Braziliaanse Up met 1.0 TSI, 101-105 pk
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Braziliaanse Up met 1.0 TSI, 101-105 pk
Ik zat even te rekenen een 140pk up! zal ongeveer net zo snel zijn als mijn Brabus Forfour met een kleine 200pk. Pest is alleen dat die Brabus een lekker korte bak had. 240 op de teller was ook in het rood en dat zal bij een up! nooit gebeuren omdat het een eco auto is met een enorm lange bak.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Braziliaanse Up met 1.0 TSI, 101-105 pk
Pleur gewoon een B16A2 Vtec blokkie met > 160pk in je Up!
Als het in een Mini past, waarom niet in een Up!
Als het in een Mini past, waarom niet in een Up!
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia
zeg maar JP !
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia
zeg maar JP !
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Braziliaanse Up met 1.0 TSI, 101-105 pk
Pfffffff dat zou leuk zijn zeg! Mooi korte honda bak erachter. Wel eens met een B16a gereden? Nog veel gekker dan mijn de F20c in mijn S2000 destijds. Heerlijk motortje.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Braziliaanse Up met 1.0 TSI, 101-105 pk
mag toch aannemen dat de bak ook anders is bij een 1.0 tsi.Petrolhead Tom schreef:Ik zat even te rekenen een 140pk up! zal ongeveer net zo snel zijn als mijn Brabus Forfour met een kleine 200pk. Pest is alleen dat die Brabus een lekker korte bak had. 240 op de teller was ook in het rood en dat zal bij een up! nooit gebeuren omdat het een eco auto is met een enorm lange bak.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Braziliaanse Up met 1.0 TSI, 101-105 pk
Het zal een zesbak worden die sterker is dan de huidige 5 bak. Maar het blijft een moderne auto waarbij de versnellingen enorm lang zijn. Andere bak of niet verwacht geen lekkere close ratio's maar gewoon enorm lange verzetten.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Braziliaanse Up met 1.0 TSI, 101-105 pk
Het blijft allemaal dagdromen en fantaseren over welke motor, welke bak etc. etc.
Als je de Braziliaanse Up opzoekt op google zie je dat er vrijwel praktische redenen zijn om er een andere motor in te leggen (en een grote benzinetank, ander onderstel)
Ik denk dat er gewoon geen markt is in Europa voor A-segmenters met een turbo omdat de prijs dan te hoog wordt. Kijk maar naar de Renault Twingo. De goedkoopste kost je 13.000. Tel daar wat leuke opties bij zoals velgen en een airco (wat je Up/Mii/Citigo wel allemaal heeft voor minder) zit je al snel op 15.
Zou jij 15k uitgeven aan een A segmenter met een turbo blok? Ik niet...
Als je de Braziliaanse Up opzoekt op google zie je dat er vrijwel praktische redenen zijn om er een andere motor in te leggen (en een grote benzinetank, ander onderstel)
Ik denk dat er gewoon geen markt is in Europa voor A-segmenters met een turbo omdat de prijs dan te hoog wordt. Kijk maar naar de Renault Twingo. De goedkoopste kost je 13.000. Tel daar wat leuke opties bij zoals velgen en een airco (wat je Up/Mii/Citigo wel allemaal heeft voor minder) zit je al snel op 15.
Zou jij 15k uitgeven aan een A segmenter met een turbo blok? Ik niet...
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Braziliaanse Up met 1.0 TSI, 101-105 pk
Ik zeker. Als het een klein licht autootje is met goede prestaties dan wel. Als liefhebber van sportief rijden heb je gewoon meer aan een up! van 900 kilo met 110 pk dan een Polo van 1100 kilo met 110 pk. Verder ben ik het wel met je eens dat ik waarschijnlijk één van de weinige mensen ben en dat daardoor de kans klein is dat er een up! TSI op de markt komt.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Braziliaanse Up met 1.0 TSI, 101-105 pk
Zeker met de problemen die VW nu heeft gaan ze die gok echt niet wagen denk ik (anders was ie er echt al geweest)
Als je goedkoop een turbo wilt rijden moet je eens kijken naar een Dacia Sandero. Wordt standaard geleverd met de Tce90 van Renault. Geen super mooie auto maar rijdt wel erg goed
Als je goedkoop een turbo wilt rijden moet je eens kijken naar een Dacia Sandero. Wordt standaard geleverd met de Tce90 van Renault. Geen super mooie auto maar rijdt wel erg goed
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Braziliaanse Up met 1.0 TSI, 101-105 pk
Klopt maar is ook een stuk groter en zwaarder en een Dacia. De enige Dacia die ik zou overwegen is een Duster met 4wd.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2839
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Braziliaanse Up met 1.0 TSI, 101-105 pk
Ben nog gaan proefzitten in een Sandero, om te kijken of de nieuwe uitvoering op LPG misschien wat zou zijn. Van vroeger wist ik dat de Renault stoelen nauwelijks steun geven, dus maar eens even kijken hoe dat in de nieuwe Sandero was: wel, voor mij (en ik heb toch echt geen buitensporig postuur) zaten die stoelen wel heel zacht, maar zonder enige steun. Om daar 30.000 km per jaar mee te maken, zou voor mij te veel inleveren zijn. Het zitcomfort in een Vagling is dan stukken beter! Rijdend heb ik de Sandero niet eens geprobeerd. De verkoper drong niet eens aan, hij wist dat het comfort niet te vergelijken is met een Vagling .... hij had nl. zelf ook een Miiarnout84 schreef:Zeker met de problemen die VW nu heeft gaan ze die gok echt niet wagen denk ik (anders was ie er echt al geweest)
Als je goedkoop een turbo wilt rijden moet je eens kijken naar een Dacia Sandero. Wordt standaard geleverd met de Tce90 van Renault. Geen super mooie auto maar rijdt wel erg goed
Wat betreft zo'n turbo in een 0,9 l motor vraag ik me trouwens wel af of dat de levensduur beïnvloedt?
