Petrolhead Tom schreef:Hoe bevalt de nieuwe aanwinst Theo?
Bevalt uitstekend! De vorige beviel me ook al prima, en deze heeft net even wat meer om van te genieten.
Dit zijn de pluspunten waar ik veel plezier van heb:
- het leren stuur ligt heel lekker in de hand.
- de cruisecontrol bevalt me ook prima! Na 40 jaar autorijden was het wel even wennen zonder je voet op het gas. En al heb ik veel met spitsverkeer te maken waar je er niet veel aan hebt, er zijn toch genoeg situaties waar het met de cruisecontrol wel lekker comfortabel is.
Deze luxe zou ik nu al niet meer willen missen!
Dit is de extra luxe, die ik wel handig vindt, maar nog wel zou kunnen missen:
- de parkeersensoren. Handig dat je op je display grafisch de obstakels in beeld krijgt.
- de mistlampen
- de donkere achterruiten bevallen me ook prima! Vooral dat in het donker de felle lampen van achterliggers goed gefilterd worden.
- de verstelbare bagagebodem; tot nog toe heb ik hem in de laagste stand, geeft me de meeste ruimte. Maar ik heb nog geen situatie meegemaakt met de achterbank plat om grotere stukken te vervoeren. In zo'n situatie zal een vlakke bodem wel heel handig zijn, vermoed ik.
- de elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels. Omdat ik de enige chauffeur ben, heb ik ze na de eerste keer nooit meer hoeven te verstellen. En met de vorst zijn m'n buitenspiegels nooit bevroren geweest, dus die verwarming is daar ook niet voor nodig. Heb nog wel eens gekeken of de spiegelverwarming ook de natte druppels laat verdampen, maar dat lijkt er niet op.
Momenteel rijd ik nog op m'n stalen 14 inch velgen met winterbanden. Ben benieuwd of ik in het voorjaar veel verschil ga merken met het 15 inch lichtmetaal.
Het enig 'minpuntje' ten opzicht van m'n vorige Mii is wat mij betreft de andere versnellingsbak (of het andere schakelmechanisme). In deze gaat het schakelen net iets 'stugger' dan bij de vorige, vooral bij het inleggen van de eerste versnelling. Dat ging in m'n vorige net wat soepeler. Maar het went al snel.
Ik had me ook afgevraagd, of de kortere antenne nog invloed op de radio-ontvangst zou hebben, maar daarin merk ik geen verschil.
Mis ik dan nog iets? Jawel, bij de vorige had ik wat instellingen laten aanpassen bij VAG-techniek. Dat moet bij deze ook nog gebeuren, en zodra ik een gaatje in m'n agenda kan maken voor een afspraak hoop ik dat ook geregeld te hebben.
Maar al met al: de nieuwe aanwinst bevalt uitstekend. Er staat al weer zo'n 7.500 km op de teller in ruim twee maanden!