Enkele vragen
-
- Forum newbie
- Berichten: 4
- Lid geworden op: do 09 jul 2015, 18:26
Enkele vragen
Heb vandaag proefrit gemaakt in een Up en moet zeggen dat het me wel beviel. Rijdt beter dan de aygo waar ik eerder proefrit mee maakte. Heb toch nog enkele vragen:
Dat donkere geluid van de motor is dat normaal? Volgens verkoper hoort dit bij driecilinders. En inderdaad had de aygo ook specifiek geluid. Vriendin zei bij starten: het lijkt wel een diesel. Bij gas geven ook meer geluid, wordt minder bij constante snelheden. Vond up rustiger dan aygo op snelweg qua geluid.
Viel me op dat auto stationair een beetje trilde. Niet heel storend, zal ook wel bij auto horen?
En bij wegrijden in 1 houdt hij heel even in (of moet op toeren komen ofzo?) om daarna ineens veel meer pit te krijgen. Is dit ook typisch voor een Up?
Hoorde ook wat geluiden in de koppeling. Vooral bij schakelen van 2 naar 3. Als je koppeling weer op laat komen hoor je een soort slag. Verder wel beter dan aygo die een veel zweverige koppeling heeft. Up is wat preciezer. Neig sowieso meer naar een Up. Alles is veel degelijker en steviger. En je hebt veel minder het gevoel een kleine auto te rijden.
Dat donkere geluid van de motor is dat normaal? Volgens verkoper hoort dit bij driecilinders. En inderdaad had de aygo ook specifiek geluid. Vriendin zei bij starten: het lijkt wel een diesel. Bij gas geven ook meer geluid, wordt minder bij constante snelheden. Vond up rustiger dan aygo op snelweg qua geluid.
Viel me op dat auto stationair een beetje trilde. Niet heel storend, zal ook wel bij auto horen?
En bij wegrijden in 1 houdt hij heel even in (of moet op toeren komen ofzo?) om daarna ineens veel meer pit te krijgen. Is dit ook typisch voor een Up?
Hoorde ook wat geluiden in de koppeling. Vooral bij schakelen van 2 naar 3. Als je koppeling weer op laat komen hoor je een soort slag. Verder wel beter dan aygo die een veel zweverige koppeling heeft. Up is wat preciezer. Neig sowieso meer naar een Up. Alles is veel degelijker en steviger. En je hebt veel minder het gevoel een kleine auto te rijden.
Re: Enkele vragen
1) De driecilinder van de up zorgt inderdaad voor zeer karakteristieke geluiden, vooral bij optrekken/lagere snelheid. Daar wen je snel aan en je kunt het zelfs waarderen want de up lijkt erdoor een beetje op een race-auto en het lawaai/geluid is meer opvallend dan hard of storend. Het trillen en soms het gevoel dat de up na inhouden wil wegscheuren herken ik ook. Ik vind het wel leuk trouwens.
Af en toe is het heel erg maar dan blijkt dat ik per ongeluk de cruise control heb ingedrukt en wil de up naar 100 (de laatst gebruikte snelheid) op een 50 km weg
2) De klak in de koppeling wordt door meer mensen gesignaleerd en zou je een zwakke plek kunnen noemen. Ik hoor het maar heel af en toe en het stoort alleen als je erop let. Je kunt het ook als een bewijs van de superioriteit van de up zien. Ik bedoel: "als dat alles is dan valt het wel mee".
De up heeft nog meer zwakke puntjes maar geen enkele en ook niet allemaal samen hoeven je van aanschaf te weerhouden. Ik geloof dat jij die conclusie ook al stiekum hebt getrokken
Af en toe is het heel erg maar dan blijkt dat ik per ongeluk de cruise control heb ingedrukt en wil de up naar 100 (de laatst gebruikte snelheid) op een 50 km weg
2) De klak in de koppeling wordt door meer mensen gesignaleerd en zou je een zwakke plek kunnen noemen. Ik hoor het maar heel af en toe en het stoort alleen als je erop let. Je kunt het ook als een bewijs van de superioriteit van de up zien. Ik bedoel: "als dat alles is dan valt het wel mee".
De up heeft nog meer zwakke puntjes maar geen enkele en ook niet allemaal samen hoeven je van aanschaf te weerhouden. Ik geloof dat jij die conclusie ook al stiekum hebt getrokken
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)
-
- Forum newbie
- Berichten: 4
- Lid geworden op: do 09 jul 2015, 18:26
Re: Enkele vragen
Heb de up gekocht volgende week mag ik hem komen ophalen. Kan niet wachten
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Enkele vragen
Fijn dat je niet lang hoeft te wachten. Veel plezier alvast, en veilige km's gewenst!
