2 High Up!'s naast elkaar

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
koen
Forum newbie
Berichten: 77
Lid geworden op: za 18 feb 2012, 12:05

2 High Up!'s naast elkaar

Bericht door koen » za 07 apr 2012, 16:19

Vanmiddag reed Tobias (High-Up!) voor mijn deur langs en hebben we even een paar mooie plaatjes geschoten :D
Leuk je even gesproken te hebben Tobias!
High Up!'s klein 2.jpg
High Up!'s klein 2.jpg (99.49 KiB) 4956 keer bekeken
high up!'s klein 1.jpg
high up!'s klein 1.jpg (97.56 KiB) 4956 keer bekeken

Gebruikersavatar
Crash
Vagling liefhebber
Berichten: 240
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:50

Re: 2 High Up!'s naast elkaar

Bericht door Crash » za 07 apr 2012, 16:25

Mooie foto's! :mrgreen:
| High Up! | Dark Silver | 75pk Bluemotion | Executive | Drive | Dynamic 'Triangle' | Kunstlederen stoelbekleding | Zonder type-aanduiding | Dashboardpad Dark Silver |

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: 2 High Up!'s naast elkaar

Bericht door Up&Go » za 07 apr 2012, 16:40

De eerste meeting! :D

Gebruikersavatar
Ben
Vagling liefhebber
Berichten: 276
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 07:37
Locatie: apeldoorn

Re: 2 High Up!'s naast elkaar

Bericht door Ben » za 07 apr 2012, 16:55

ziet er super uit
move-up dark silver drivers pakket en winter pakket getinte ramen carbon op bumper en spiegels

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: 2 High Up!'s naast elkaar

Bericht door High-up! » za 07 apr 2012, 17:15

Bedankt en bedankt! Ze staan er goed op Koen! Was leuk je even te spreken!
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

schuit_nl
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 30 mar 2012, 12:34
Locatie: Friesland

Re: 2 High Up!'s naast elkaar

Bericht door schuit_nl » za 07 apr 2012, 17:30

mooie combo!

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: 2 High Up!'s naast elkaar

Bericht door Ron UP » zo 08 apr 2012, 00:57

Neenee dit was de 2e meeting :D Ronald NL had de primeur met JiS samen ;)
http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=248

Wel een gaaf gezicht zo, die 2 uppies naast elkaar :mrgreen:
Wat waren de verschillen?
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
golfruud
Forum newbie
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:19

Re: 2 High Up!'s naast elkaar

Bericht door golfruud » zo 08 apr 2012, 10:08

fr

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: 2 High Up!'s naast elkaar

Bericht door High-up! » zo 08 apr 2012, 14:37

Klopt, inderdaad de tweede!
Koen heeft een Dynamic pakket daar ik dit niet heb en de kleur is anders. Ik heb een 75Pk waar Koen een 60pk heeft. :)
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: 2 High Up!'s naast elkaar

Bericht door Ron UP » zo 08 apr 2012, 15:58

Leuk, die verschillen, zo zijn ze allemaal weer wat anders he. Maar ik zag dat jij de 75 pk hebt zonder bmt, betekent nu dus dat je een B-label hebt nu, dus ga je wegenbelasting betalen dan?
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: 2 High Up!'s naast elkaar

Bericht door High-up! » zo 08 apr 2012, 16:26

Ik begreep van verschillende mensen dat dit gewichtsafhankelijk wordt (<850kg=is geen MRB).
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: 2 High Up!'s naast elkaar

Bericht door up! » zo 08 apr 2012, 16:27

Ron UP schreef:Maar ik zag dat jij de 75 pk hebt zonder bmt, betekent nu dus dat je een B-label hebt nu, dus ga je wegenbelasting betalen dan?
Nee hoor, alle Up's zijn vrijgesteld van wegenbelasting tot 1 januari 2014 :arrow: alle auto's die minder dan 110 gr. Co2 uitstoten zijn namelijk vrijgesteld tot 1 januari 2014. Vanaf 1 januari 2014 gaan alle up's weer wegenbelasting betalen, ook de bluemotion... ;) Vanaf 1 januari 2014 betaal je wegenbelasting naar gewicht. Up's wegen weinig, dus weinig wegenbelasting.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: 2 High Up!'s naast elkaar

Bericht door High-up! » zo 08 apr 2012, 16:30

Hier (http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f ... t=mrb#p868) is eea gezegd over de MRB op de up!
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: 2 High Up!'s naast elkaar

Bericht door Ron UP » zo 08 apr 2012, 16:35

Maar wel vreemd dan, als je nl op de configurator kijkt zie je dat de normale 75 pk, zonder BMT het B-label krijgt........dus mrb betalen. Hangt dus niet af van het gewicht lijkt me.
Of moet je, als je een niet BMT koopt, zorgen dat hij vóór 1 juli op je naam staat ?
Want dan gaat de overheid weer klooien met de uitstootmaximums.......
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: 2 High Up!'s naast elkaar

Bericht door High-up! » zo 08 apr 2012, 16:40

Ron UP schreef:Maar wel vreemd dan, als je nl op de configurator kijkt zie je dat de normale 75 pk, zonder BMT het B-label krijgt........dus mrb betalen. Hangt dus niet af van het gewicht lijkt me.
Of moet je, als je een niet BMT koopt, zorgen dat hij vóór 1 juli op je naam staat ?
Want dan gaat de overheid weer klooien met de uitstootmaximums.......
Volgens mij is dat de crux. Wie kan dit bevestigen?
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: 2 High Up!'s naast elkaar

Bericht door up! » zo 08 apr 2012, 16:41

De datum van 1 juli 2012 is uitsluitend relevant voor de BPM. En niet voor de wegenbelasting.

