Trekken naar rechts na dealerbezoek voor onderhoud
Geplaatst: zo 05 jan 2020, 14:03
Hi Allen,
Vorige week vrijdag een afspraak gehad voor de UP! GTI, voor het jaarlijkse onderhoud.
Eigenlijk geen klachten hoeven melden, alleen 1 aandachts puntje: Het viel me soms op, op vlakke weg dat het stuur een "dood punt" lijkt te hebben als je lichtjes wil sturen (de stuurpompen schakelen tegenwoordig af als je deze niet gebruikt, dus wellicht hier iets mee te maken)
Samen met mijn vriendin vrijdag avond de UP! opgehaald en ze belt mij halverwege de terugweg op dat haar uppie zo raar rijdt.
Ik ben in de up gestapt en mijn vriendin in mijn auto. Het viel direct op: Bij rechtdoor rijden en stuur loslaten wil de up heel snel en graag de vangrail kussen. Ik ben zelf jarenlang monteur geweest en maak dit zelden mee (als er geen verbogen stuurstangen etc zijn)
Wij gelijk terug gegaan naar de dealer: ze gingen er zaterdag naar kijken, maar ze hebben niets met de auto gedaan omdat er werd gemeld dat de stuurbekrachtiging niet verandert kon worden. Kennelijk is er dus wel met de computer iets van een afstelling veranderd, of er is een stoepje geraakt, maar dit lijkt me sterk.
We werden zaterdag gebeld door de verkoper die ons de auto heeft verkocht en deze melde dat hij opgehaald kon worden, waarna hij na 20 min terug belde dat hij toch niet in orde is. Ze hebben wielen gewisseld en de monteur zij dat hij nu goed is. Het leek mij hoe dank ook vreemd om wielen te gaan wisselen als deze er al een tijd op deze manier op zitten.
Heeft er iemand suggesties? We zijn nu al een paar dagen onze auto kwijt en begin het vermoeden te krijgen dat ze het nu zelf ook niet meer weten...
Ik ga morgen (maandag) sowieso naar de dealer om te bespreken wat er nu is gebeurt, omdat dit nog niet geheel duidelijk voor me is....
Mocht iemand iets weten hoor ik dit uiteraard graag.
Alvast bedankt,
Stef
Vorige week vrijdag een afspraak gehad voor de UP! GTI, voor het jaarlijkse onderhoud.
Eigenlijk geen klachten hoeven melden, alleen 1 aandachts puntje: Het viel me soms op, op vlakke weg dat het stuur een "dood punt" lijkt te hebben als je lichtjes wil sturen (de stuurpompen schakelen tegenwoordig af als je deze niet gebruikt, dus wellicht hier iets mee te maken)
Samen met mijn vriendin vrijdag avond de UP! opgehaald en ze belt mij halverwege de terugweg op dat haar uppie zo raar rijdt.
Ik ben in de up gestapt en mijn vriendin in mijn auto. Het viel direct op: Bij rechtdoor rijden en stuur loslaten wil de up heel snel en graag de vangrail kussen. Ik ben zelf jarenlang monteur geweest en maak dit zelden mee (als er geen verbogen stuurstangen etc zijn)
Wij gelijk terug gegaan naar de dealer: ze gingen er zaterdag naar kijken, maar ze hebben niets met de auto gedaan omdat er werd gemeld dat de stuurbekrachtiging niet verandert kon worden. Kennelijk is er dus wel met de computer iets van een afstelling veranderd, of er is een stoepje geraakt, maar dit lijkt me sterk.
We werden zaterdag gebeld door de verkoper die ons de auto heeft verkocht en deze melde dat hij opgehaald kon worden, waarna hij na 20 min terug belde dat hij toch niet in orde is. Ze hebben wielen gewisseld en de monteur zij dat hij nu goed is. Het leek mij hoe dank ook vreemd om wielen te gaan wisselen als deze er al een tijd op deze manier op zitten.
Heeft er iemand suggesties? We zijn nu al een paar dagen onze auto kwijt en begin het vermoeden te krijgen dat ze het nu zelf ook niet meer weten...
Ik ga morgen (maandag) sowieso naar de dealer om te bespreken wat er nu is gebeurt, omdat dit nog niet geheel duidelijk voor me is....
Mocht iemand iets weten hoor ik dit uiteraard graag.
Alvast bedankt,
Stef