Krakende vering.

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Blackbriar
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 29 apr 2015, 19:21

Krakende vering.

Bericht door Blackbriar » do 10 aug 2017, 10:41

Sind enkele maanden maakt mijn Seat Mii by Mango een krakend geluid linksachter.
Ondertussen bij de dealer geweest welke vervolgens na afspraak de schokbreker linksachter heeft vervangen.
Dit zou had volgens de dealer de veroorzaker van het zeer irritante geluid moeten zijn. Helaas heeft het vervangen van de schokbreker weinig positiefs met zich meegebracht. 1 dag bleek het geluid minder......slechts voor korte duur.

Zodra de Mii linksachter uit de vering mag komen tijdens het maken van bochten en of het nemen van een drempel is het geluid nog steeds aanwezig al dan niet luider dan voorheen.

Iemand dit probleem ook mogen ervaren?
Mii by Mango Deep Black.

Gebruikersavatar
Michell
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: do 10 aug 2017, 11:33

Re: Krakende vering.

Bericht door Michell » do 10 aug 2017, 11:38

Ik heb dus precies hetzelfde probleem.

Bij mij zijn ook allebei de schokbrekers vervangen aan de achterkant maar helaas zonder resultaat,
Ik denk zelf dat het de stabilisatiestang is maar daar willen ze bij de dealer niets van weten.

Ik merk wel dat het erger is als je wat gewicht achterin hebt. Als ik alleen rijd hoor ik het bijna niet.
Groeten Michel.

_______________________________________________________________________
Volkswagen High Up! JD stage 1 85pk/108Nm

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Krakende vering.

Bericht door TwitNour » do 10 aug 2017, 13:00

Geluid is mij ook bekend. Volgens VAGTechniek echt een 'Up'-dingetje. De dealer wilde met een 50/50 coulance de schokbrekers vervangen achter, maar kon niet garanderen dat het probleem weg zou blijven of uberhaupt opgelost zou worden. Aangezien heg geluid niet altijd aanwezig is, verder geen kwaad kan ik er verder mee kan leven, heb ik het niet laten maken. Het geluid is inderdaad meer aanwezig wanneer er gewicht achterin ligt (passagiers of lading)

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Krakende vering.

Bericht door Touchwood » do 10 aug 2017, 16:24

Als het heel warm is heeft mijn Up er ook wel es wat last van. Na daling van de temperatuur is het weer weg. Gewoon door rijden.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

mark64
Forum newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: di 04 apr 2017, 15:18

Re: Krakende vering.

Bericht door mark64 » za 19 aug 2017, 08:00

Ik heb zelf een 3 Deurs up en ervaar ook een geluid van links achter. Een vriend op de achterbank gezet en hij gaf aan dat het van voren kwam... Wat lijkt, het slot in de deur is de oorzaak in mijn geval. Ik heb het slot bijgesteld wat het probleem even oploste maar het kwam vrij snel weer terug.

Naar mijn idee hoor ik het alleen tussen de 1 en ongeveer 50kmpu daarna lijkt het weg te zijn (luchtdruk op de deuren?)

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Krakende vering.

Bericht door Autheo » za 19 aug 2017, 13:04

Ik blijf het toch wel grappig vinden, de kraakjes die je in een Vagling juist zo makkelijk hoort omdat die verder zo stil is...
Rijd maar eens in een willekeurige andere A-segmenter, en je kunt inderdaad nog nauwelijks kraakjes horen omdat er zoveel motor- en bandenlawaai is ;)
Toen ik mijn tweede Mii net had, leek het ook even of ik wat meer kraakjes hoorde dan in m'n eerste Mii. Wat bleek? In deze uitvoering had de dealer de veiligheidshamertjes in de portiervakken gemonteerd, en dat resoneerde bij bepaalde toerentallen of op sommige wegdekken iets. Bij mijn vorige Mii zaten die veiligheidshamertjes onder de middenconsole in de vloerbedekking geprikt, en dat resoneerde niet.
Het is maar hoe je je er aan stoort. En eventueel kun je ook de filosofie van die oude baas hanteren met z'n barrel: och, zo lang ik het hoor rammelen, weet ik dat het er nog aan zit ;)

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Krakende vering.

Bericht door Touchwood » za 19 aug 2017, 19:18

Krakende wagens lopen het langst.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Krakende vering.

Bericht door dennuus1 » zo 20 aug 2017, 22:05

Michell schreef:Ik heb dus precies hetzelfde probleem.

Bij mij zijn ook allebei de schokbrekers vervangen aan de achterkant maar helaas zonder resultaat,
Ik denk zelf dat het de stabilisatiestang is maar daar willen ze bij de dealer niets van weten.

Ik merk wel dat het erger is als je wat gewicht achterin hebt. Als ik alleen rijd hoor ik het bijna niet.
De vagling heeft achter geen stabilisatorstang..

Gebruikersavatar
Blackbriar
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 29 apr 2015, 19:21

Re: Krakende vering.

Bericht door Blackbriar » wo 25 okt 2017, 16:31

Ondertussen is de Mii weer bij de dealer geweest en zo werden de schokbrekers vervangen.
Helaas bleek al snel zonder resultaat, ondertussen heeft men de nodige rubbers bij het onderstel ingevet en zo simpel als het kan........het irritante geluid is weg.

Nu in afwachting hoe lang deze methode blijft werken.
Mii by Mango Deep Black.

F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Re: Krakende vering.

Bericht door F.Moerland » wo 01 jan 2020, 16:24

Ook Ik heb heel lang dat krakende probleem gehad. De Volkswagen dealer in Culemborg heeft het niet op kunnen lossen. Een lokale garage heeft het achter remsysteem voor mij gedemonteerd schoongemaakt en weer gemonteerd. De auto is daarna al 2 jaar kraakvrij godzijdank. De kraak was het meest aanwezig als je over drempels reed, Maar als je goed luistert de was de kraak eigenlijk vrijwel constant aanwezig. Nu is mijn auto stiller dan ooit en ik ben er gelukkig weer blij mee.

Plaats reactie