)|
|Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCI (140PK) titanium|Panther Black|7" Navi|getinte ramen|zilveren roofrails|Ipod integratie|

Plaats reactie