Heren en dames,
Hoeveel calculeren jullie in de boekhouding (per maand of jaar) voor het onderhoud aan de UP! Mii of Citigo?
Onderhoud e.d.
- ECMLfan
- Forum newbie
- Contacteer:
Onderhoud e.d.
Regelmatig met 250 km/h over de A4
Status: @Mii gekocht op 20-12-2012
Wenslijst: Cruise control op de @Mii, blauw dashboard.
Status: @Mii gekocht op 20-12-2012
Wenslijst: Cruise control op de @Mii, blauw dashboard.
Re: Onderhoud e.d.
Ik calculeer helemaal niks, en al helemaal niet in een boekhouding
De up! is zo'n beetje de goedkoopste auto van Nederland qua kosten, een betere keuze kun je niet maken als boekhouder
Ik zou voor een kleine beurt 110 euro aanhouden en voor een grote beurt 220 euro. Maar waarom zou je dit willen weten? Als je een up qua maandelijkse kosten niet kunt betalen, kun je bijna geen enkele auto betalen.

High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
Ik ben inderdaad uitgegaan van ongeveer 150e per jaar voor kleine beurt en een additionele 150 (dus 300e tot) op het moment dat het tijd is voor een grote beurt.
Hierbij heb ik nog niet winterbanden, zomerbanden meegenomen.
Ik denk dat je hierbij moet rekenen afhankelijk van hoeveel je rijdt.
Een band gaat ong 30000km mee en een nieuwe 15'' set kost ong 400e.
Dit zou voor mij dan uitkomen op 200 e per jaar ( zowel zomer als winterset)
Ik reken altijd wel vrij pessimistisch zodat ik eigenlijk alleen maar meevallers kan hebben
Succes ermee.
Ik reken altijd wel vrij pessimistisch zodat ik eigenlijk alleen maar meevallers kan hebben

Succes ermee.
Besteld: High up, 75PK bmt, dark silver, executive, drive, panoramadak, leder. On the road since Nov. 10. Changed/added: OBD configured, Osram Nightbreakers, PIAA dagrijverlichting, armsteun. Zomervelgen: Upsilon!
Ik wat niet wat jou rijstijl is maar een band kan makkelijk langer mee dan 30000km.tweetup schreef:Ik ben inderdaad uitgegaan van ongeveer 150e per jaar voor kleine beurt en een additionele 150 (dus 300e tot) op het moment dat het tijd is voor een grote beurt.
Succes ermee.
Ik reken het meestal ook ruimer kan het nooit tegen vallen idd.
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,
Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
18,3 KM/L
Om heel eerlijk te zijn is dit mn eerste auto dus ik heb eigenlijk geen idee hoelang een band meegaat. en dacht dit ergens gelezen te hebben.
Ik rij s'ochtends altijd als het druk is dus dan is het altijd rustig rijden.
Maar savonds als het rustig is of sochtends vroeg wil ik nog wel is doorrijden

Besteld: High up, 75PK bmt, dark silver, executive, drive, panoramadak, leder. On the road since Nov. 10. Changed/added: OBD configured, Osram Nightbreakers, PIAA dagrijverlichting, armsteun. Zomervelgen: Upsilon!
de praktijk zal het uitwijzen hoe lang de banden meegaan.tweetup schreef:Om heel eerlijk te zijn is dit mn eerste auto dus ik heb eigenlijk geen idee hoelang een band meegaat. en dacht dit ergens gelezen te hebben.
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
18,3 KM/L
18,3 KM/L