Hallo allemaal,
Ik overweeg een E-up! aan te schaffen voor woon-werkverkeer, ongeveer 45 km enkele reis.
Nu ik mij aan het oriënteren ben valt voor mij het bouwjaar 2019 (en ouder af), hierna hebben ze meer bereik.
Maar ik kan maar niet ontdekken of er verschillen zijn tussen de bouwjaren 2020/2021/2022.
Weten jullie dit?
Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!
Groet van deWall
E-up! verschillen 2020 t/m 2022
Re: E-up! verschillen 2020 t/m 2022
Volgens mij gaat het om subtiele verschillen: zoals bekleding, lichtmetalen velgen e.d.. Mogelijk is een van de schokkendste verschillen wel of niet een achteruitrij camera of wel of niet stoelverwarming. Of de verschillen aan het bouwjaar gekoppeld zijn weet ik niet. Er is wel sprake van verschillende versies zoals een zg United versie en een zg Style versie. Weet niet zeker maar de United is volgens mij alleen in Duitsland geleverd maar kan uiteraard via Duitsland ook in Nederland terecht gekomen zijn.
Wat me het belangrijkste lijkt is de accu en dus de range. Volgens mij zijn daar geen verschillen in de bouwjaren die je noemt. 90 km per dag is dus prima met elk bouwjaar te doen, zelfs in de winter en zelfs als je niet op je werk kunt laden.
Wat me het belangrijkste lijkt is de accu en dus de range. Volgens mij zijn daar geen verschillen in de bouwjaren die je noemt. 90 km per dag is dus prima met elk bouwjaar te doen, zelfs in de winter en zelfs als je niet op je werk kunt laden.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)
Re: E-up! verschillen 2020 t/m 2022
Dank je wel voor je reactie Gert!
Ook geen verschillen v.w.b. type stekkers? Welk type stekker heb jij bijvoorbeeld?
Ook geen verschillen v.w.b. type stekkers? Welk type stekker heb jij bijvoorbeeld?
Re: E-up! verschillen 2020 t/m 2022
Mijn laadsnoer en eigen laadpaaltje hebben allemaal zg type 2 stekkers die bij e-autos zeeeeer gangbaar zijn. Mijn contrastekker in de up is uiteraard geschikt voor type 2 stekkers maar ook voor CCS (dwz voor snelladen).
Ik heb de indruk dat er in Nederland weinig of niks te kiezen valt mbt e-up. Dat was in elk geval in 2020 zo. Ik heb wel een Duitse video gezien waarin het CCS als optie genoemd wordt tegen 600 euro meerprijs. Ik heb zelf die CCS - was wel blij dat de e-up hem had - optie nog nooit gebruikt. Ik laad meestal thuis met 2,2 kw per uur op terwijl ik met 3,7 kw per uur zou kunnen opladen, ook zonder CCS. Ik laad maar heel zelden buitenshuis en ook dan heb ik de CCS nog niet nodig gehad.
Dus, ja misschien toch een goed punt om op te letten, dat CCS, zeker als je e-up uit Duitsland afkomstig zou zijn.
Ik heb de indruk dat er in Nederland weinig of niks te kiezen valt mbt e-up. Dat was in elk geval in 2020 zo. Ik heb wel een Duitse video gezien waarin het CCS als optie genoemd wordt tegen 600 euro meerprijs. Ik heb zelf die CCS - was wel blij dat de e-up hem had - optie nog nooit gebruikt. Ik laad meestal thuis met 2,2 kw per uur op terwijl ik met 3,7 kw per uur zou kunnen opladen, ook zonder CCS. Ik laad maar heel zelden buitenshuis en ook dan heb ik de CCS nog niet nodig gehad.
Dus, ja misschien toch een goed punt om op te letten, dat CCS, zeker als je e-up uit Duitsland afkomstig zou zijn.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)
Re: E-up! verschillen 2020 t/m 2022
super bedankt Gert!
Re: E-up! verschillen 2020 t/m 2022
Mijn zus heeft pas een e-up uit 2020 gekocht. Deze heeft geen parkeersensoren geen achteruitrijcamera, geen extra getint glas achter en geen multifunctioneel stuur.
Zelf heb ik een E-up style van 2022 deze heeft alle optie,s die je maar bedenken kunt, incl CCS laden
Zelf heb ik een E-up style van 2022 deze heeft alle optie,s die je maar bedenken kunt, incl CCS laden
VW UP 2021 Deep Black Pearl
VW E-UP 2022 Silicium grey black pearl
VW E-UP 2022 Silicium grey black pearl