Blij met mijn rode 3drs VW Up GTI (2021, 9000+kms)

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
VosWijnand-GTI2021
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: di 08 aug 2023, 12:02

Blij met mijn rode 3drs VW Up GTI (2021, 9000+kms)

Bericht door VosWijnand-GTI2021 » ma 21 aug 2023, 17:28

Van een Crystal White Pearl Volvo S90/T5 Inscription naar een VW Up GTI is een bewuste keus geweest, de Volvo was een droomauto waar wij 3+jr zeer van hebben genoten, ondanks dat deze nog showroom nieuw was ... begon het toch te kriebelen toen ik bovengenoemde VW Up GTI zag.
Zganwe aparte auto met zeer weinig km's, 3 drs dus ruim instappen, redelijk veel luxe techniek aan boord, zuinig in gebruik en kosten (Bovag garantie) en in de Waxoil 100 met 3 jaar garantie.
Was het alleen nog de vraag of de garage waar de GTI te koop stond ook onze dikke Volvo wilde inruilen ... nou daar zijn we goed uitgekomen, een aanzienlijk bedrag op de bankrekening en een mooie rooie VW Up GTI mee terug. Na de eerste km's totaal geen spijt en vanaf het eerste moment genieten.
Wel een OBDeleven stekker met credits gekocht om de soundgenerator uit te schakelen (wil alleen het echte geluid horen :-), alcantara gordelhoezen omdat de gordel in mijn nek schuurde, Philips Racingvision H$ en Philips Silvervision knipperlampen.
In de planning staat nog een scorpion catback resonated uitlaat, een racingline cold air intake (alleen moet dit wel een WLTP uitvoering zijn) en Goodyear Eagle F1 asymmetric 6 205/40-R17, verder tank ik super i.p.v gewoon.
Een blije rooie Up GTI rijder. Groet, Wijnand

Gebruikersavatar
Rosinfield
Vagling liefhebber
Berichten: 187
Lid geworden op: do 06 aug 2020, 20:57
Locatie: ZO Friesland

Re: Blij met mijn rode 3drs VW Up GTI (2021, 9000+kms)

Bericht door Rosinfield » do 24 aug 2023, 21:36

snap het helemaal!
Up! GTI Vag Techniek Stage 1; KW v1 schroefset; Milltek Road +; OZ Formula HLT
Wheels Afbeelding

Pup!2.0
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: do 15 jun 2023, 19:06

Re: Blij met mijn rode 3drs VW Up GTI (2021, 9000+kms)

Bericht door Pup!2.0 » zo 27 aug 2023, 09:29

Welkom!

Heb een vergelijkbare keuze gemaakt, van een comfortabele Volvo XC40 naar een UP GTI.

Benieuwd of de OBDeleven stekker met credits een oplossing is om de Soundaktor aan/uit te kunnen zetten. Ik heb de Soundaktor nu los gekoppeld (werkje van 5 minuten) maar mis soms het geluid.
Vw Black up! 2012 - deep black pearl
Vw up! GTI 2022 - kings red

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1393
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Blij met mijn rode 3drs VW Up GTI (2021, 9000+kms)

Bericht door Up!grade TSI » ma 28 aug 2023, 16:12

VosWijnand-GTI2021 schreef:
ma 21 aug 2023, 17:28
Van een Crystal White Pearl Volvo S90/T5 Inscription naar een VW Up GTI is een bewuste keus geweest, de Volvo was een droomauto waar wij 3+jr zeer van hebben genoten, ondanks dat deze nog showroom nieuw was ... begon het toch te kriebelen toen ik bovengenoemde VW Up GTI zag.
Zganwe aparte auto met zeer weinig km's, 3 drs dus ruim instappen, redelijk veel luxe techniek aan boord, zuinig in gebruik en kosten (Bovag garantie) en in de Waxoil 100 met 3 jaar garantie.
Was het alleen nog de vraag of de garage waar de GTI te koop stond ook onze dikke Volvo wilde inruilen ... nou daar zijn we goed uitgekomen, een aanzienlijk bedrag op de bankrekening en een mooie rooie VW Up GTI mee terug. Na de eerste km's totaal geen spijt en vanaf het eerste moment genieten.
Wel een OBDeleven stekker met credits gekocht om de soundgenerator uit te schakelen (wil alleen het echte geluid horen :-), alcantara gordelhoezen omdat de gordel in mijn nek schuurde, Philips Racingvision H$ en Philips Silvervision knipperlampen.
In de planning staat nog een scorpion catback resonated uitlaat, een racingline cold air intake (alleen moet dit wel een WLTP uitvoering zijn) en Goodyear Eagle F1 asymmetric 6 205/40-R17, verder tank ik super i.p.v gewoon.
Een blije rooie Up GTI rijder. Groet, Wijnand
Mooi ding Wijnand, doet mij weer even terugdenken aan de mijne😅
Wil je een goedbedoelde tip geven, maak misschien in het -mijn auto- topic even een nieuw topic aan waar je als een soort dagboek al je veranderingen aan je GTI kunt bijhouden met je zelfgekozen naam, bijvoorbeeld Wijnands GTI. Het -even voorstellen- topic is bedoeld om... je raadt het al 🙃
Leuke keuze om voor Scorpion te kiezen en niet zoals hele volksstammen voor Milltek.
Tevens goed om te lezen dat je alleen E5/euro98 of super wat je zegt tankt. Dat verklapt dat je wel een petrolhead zal zijn.
Als je dan helemaal de crème de la crème wilt voor je automotor, tank dan alleen BP Ultimate, daar zit zelfs 0(nul) % bio-ethanol in👌🏻
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e) 🚗

Plaats reactie