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
Re: Braziliaanse Up met 1.0 TSI, 101-105 pk
Bij de 1.0 TSI niet dan? Renault levert tegenwoordig ook motoren voor Mercedes, denk dat het wel goed zit met die 900cc turbo blokjes.Autheo schreef:Ben nog gaan proefzitten in een Sandero, om te kijken of de nieuwe uitvoering op LPG misschien wat zou zijn. Van vroeger wist ik dat de Renault stoelen nauwelijks steun geven, dus maar eens even kijken hoe dat in de nieuwe Sandero was: wel, voor mij (en ik heb toch echt geen buitensporig postuur) zaten die stoelen wel heel zacht, maar zonder enige steun. Om daar 30.000 km per jaar mee te maken, zou voor mij te veel inleveren zijn. Het zitcomfort in een Vagling is dan stukken beter! Rijdend heb ik de Sandero niet eens geprobeerd. De verkoper drong niet eens aan, hij wist dat het comfort niet te vergelijken is met een Vagling .... hij had nl. zelf ook een Miiarnout84 schreef:Zeker met de problemen die VW nu heeft gaan ze die gok echt niet wagen denk ik (anders was ie er echt al geweest)
Als je goedkoop een turbo wilt rijden moet je eens kijken naar een Dacia Sandero. Wordt standaard geleverd met de Tce90 van Renault. Geen super mooie auto maar rijdt wel erg goed
Wat betreft zo'n turbo in een 0,9 l motor vraag ik me trouwens wel af of dat de levensduur beïnvloedt?
Mijn baas had vroeger zo'n Citroen XM met van die fluffy stoelen erin...verschrikkelijk! Ze hebben dus niks geleerd dus daar in Frankrijk. Ik vind die Sandero stepway wel een hele stoere auto en op LPG lekker goedkoop!
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Braziliaanse Up met 1.0 TSI, 101-105 pk
Ik leeft niet langer met de fantasie dat een auto door kan gaan tot het einde der tijden. En waarom zou dat ook belangrijk zijn? Ik rijd er waarschijnlijk toch niet meer dan 2 ton in (waarschijnlijk minder) en daarna maakt het met niet zoveel uit. Als ik hem hou als onderdeel van een collectie dan zullen er dusdanig weinig kilometers mee gereden worden dat hij het toch nog wel een paar jaar uit kan houden en anders heb ik zat tijd om de motor te laten repareren of gooi ik er een motor in.
In dat opzicht is het dus niet zo interessant of een up! de 3 ton haalt. Aan de andere kant zou ik het wel tof vinden om te kijken hoever ik een up! kan pushen voordat het echt gedaan is. Helaas zijn dat soort experimenten erg kostbaar en tijdsintensief.
Crowdfunding doen om te kijken of ik mijn up! binnen een jaar op anderhalve ton kan krijgen and then some?
In dat opzicht is het dus niet zo interessant of een up! de 3 ton haalt. Aan de andere kant zou ik het wel tof vinden om te kijken hoever ik een up! kan pushen voordat het echt gedaan is. Helaas zijn dat soort experimenten erg kostbaar en tijdsintensief.
Crowdfunding doen om te kijken of ik mijn up! binnen een jaar op anderhalve ton kan krijgen and then some?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Braziliaanse Up met 1.0 TSI, 101-105 pk
High Up kost ook 14200,- en als je hem een beetje goed aankleed ga je ook na de 19000,-arnout84 schreef:Het blijft allemaal dagdromen en fantaseren over welke motor, welke bak etc. etc.
Als je de Braziliaanse Up opzoekt op google zie je dat er vrijwel praktische redenen zijn om er een andere motor in te leggen (en een grote benzinetank, ander onderstel)
Ik denk dat er gewoon geen markt is in Europa voor A-segmenters met een turbo omdat de prijs dan te hoog wordt. Kijk maar naar de Renault Twingo. De goedkoopste kost je 13.000. Tel daar wat leuke opties bij zoals velgen en een airco (wat je Up/Mii/Citigo wel allemaal heeft voor minder) zit je al snel op 15.
Zou jij 15k uitgeven aan een A segmenter met een turbo blok? Ik niet...
Re: Braziliaanse Up met 1.0 TSI, 101-105 pk
Ik ook, zou het er zeker voor over hebben. Daarom vind ik het ook erg jammer dat de Up GT er niet komt.Petrolhead Tom schreef:Ik zeker. Als het een klein licht autootje is met goede prestaties dan wel. Als liefhebber van sportief rijden heb je gewoon meer aan een up! van 900 kilo met 110 pk dan een Polo van 1100 kilo met 110 pk. Verder ben ik het wel met je eens dat ik waarschijnlijk één van de weinige mensen ben en dat daardoor de kans klein is dat er een up! TSI op de markt komt.
Re: Braziliaanse Up met 1.0 TSI, 101-105 pk
Gaat die VW up! TSI nog komen hier in Europa, of blijft hij voorbehouden voor zuid Amerika. ??