Je moet het natuurlijk zelf weten, maar doorrijden is dan nu jouw keuze. Weet niet of de dealer na die keuze nog zo meedenkend is. Ik zou doorzetten (dan heb je alles eruit gehaald, al vinden ze geen probleem). Dat je sneller slijtage aan andere onderdelen gaat krijgen klinkt aannemelijk. Als je handig bent kan je online voor rond de 150 euro schijven + blokken kopen, van Bosch. Scheelt ruim de helft als je toch elke +-15.000km aan de 'beurt' bent. Is voor mij een overweging.--BUMP-- schreef:Nou, weinig hoopgevend. Ik had de up weggebracht omdat de achterschokbrekers vervangen moesten worden (nu al?) en dus vooraf aangegeven dat ik graag wilde dat ze mijn trillingsprobleem verder gingen onderzoeken.Paulus schreef:Dank je voor je bijdrage!
ik ben benieuwd naar jouw uitkomst van de dealer.
Toegezegd was dat een monteur de auto mee zou nemen voor een uitgebreide testrit. Jammer genoeg kon ik er zelf niet bij zijn omdat ik moest werken, maar de uitkomst was als volgt: er is geen trilling geconstateerd.
De man achter de werkplaatsbalie had wel een meedenkende houding, hij bood aan om mij samen met de werkplaatschef een ronde te laten rijden. Zodoende zou ik kunnen laten zien/voelen wanneer de trilling zich voordoet. Omdat ik geen zin en tijd heb om tussen de beurten door nóg een keer terug te moeten, heb ik aangegeven dat ik dat graag bij de volgende beurt wil doen.
Ondertussen trillen we gewoon verder, op naar de 75.000 km. Ik vraag me af of er door de trillingen ook andere onderdelen van de wielophanging sneller slijten. Iemand enig idee? Ik zou me kunnen voorstellen dat bijvoorbeeld de rubbers van de draagarmen eerder 'uitgelubberd' zijn?
Ik heb een paar 1000km doorgereden met het trillen (van een beetje totdat het stuur mee begon te doen). Ik merkte dat de remkracht merkbaar achteruit ging, omdat de remschoen door het trillen/ golven van de schijf niet meer volledig op de schijf 'kleeft'. Veiligheid speelt ook nog een rol.
Ik ga bijna denken dat deze schijven geschikt zijn voor de stad (lees: stadsauto) en als je veel snelweg rijdt deze de hitte van remmen vanaf hoge snelheid niet aankunnen?!? -> je gaat aan alles denken haha.