Bodembescherming

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
tacotv
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 23 aug 2013, 19:57

Bodembescherming

Bericht door tacotv » za 24 aug 2013, 19:25

Is er ook iemand die de bodem heeft laten conserveren / beschermen ?

Wat zijn de opties allemaal ?

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 701
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Bodembescherming

Bericht door Touchwood » za 24 aug 2013, 20:54

op zich heeft volkswagen goed z'n best gedaan met roest-preventie. die bodem en de wielkuipen zitten goed in de anti-steenslag. de diverse holle ruimtes (voor zover je dat aan de buitenkant kunt zien/controleren) zitten netjes in de was.

het gekke is alleen dat op diverse plaatsen (bv bij de bout, waar de achterste draagarmen mee vast zitten of rond de rubber doorvoer van de esp/abs-kabel) zit niks. als op die plekken na verloop van tijd beschadigingen ontstaan door steenslag gaat de boel daar onherroepelijk roesten en vandaar uit onder de steenslag bescherming.

afgezien van de body zijn de onderdelen van de wielophanging (achteras, draagarmen, remankerplaten achter, delen van het remsysteem, etc) totaal niet beschermd. alleen een dun laagje zwarte verf. al dat zal na een aantal hollandse zoute winters flink aangetast zijn door roest.

dus als je het goed wilt doen en lang met de wagen wilt doen zijn er nog wel wat puntjes op de I te zetten.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

UpSie
Vagling liefhebber
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 18:36

Re: Bodembescherming

Bericht door UpSie » vr 30 aug 2013, 15:48

Goedemiddag,

Even hier op doorgaand.
Ben ik eens dat de meeste body delen adequaat zijn beschermd echter zoals door Touchwood beschreven zijn er heel wat delen niet beschermd.
Dit is voor mij de reden dat elke nieuwe auto die ik koop, na een grondige controle, van een laagje tectyl wordt voorzien op de onbeschermde delen.
Nog voordat ik de auto echt in gebruik neem.

Groeten Leen.

tacotv
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 23 aug 2013, 19:57

Re: Bodembescherming

Bericht door tacotv » vr 30 aug 2013, 19:13

Wat spuit je er dan op...Blanke ML of die zwarte bodycoating..
Ik dacht eerst ML en dan de bodycoating om alles mooi zwart te houden

UpSie
Vagling liefhebber
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 18:36

Re: Bodembescherming

Bericht door UpSie » vr 30 aug 2013, 21:28

Gewoon alleen ml, ben niet zo'n fan van die zwarte prut.
En als je de ml eens wil verwijderen, is dat zo te doen met een beetje diesel of wasbenzine en een kwastje.
Het ruikt ook lekker de eerste tijd om je auto.

Groeten Leen.

Bert928GT
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: do 11 jul 2013, 17:10

Re: Bodembescherming

Bericht door Bert928GT » zo 01 sep 2013, 20:15

Er is maar één goedje dat echt beschermt tegen roest en dat is het spul van Mike Sanders. Google er maar eens op. Je zult wel de apparatuur moeten hebben om het aan te brengen.

Groet Bert928GT

Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Re: Bodembescherming

Bericht door MauriceR. » zo 01 sep 2013, 23:15

Bert928GT schreef:Er is maar één goedje dat echt beschermt tegen roest en dat is het spul van Mike Sanders. Google er maar eens op. Je zult wel de apparatuur moeten hebben om het aan te brengen.

Groet Bert928GT
Klopt, met de nodige klassieker-ervaring (kijk maar in mijn signature) kan ik dat wel beamen. Mijn Saab 96 heeft de eerste 37 jaar van zijn leven in midden-Zweden doorgebracht. Vanaf nieuw verzorgd met Dinitrol. En laat de baas van Gosliga Dinitrol in Leeuwarden nou tijdens een Triumph-meeting zeggen dat hij blij is dat Mike Sanders niet zo goed verkrijgbaar is in Nederland... Dus... mijn Saab rijdt al 42 jaar roestvrij rond dankzij Dinitrol en die mensen vrezen Mike Sanders. Zegt genoeg lijkt me.

M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

RotatingFan
Forum newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: do 29 aug 2013, 21:19

Re: Bodembescherming

Bericht door RotatingFan » ma 02 sep 2013, 10:41

Hoi MauriceR.

Is er misschien een adresje waar Dinitrol verkrijgbaar is. Ik heb geen idee waar ik het kan krijgen. Is er een webshop die het verzendt?
En met Dinitrol, bedoel je dan "Dinitrol Metallic? " Ik zie namelijk dat het een simpele spuitbus is waar je zonder al te veel poespas op de onderdelen kan spuiten.

Plaats reactie