Eigenwijze cruisecontrol

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
UP Yours!
Forum newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 10:23

Eigenwijze cruisecontrol

Bericht door UP Yours! » vr 31 aug 2012, 08:08

Het is mij opgevallen dat als je op de cruise cruist over een vlakke weg met nagenoeg geen wind, de UP z'n snelheid lichtjes, maar merkbaar varieert. Als je er op let eigenlijk heel irritant. Ik heb dezelfde cc in m'n Ibiza ST en daar heb ik het niet. Herkenbaar?
Ook moet ik het knopje voor het vastzetten van de snelheid soms 2x indrukken voordat ie wakker wordt. Ook erg irritant. eigenlijk beste een irritant karretje... :cry:
UP! you go!

Gebruikersavatar
ruud
Vagling liefhebber
Berichten: 817
Lid geworden op: di 20 mar 2012, 21:29

Re: Eigenwijze cruisecontrol

Bericht door ruud » vr 31 aug 2012, 10:14

UP Yours! schreef:Het is mij opgevallen dat als je op de cruise cruist over een vlakke weg met nagenoeg geen wind, de UP z'n snelheid lichtjes, maar merkbaar varieert. Als je er op let eigenlijk heel irritant. Ik heb dezelfde cc in m'n Ibiza ST en daar heb ik het niet. Herkenbaar?
Ook moet ik het knopje voor het vastzetten van de snelheid soms 2x indrukken voordat ie wakker wordt. Ook erg irritant. eigenlijk beste een irritant karretje... :cry:
Geen last van, doe navraag bij je dealer.
En wacht even hoe andere forumleden hier over denken.

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Eigenwijze cruisecontrol

Bericht door Psycho_Mantis » vr 31 aug 2012, 10:15

Ik herken dit probleem niet, ik zou dit toch even bij de dealer navragen als ik jou was.

Gebruikersavatar
Toine
Vagling liefhebber
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 02 jul 2012, 09:00

Re: Eigenwijze cruisecontrol

Bericht door Toine » vr 31 aug 2012, 10:16

Psycho_Mantis schreef:Ik herken dit probleem niet, ik zou dit toch even bij de dealer navragen als ik jou was.
+1
Seat Mii Style Sport 75 PK Candywit, Airco, Seat Sound System 2 + SPS, Drive Pakket

Gebruikersavatar
IjZeL
Forum newbie
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 06 aug 2012, 21:17

Re: Eigenwijze cruisecontrol

Bericht door IjZeL » vr 31 aug 2012, 21:38

Nee, ik gebruik de cc vaak en nog nooit zoiets gemerkt. Zal denk ik exemplarisch zijn
Seat Mii - Style Sport Tornadorood - 60,00PK - Wegwijsmiep - Armsteun (in bestelling)

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Eigenwijze cruisecontrol

Bericht door henri » vr 31 aug 2012, 21:45

Het soms twee keer moeten indrukken om de CC in te schakelen, herken ik wel. Zodra deze na de tweede poging nog niet inschakelt, zal ik dit als een serieus probleem gaan ervaren. Nu lig ik er nog niet wakker van.

bruno
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 19:47

Re: Eigenwijze cruisecontrol

Bericht door bruno » do 13 sep 2012, 21:30

Ik heb zelf bij het wisselen van de versnelling dat ik te snell de CC wil aanzetten, de CC kan namelijk niet aan als hij niet in een versnelling staat (zoals in de handleiding ook staat). Na het versnelling wisselen moet je alsnog een seconde wachten voordat de CC pas echt aan wilt. Misschien dat daardoor bij sommige mensen de CC 2X dient ingedrukt te worden.

Scorpion
Forum newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 19:50

Re: Eigenwijze cruisecontrol

Bericht door Scorpion » vr 14 sep 2012, 14:19

Tot nu toe nog geen enkel probleem ondervonden.
Ongeveer 4000 km gereden en gebruik CC regelmatig.

piet48
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: do 22 mar 2012, 13:50

Re: Eigenwijze cruisecontrol

Bericht door piet48 » vr 14 sep 2012, 18:01

Ik moet wel zeggen als je een andere cc gewend ben dan is het even wennen.Als ik de weg weet,rij ik met de cc aan in de stad en op de grote weg daarbij staat mijn navigatie ook altijd bij en heb zo'n
11000km weg en tot nu geen last niet met de auto en evenmin met de accesoires en hij gaat nog zuiniger lopen.Wij vinden het een prima karretje.
Grt piet
High Up 75pk BlueMotion Techn. Up! Black pakket Drve pakket res.wiel

Plaats reactie