Als een niet-BM na 1 juli op kenteken wordt gezet, ga je extra BPM betalen. Maar géén wegenbelasting. Alle up's zijn vrijgesteld van wegenbelasting tot 1 januari 2014. Vanaf die datum ga je wegenbelasting betalen naar gewicht. En aangezien de up zónder bluemotion en de up mét bluemotion allebei minder dan 850kg wegen, zal het tarief vanaf 1 januari 2014 voor beide uitvoeringen hetzelfde zijn.
High-up! schreef:
Ron UP schreef:Maar wel vreemd dan, als je nl op de configurator kijkt zie je dat de normale 75 pk, zonder BMT het B-label krijgt........dus mrb betalen. Hangt dus niet af van het gewicht lijkt me.
Of moet je, als je een niet BMT koopt, zorgen dat hij vóór 1 juli op je naam staat ?
Want dan gaat de overheid weer klooien met de uitstootmaximums.......
Volgens mij is dat de crux. Wie kan dit bevestigen?
Voor de wegenbelasting is dit niet relevant... Het is alleen relevant voor de BPM.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: 2 High Up!'s naast elkaar

Bericht door JuP ! » zo 08 apr 2012, 16:42

Er was toch sprake van dat VW in NL alle Up's in bestelling omzette naar Bluemotions zonder meerprijs?
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: 2 High Up!'s naast elkaar

Bericht door High-up! » zo 08 apr 2012, 16:53

up! schreef:De datum van 1 juli 2012 is uitsluitend relevant voor de BPM. En niet voor de wegenbelasting.

Als een niet-BM na 1 juli op kenteken wordt gezet, ga je extra BPM betalen. Maar géén wegenbelasting. Alle up's zijn vrijgesteld van wegenbelasting tot 1 januari 2014. Vanaf die datum ga je wegenbelasting betalen naar gewicht. En aangezien de up zónder bluemotion en de up mét bluemotion allebei minder dan 850kg wegen, zal het tarief vanaf 1 januari 2014 voor beide uitvoeringen hetzelfde zijn.
High-up! schreef:
Ron UP schreef:Maar wel vreemd dan, als je nl op de configurator kijkt zie je dat de normale 75 pk, zonder BMT het B-label krijgt........dus mrb betalen. Hangt dus niet af van het gewicht lijkt me.
Of moet je, als je een niet BMT koopt, zorgen dat hij vóór 1 juli op je naam staat ?
Want dan gaat de overheid weer klooien met de uitstootmaximums.......
Volgens mij is dat de crux. Wie kan dit bevestigen?
Voor de wegenbelasting is dit niet relevant... Het is alleen relevant voor de BPM.
Bedankt up!!.

Iemand heeft mij (net!) verteld dat vanaf juli 2014 de up! niet meer beschouwd wordt als CO2 zuinige auto, en daarom in de gewone auto categorie gaat vallen. En hierbij kom ik uit op zo'n €58,- per kwartaal. Kan je dit ontkrachten voor me?
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

koen
Forum newbie
Berichten: 77
Lid geworden op: za 18 feb 2012, 12:05

Re: 2 High Up!'s naast elkaar

Bericht door koen » zo 08 apr 2012, 17:15

De niet Bluemotions, zoals die van mij zullen bij een registratie na 1 juli bijtelingstechnisch naar 20% gaan, dit betekent dat er vanaf dat moment ook sprake is van BPM. Als ze voor die tijd geregistreerd zijn is dit niet het geval.
Echter, ze blijven net als de Bluemotions tot 1 januari 2014 belastingvrij. Vanaf dat moment zal iedeen motorrijtuigenbelasting gaan betalen. Hoeveel is naar mijn weten nog onbekend, enige dat bekend is, is dat er naar gewicht betaald gaat worden en dan blijft de Up! in verhouding tot andere auto's een goedkope auto.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: 2 High Up!'s naast elkaar

Bericht door up! » zo 08 apr 2012, 17:40

High-up! schreef:Iemand heeft mij (net!) verteld dat vanaf juli 2014 de up! niet meer beschouwd wordt als CO2 zuinige auto, en daarom in de gewone auto categorie gaat vallen. En hierbij kom ik uit op zo'n €58,- per kwartaal. Kan je dit ontkrachten voor me?
Ik kwoot nog even uit een eerder topic (d.d. 21 februari 2012):
up! schreef:
High-up! schreef:Valt de up! onder een CO2 zuinige personenauto?
Ja, alle benzineauto's met 110 gram of minder CO2 uitstoot worden CO2-zuinig genoemd. Het zijn de meest zuinige auto's voor de MRB. Daarom geldt voor al die auto's een vrijstelling van de MRB tot 1 januari 2014. Daarom zijn álle Up's tot 1 januari 2014 vrijgesteld van MRB.
Ministerie van Financiën schreef:6.5 Vrijstelling zeer zuinige auto's in MRB
De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting (MRB) voor zeer zuinige auto’s vervalt per 1 januari 2014 voor zowel nieuwe als bestaande personenauto’s. Vanaf 2014 zal de MRB hierdoor alleen nog op gewicht gebaseerd zijn. Tot 1 januari 2014 gelden de huidige CO2-grenzen voor de vrijstelling in de MRB voor zeer zuinige auto’s (benzine 110 gr/km, diesel 95 gr/km).
En de link van het document waar deze tekst uit komt:
http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/d ... 120112.pdf
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... uto-s.html
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Plaats reactie