Geur wisservloeistof blijft nogal hangen in de Vagling?

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
VageVagling
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: di 16 aug 2016, 18:07

Geur wisservloeistof blijft nogal hangen in de Vagling?

Bericht door VageVagling » do 08 dec 2016, 12:20

Deze winter rijd ik voor het eerst regelmatig in deze Mii en het valt me op dat ik de (antivries)geur van de ruitenwisservloeistof behoorlijk goed kan ruiken, als de ventilator aanstaat.
Is dit bij jullie ook zo, of moet ik vrezen voor een lekkage? Het ruikt wel lekker fris, maar toch :shock:

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Geur wisservloeistof blijft nogal hangen in de Vagling?

Bericht door damianw26 » do 08 dec 2016, 12:48

Het hangt vooral af van het soort antivries, ik heb laatst van dat goedkope bouwmarkt spul erin gegooid en de geur is ineens 10x zo sterk geworden.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

VageVagling
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: di 16 aug 2016, 18:07

Re: Geur wisservloeistof blijft nogal hangen in de Vagling?

Bericht door VageVagling » do 08 dec 2016, 13:31

ik dus ook.
Iemand nog een tip voor ruitenwisservloeistof met antivries, die iets minder penetrant ruikt?

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Geur wisservloeistof blijft nogal hangen in de Vagling?

Bericht door damianw26 » do 08 dec 2016, 13:41

Ik had hiervoor nog de ruitenvloeistof van de shell, iets duurder maar vermoedelijk beter.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Geur wisservloeistof blijft nogal hangen in de Vagling?

Bericht door TwitNour » do 08 dec 2016, 15:26

Ik maak het zelf. Paar liter gedeminiraliseerd water kost bijna niks, wat anti-vries erbij en een beetje dreft doet wonderen. Gebruik nooit kraanwater, daar zitten te veel zouten in en kunnen aanslaan in je sproeisysteem. Daarnaast moet je ook geen allesreiniger toevoegen, omdat dit te veel schuimt.

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Geur wisservloeistof blijft nogal hangen in de Vagling?

Bericht door damianw26 » do 08 dec 2016, 16:29

TwitNour schreef:Ik maak het zelf. Paar liter gedeminiraliseerd water kost bijna niks, wat anti-vries erbij en een beetje dreft doet wonderen. Gebruik nooit kraanwater, daar zitten te veel zouten in en kunnen aanslaan in je sproeisysteem. Daarnaast moet je ook geen allesreiniger toevoegen, omdat dit te veel schuimt.
Klinkt best goed eigenlijk, dat ga ik maar eens proberen als het op is of als de beurt nabij komt.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1130
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Geur wisservloeistof blijft nogal hangen in de Vagling?

Bericht door dennuus1 » do 08 dec 2016, 19:23

TwitNour schreef:Ik maak het zelf. Paar liter gedeminiraliseerd water kost bijna niks, wat anti-vries erbij en een beetje dreft doet wonderen. Gebruik nooit kraanwater, daar zitten te veel zouten in en kunnen aanslaan in je sproeisysteem. Daarnaast moet je ook geen allesreiniger toevoegen, omdat dit te veel schuimt.

9 vd 10 garages hebben een vat/bulk met pure antivries, waarna het gemixt word met kraanwater, voordat het uit de leiding komt.

Ik heb zelf ook nog nooit problemen gezien dat veroorzaakt werd door RSA icm kraanwater.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Geur wisservloeistof blijft nogal hangen in de Vagling?

Bericht door TwitNour » do 08 dec 2016, 19:32

dennuus1 schreef:
TwitNour schreef:Ik maak het zelf. Paar liter gedeminiraliseerd water kost bijna niks, wat anti-vries erbij en een beetje dreft doet wonderen. Gebruik nooit kraanwater, daar zitten te veel zouten in en kunnen aanslaan in je sproeisysteem. Daarnaast moet je ook geen allesreiniger toevoegen, omdat dit te veel schuimt.

9 vd 10 garages hebben een vat/bulk met pure antivries, waarna het gemixt word met kraanwater, voordat het uit de leiding komt.

Ik heb zelf ook nog nooit problemen gezien dat veroorzaakt werd door RSA icm kraanwater.
Dat is goed om te weten. Dan zal ik die volrtaan van tevoren bijvullen zodat zij dat niet meer hoeven te doen

Plaats reactie