benzine verbruik in de praktijk
- Autheo
- Donateur member
Re: benzine verbruik in de praktijk
Vandaag heb ik precies voor de 100e keer getankt. Blijkt dat ik zo gemiddeld tank om de 573 km.
Gemiddeld verbruik 4,7 l/100km (1 op 21,1).
Gemiddeld verbruik 4,7 l/100km (1 op 21,1).
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Lijkt me keurig!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Vandaag de Up even mee naar mn werk in almere.
Dus Lopik-Almere is 69KM
Maps and more gaf aan gemiddeld 3,8L/100KM
Blue think score van 98 van 100
Dus Lopik-Almere is 69KM
Ibiza running @ 248 pk & 373nm
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Keurig! Ik vond het wel jammer dat de up! van Vagtechniek geen navi had naar de Noordkaap. Daar had ik leuke data uit kunnen halen.kgroot.nl schreef:Vandaag de Up even mee naar mn werk in almere.
Dus Lopik-Almere is 69KM
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
gemiddeld verbruik 1:21
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset
2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels
2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels
Hallo,
Ik krijg vokgende maand mijn nieuwe volkswagen Up! Eco. Kan niet wachten!
Kan iemand mij vertellen hoe ver ik met 1 tank minimaal kan rijden als ik normaa rijd en bijna alleen maar snelweg.
Ik rijd 170 km per dag.
Alvast bedankt!
Ik krijg vokgende maand mijn nieuwe volkswagen Up! Eco. Kan niet wachten!
Kan iemand mij vertellen hoe ver ik met 1 tank minimaal kan rijden als ik normaa rijd en bijna alleen maar snelweg.
Ik rijd 170 km per dag.
Alvast bedankt!
240 a 260 kilometer. Dat wordt elke dag tanken.
- TwitNour
- Donateur member
- Contacteer:
Voor hoeveel gooi je zo'n eco up vol eigenlijk?Touchwood schreef:240 a 260 kilometer. Dat wordt elke dag tanken.
D'r gaat 11 kilo in en een kilo CNG kost ongeveer 1,10. 12 euro voor een tank dus.
- TwitNour
- Donateur member
- Contacteer:
Dus 260 km per 11 kilo. 1 op 23,6 dus. €1,10 per 23,6 km is niet veel.Touchwood schreef:D'r gaat 11 kilo in en een kilo CNG kost ongeveer 1,10. 12 euro voor een tank dus.
Het is idd goedkoper dan benzine, maar als je veel rijdt sta je voortdurend te tanken. Verder kost de auto 2500 euro meer. Nieuw dan. Het hele concept is meer geschikt voor lokaal verkeer.
- TwitNour
- Donateur member
- Contacteer:
Ah, daar zit het 'm dus in.Touchwood schreef:Het is idd goedkoper dan benzine, maar als je veel rijdt sta je voortdurend te tanken. Verder kost de auto 2500 euro meer. Nieuw dan. Het hele concept is meer geschikt voor lokaal verkeer.
Je kunt extra tanks laten inbouwen in de achterbak. Dan verlies je alleen wel veel bagageruimte maar als je de auto niet voor vakantie ed. gebruikt is dat wel een overweging wellicht.
Overigens kun je in verschillende gemeentes en provincies nog subsidie krijgen voor groengas-auto's. Dat scheelt weer in aanschaf.
Overigens kun je in verschillende gemeentes en provincies nog subsidie krijgen voor groengas-auto's. Dat scheelt weer in aanschaf.
Is die subsidie niet alleen voor bedrijven? Als ie nog gegeven wordt?
Hangt van je woonplaats af. In Gelderland is die voor particulieren vorig jaar verlengd (1000 Euro) maar ik weet niet wat de huidige stand is.
Editie: het lijkt er nog steeds te zijn: http://www.gelderland.nl/4/Energietrans ... ieren.html
Editie: het lijkt er nog steeds te zijn: http://www.gelderland.nl/4/Energietrans ... ieren.html
Ik weet dat ik iedere dag zal moeten tanken. Gelukkig is er een cng tankstation bij mij in de straat!
Het scheelt me toch 2500 euro per jaar aan benzinekosten. De iets hogere aanschafprijs heb je er dus zo uit. Scheelde mij trouwens 1100 euro met een benzine Up! in dezelfde uitvoering dus goed te doen!
Het scheelt me toch 2500 euro per jaar aan benzinekosten. De iets hogere aanschafprijs heb je er dus zo uit. Scheelde mij trouwens 1100 euro met een benzine Up! in dezelfde uitvoering dus goed te doen!
- Travel Wolf
- Forum newbie
Even weer een UP!date na een wat langere periode...
Inmiddels bijna 90.000 km op de teller van mijn 60pk MoveUp, na 2,5 jaar. En ik rij voor woon-werk 160km snelweg op een dag.Als ik vooral werkdagen heb, dan rij ik toch gemiddeld swinters rond de 1 op 17,5 en zomers 1 op 18.
Zodra ik meer 80-100km wegen rijd, dan schiet het verbruik omlaag. Maar snelweg... (geen files in het noorden, dus vooral 120/130) dan is het dus 1 op 17,5 wat ik over het algemeen doe.
Inmiddels bijna 90.000 km op de teller van mijn 60pk MoveUp, na 2,5 jaar. En ik rij voor woon-werk 160km snelweg op een dag.Als ik vooral werkdagen heb, dan rij ik toch gemiddeld swinters rond de 1 op 17,5 en zomers 1 op 18.
Zodra ik meer 80-100km wegen rijd, dan schiet het verbruik omlaag. Maar snelweg... (geen files in het noorden, dus vooral 120/130) dan is het dus 1 op 17,5 wat ik over het algemeen doe.
** VW Move Up - wit - 1 juni 2012 - Maps & More - dakdragers t.b.v. canadese kano of dakkoffer - hulpveren t.b.v. lekker rijden bij maximaal vakantiebagage/gewicht **
- TwitNour
- Donateur member
- Contacteer:
Gisteren vanuit Roermond naar huis gereden, vooral 100 op de snelweg. 95 kilometer ver, en uiteindelijk 1 op 24,9 volgens de bc. Als ik dat deel door 1,075 (de 7.5% afwijking die er op zit ten opzichte van echte gereden verbruik) krijg je 1 op 23,2 dus zeker wel netjes!
Van de week eindelijk weer een lager verbruik. Was 1 op 17 terwijl ik in de winter eigenlijk niet lager kwam als 1 op 15/16.
Ik rij zo'n 150 km woon-werk verkeer per dag
Ik rij zo'n 150 km woon-werk verkeer per dag
Weet iemand of ik met mijn volkswagen Up eco ook orange gas kan tanken of echt alleen cng?