Mii in het winterweer!

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Savaan76
Forum newbie

Mii in het winterweer!

Bericht door Savaan76 » za 08 dec 2012, 21:59

Ik ben de afgelopen dagen positief verrast hoe goed mijn Mii zich weet te houden met de gladheid en op half/bevroren wegen. Waarschijnlijk het lichte gewicht en de niet al te brede bandjes en de esp meuk enzo maar ik heb me verbaast hoe veel controle ik de hele tijd hou tijdens het rijden.

Is dit meer mensen opgevallen?

Groet Sander

EdUp!
Vagling liefhebber

Re: Mii in het winterweer!

Bericht door EdUp! » za 08 dec 2012, 22:37

Idd, ik pak met een nieuwe auto altijd even een parkeerplaats met de eerste sneeuw om te kijken hoe de auto reageert op gasgeven, remmen en abrupt met richting veranderen. Auto heeft mij positief verrast. Lichte auto brengt bij bochten sowieso veel voordeel omdat er minder gewicht is dat de auto uit koers wil duwen. Vanavond nog in de bocht A1 A10. Eerst een A6 op mijn bumpers maar hij haakte af in de bocht bij 100 km/u.
Met de gladheid geeft de auto meer vertrouwen dan verwacht.

TV_UP!
Forum eindbaas

Bericht door TV_UP! » zo 09 dec 2012, 01:05

Had ik ook idd mijn polo was al fijn om mee te rijden in de sneeuw maar de UP! nog beter als je de grens op zoek merk je het echt wel.
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

inMnUppie
Forum newbie

Bericht door inMnUppie » ma 10 dec 2012, 10:23

De wegligging was ook een van de belangrijkste redenen dat ik voor UP! heb gekozen. Komend van een Golf 4, is een opvolger van VW misschien een logische keuze. Maar ik dacht, laat ik ook objectief naar andere auto van een ander merk kijken. Na een proefrit was ik echter al overtuigd, geweldige wegligging voor zo'n 'boodschappenwagentje', zoals de meesten 'm nog zien. Niet voor mij, als je het kleine auto effect een beetje wegfiltert, rijdt ie net zo goed of beter dan mijn oude golf :!: Heel volwassen. P.s. wielbasis Golf 4 en UP! scheelt maar een cm of twee.

Zo ook laatst op wintersloffen over binnendoorweggetjes. Gaf een heel vertrouwd gevoel, ABS nauwelijks gevoeld, ook niet echt opgezocht (alleen even getest op geschikte plek), kon gewoon lekker doorrijden over de sneeuw :D
2 deurs High Up, 75pk BMT, Light Silver met TitaanZwart interieur, Executive & Drive pakket

Bertje
Vagling liefhebber

Bericht door Bertje » ma 17 dec 2012, 09:29

inMnUppie schreef:...P.s. wielbasis Golf 4 en UP! scheelt maar een cm of twee.
Ik ben ook fan van de Up! maar het scheelt ietsjes meer dan 2 cm. ;)

Golf IV: 2,51 mtr.
Up!: 2,42 mtr.

Evengoed een mega-wielbasis voor zo'n klein ding als de Up natuurlijk. Hebben ze goed gedaan bij VW! :!:
Laatst gewijzigd door Bertje op ma 17 dec 2012, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
| High Up! 75 pk. Candy White | Executive | Drive | Dynamic | Panoramadak | Vier deuren | Nepleer ;-) met stoelverwarming | Winterbanden op Dezent F lichtmetaal | reservewiel |Polo 6R antenne|

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » ma 17 dec 2012, 09:31

Hoe doet de handrem het op parkeerplaatsen? :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Bertje
Vagling liefhebber

Bericht door Bertje » ma 17 dec 2012, 09:48

Petrolhead Tom schreef:Hoe doet de handrem het op parkeerplaatsen? :D
Gelukkig zit er een 'echte' handrem op ivp zo'n irritant elektrisch ding...
Over spelen kan ik nog niet meepraten helaas. :(
| High Up! 75 pk. Candy White | Executive | Drive | Dynamic | Panoramadak | Vier deuren | Nepleer ;-) met stoelverwarming | Winterbanden op Dezent F lichtmetaal | reservewiel |Polo 6R antenne|

MichelSchreurs
Forum newbie

Bericht door MichelSchreurs » ma 17 dec 2012, 17:48

Petrolhead Tom schreef:Hoe doet de handrem het op parkeerplaatsen? :D
Goed! Ik hield 100% controle over de auto. De ESP was vrij actief maar dat hoort erbij - spelen kan prima, maar hij is duidelijk meer voor veiligheid gebouwt ;)
Skoda Citigo 44kW Tour - Candy White - Mediapakket (6 speakers) - Zwarte Apus velgen

up!
Forum eindbaas

Bericht door up! » ma 17 dec 2012, 18:34

Mijn up! gleed in een bocht over vier wielen weg op een beijzelde weg. Rem los en blijven sturen, en de up! bleef in het spoor :oops: :) Is toch andere gewaarwording of 840kg gaat schuiven of 1745kg van m'n S8, was makkelijk in de hand te houden en voelde niet gevaarlijk, wel even schrikken natuurlijk.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Plaats reactie