Joch3m schreef:Het is meer dat als je wat meer rechts aanhoud op de rijbaan hij wat naar links wil en vice versa. Ik dacht dat het wielvlucht was wat ze afgesteld hebben maar kan net zo goed iets anders zijn geweest, heb het niet goed onthouden helaas. Had te maken met de eigenschap van de wielen om rechtuit te gaan staan.
Aantal BAR zal ik een checken maar ze zijn niet te zacht aangezien ik ze meestal op 3 bar zet

Wat je nu omschrijft lijkt erg op last hebben van spoorvorming op de weg. Daar al aan gedacht? Let eens op of je het overal hebt, of alleen op bepaalde trajecten waar mogelijk door veel vrachtverkeer het wegdek niet meer zo mooi vlak is (ook al zie je dat niet altijd direct).
En 3 bar lijkt me eigenlijk wel wat veel, waardoor je mogelijk iets 'ballon' effect van de band krijg (meer druk op het midden, en minder aan de rand), en daardoor dus ook minder grip. Waar de officiële druk zo rond de 2,2 ligt, zet ik hem op 2,5 , dat lijkt me meer dan genoeg!