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
-
- Forum newbie
- Berichten: 4
- Lid geworden op: do 09 jul 2015, 18:26
Re: Enkele vragen
Heb Up nu bijna een week en rij tevreden rond. Eerste verbruik was 1 op 21 En vaak airco aan gehad, dus daar ben ik meer dan tevreden over. Het enige minpuntje vind ik de koppeling die soms nogal rumoerig is. Het schakelen gaat op zich wel soepel, maar het kraken daarna bij koppeling op laten komen is niet zo'n lekker geluid. En krijg soms pas na 2-3 keer proberen fatsoenlijk in z'n achteruit. Miss eens vragen of er iets aan gedaan kan worden, maar denk het niet? Had al gelezen dat VW dit benoemt als iets wat bij de auto hoort.
Verder heb ik wat condens/vocht in rechterknipperlicht op zijscherm. Daar zou ik wel graag een oplossing voor willen, dus ga van de week eens terug naar garage vragen wat er aan gedaan kan worden. Geen zin in roest of heel vaak lampjes verwisselen.
Verder heb ik wat condens/vocht in rechterknipperlicht op zijscherm. Daar zou ik wel graag een oplossing voor willen, dus ga van de week eens terug naar garage vragen wat er aan gedaan kan worden. Geen zin in roest of heel vaak lampjes verwisselen.
Re: Enkele vragen
Het 'geklak' met de koppeling herken ik ook bij mijn nieuwe Up. Ook in z'n achteruit schakelen kost soms een paar pogingen. Misschien is het de nieuwigheid, ik heb er nog maar 600km op staan. Even kijken hoe dat loopt
Condens in knipperlichten heb ik niet, daar zou ik inderdaad even naar laten kijken.
Condens in knipperlichten heb ik niet, daar zou ik inderdaad even naar laten kijken.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Enkele vragen
Mocht hij moeilijk in de achteruit gaan moet je gewoon even de 1 inleggen en dan de achteruit inleggen. Werkt top!LevelUp schreef:Het 'geklak' met de koppeling herken ik ook bij mijn nieuwe Up. Ook in z'n achteruit schakelen kost soms een paar pogingen. Misschien is het de nieuwigheid, ik heb er nog maar 600km op staan. Even kijken hoe dat loopt
Condens in knipperlichten heb ik niet, daar zou ik inderdaad even naar laten kijken.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- TwitNour
- Donateur member
- Berichten: 2563
- Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Enkele vragen
Wanneer je op een kleine helling staat gewoon de auto even een cm of twee laten rollen, dan gaat ie er ook meteen in
Re: Enkele vragen
Het ligt er misschien aan welk type versnellingsbak je eronder hebt liggen.
Er zijn modellen met naar rechts en dan naar achteren. (tot 2014?)
En er zijn modellen met de achteruit naast de 1. (na 2014?)
Ik had de bak met rechts naar achteren en heb daar nooit problemen mee gehad. Ging altijd soepeltjes in zijn achteruit.
Er zijn modellen met naar rechts en dan naar achteren. (tot 2014?)
En er zijn modellen met de achteruit naast de 1. (na 2014?)
Ik had de bak met rechts naar achteren en heb daar nooit problemen mee gehad. Ging altijd soepeltjes in zijn achteruit.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
Re: Enkele vragen
Moeilijk in de achteruit zetten heb ik bij mijn oude Aygo gehad bij mij was het even opnieuw koppeling indrukken of zoals hier boven al gezegd werd even paar cm laten rollen, wat ik mij heb laten vertellen ( correct me if i'm wrong ) heeft iets met de schakelvork in je versnellingsbak te maken deze kan als je hem in de achteruit wilt doen komt de schakelvork "klem" te zitten tussen de tandwielen van de versnellingen dit moest geen kwaad kunnen volgens monteur bij Toyota.
VW High UP!60PK BMT
5 deurs, Deep Black Pearl
Drive pakket (cruise control, boardcomputer en parkeersensoren)
Executive pakket (Fender soundsysteem en airco)
Maps & more
Velgen: Spaakvelgjes en witte classics
VAG COM instellingen
5 deurs, Deep Black Pearl
Drive pakket (cruise control, boardcomputer en parkeersensoren)
Executive pakket (Fender soundsysteem en airco)
Maps & more
Velgen: Spaakvelgjes en witte classics
VAG COM instellingen