nieuwe Up met waterpech

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
eco-up
Forum newbie

nieuwe Up met waterpech

Bericht door eco-up » do 07 nov 2013, 15:21

even een update over mijn nieuwe Up.....

Ik heb mijn eco-up 3 september opgehaald bij Martin Schilder, net 3 dagen voordat we op vakantie naar italie gingen.

Een mooie silvergrijze Up, panorama dak erin .... echt Super !!!

Eind van de avond voelde ik bij toeval dat de mat bij de bijrijdersstoel erg nat was.... vreemd !!

Volgende ochtend meteen Martin schilder gebeld, die adviseerde even bij VW om de hoek (Voorne Putten ) langs te gaan, omdat Alkmaar voor ons niet naast de deur ligt.

We hebben geen beste ervaringen met VW Voorne putten, dus met enige tegenzin toch maar gebeld we hebben ze uitgelegd dat de up nog geen 24 uur oud was en dat we over 2 dagen op vakantie gingen naar italie met de up !
Ze hadden geen tijd en adviseerde ons de Up bij hun te zetten, en in Rotterdam een auto voorde komende tijd te huren !!! :shock:

Ik heb Martin schilder gebeld, we mochten gelijk komen en er werd ons toen al beloofd dat we hoe dan ook op vakantie gingen desnoods kregen we een auto van hun mee !!! Tijdens het rijden werd mij snel duidelijk wat er aan de hand was, mijn vrouw zat op de bijrijdersstoel en zag de straaltjes water vanonder het dashboard zo op de mat komen, dat was waarschijnlijk een airco probleem !!!!

Eenmaal bij Martin Schilder aangekomen, de situatie uitgelegd en binnen no time was de oorzaak bekend : de fabriek had het aircoslangetje naar binnen afgeplakt en was vergeten het los te maken..... met als resultaat een hele natte up !!!!

De dealer heeft het met handdoeken wat droog gemaakt, en adviseerde ons de ramen open te houden, zodat het vocht eruit kon.
We zijn die vrijdag naar Italie gereden, iedere keer een droge handdoek op de bekleding (bij de voeten).
Het gevolg was een stinkende airco, veeeel condens, zelfs bij de sensor van het city break assist zat vocht....

Bij terugkomst weer langs de dealer geweest, die heeft de airco gereinigd voorderest niks !!!, mocht het vocht aanhouden moeten ze de bekleding op de grond lossnijden en kachels erin zetten, met als gevolg dat je bekleding van de up niet meer heel is, al zou je er volgend de monteur niet veel van zien. :cry:

Ik hoop het niet voor iemand, maar heeft iemand hier ervaring mee gehad

Voorderest zijn we zeer tevreden over onze eco-up, in Nederland rijd ik ongeveer 300 km op in tank zo'n 12 kg in Italie en Duitsand rond de 390 !!!

Ik ben van een Saab 9 3 naar een eco up gegaan en et valt me alles mee !!!
Er staat nu 9000 km op de teller !!!

Groet Renzo

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Re: nieuwe Up met waterpech

Bericht door Tom Westendorp » vr 08 nov 2013, 11:56

Wat een belachelijke oplossing dat lossnijden van het tapijt. Stook de auto maar eens goed warm van binnen met de ramen op een kier. Dan is het vocht er het snelst uit.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

eco-up
Forum newbie

Bericht door eco-up » vr 08 nov 2013, 12:12

Hoi,

Bedankt voor je reactie.
In Italië was het boven de 30gr en nog zat het vocht erin dak open gehad ramen enzovoort het viel dan ook tegen dat na de vakantie vocht nog aanwezig was.
Voordat we op vakantie zijn gegaan zei de monteur dat als het vocht moeilijk weg zou gaan het opgelost zou worden desnoods nieuw tapijt omdat het in de fabriek fout was gegaan. Het was zou niet onder de garantie moeten maar gewoon de fabriek zou de claim krijgen.

Beide was geen spraken van ik had een afspraak gemaakt i.v.m. vocht om het op te lossen en werd na een uur geroepen en er was niets gedaan daar moest de auto een nacht daar blijven dit terwijl ik duidelijk had aangegeven wat het probleem was.

Daar sta je dan met je goeie gedrag denk je dat het gemaakt wordt neem je een dag vrij krijg je dit te horen.
Op dit argument van mij ja maar ik heb de afspraak niet gemaakt en sorry kon eraf, wat betreft dat irritante piep geluid zei hij dat er niets gehoord was door de monteur. Is niet vreemd de radio stond aan op ..... ja dat is de beste monteur zeggen ze dan als je die aan zet hoor je niks. :-(

Ik reed toen maar weg en ja hoor de piep was er weer ik terug gereden en een andere monteur is mee geweest en die hoorde het duidelijk. Probleem lijkt iets met cng installatie te zijn at weten ze niet en probleem was bij Pon bekend maar wachten op terugkoppeling van fabrikant.

Heb ik weer koop ik eens een keer een nieuwe auto.

Verder is het een pracht ding wil hem niet kwijt en ik rij 30km voor €1,05 is niet slecht lijkt me.

Groeten,

Renzo

GasDwerg
Vagling liefhebber

Bericht door GasDwerg » zo 10 nov 2013, 20:03

-
Laatst gewijzigd door GasDwerg op zo 30 mar 2014, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.

--BUMP--
Vagling liefhebber

Bericht door --BUMP-- » zo 10 nov 2013, 20:15

Straaltjes water, zoveel condens veroorzaakt de airco toch niet binnen 1 dag? Als er nu nog steeds vocht in zit, lijkt het me iets anders dan puur airco condens....
Move up! Candy White | 60PK | Maps & More

Plaats reactie