Goed zicht in voorruit met volle regen zonder gebruik wisser
- JCDNL
- Vagling liefhebber
Goed zicht in voorruit met volle regen zonder gebruik wisser
Ik zal uitleggen dat ik een poetser ben, heb altijd wel interesse gehad voor handige middeltjes. Deze is opzich al zo oud als de auto, maar veel mensen kennen het niet. Dit spul heet veelal ook "RainX" een goedje wat je op je buitenkant van de ramen aanbrengt met een klein stukje wc-papier. De ramen slaan dan helemaal dof uit, laat het opdrogen en met een schone badstof handoek (ook zo'n TellSell spreuk) met een paar druppeltjes water het helemaal uitboenen. Ik zeg erbij, dit is spierballen werk; zeker als je alle ramen rondom wilt doen Ik heb zelf altijd de ramen even 'beademd' zodat je zo min mogelijk vocht op de ramen krijgt om het netjes uit te boenen.
Dit spul kun je oa bij auto onderdelen zaken vinden, veel merken zijn er van. Maar mijn idee is dat het allemaal hetzelfde spul betreft. Je hebt een GEL uitvoering en een Vloeistof versie. Ikzelf koos voor de vloeistof versie. Letop, dit is op NANO technologie gebaseerd. Dit hoef je er dus niet dik op te smeren, je bent enkelt langer bezig met het verwijderen van die waas.
Spul is op onderstaande link terug te vinden voor 8,95
http://www.carclean.nl/product/Pro_Visi ... 300_101362
En dan nu het spul in werking, nog op mijn 2008 Cuore;
(1080P versie beschikbaar, anders gooit de compressie teveel wazigheid in het beeld)
Op het filmpje zie je dat andere autorijders de wissers maximaal aan hebben staan, en zonder wissers zie ik dus eigenlijk meer/beter door mijn voorruit.
Voordelen,
[*]Kost bijna niets.
[*]veel plezier van tijdens plensbuien en lange ritten in slecht weer.
[*]spaart wisserbladen en slijtage op de ramen (slijt-bogen in glas).
[*]Blijft toch een maandje of 3 zitten na behandeling.
Nadelen,
[*]Ochtend dauw kan lang op de ramen blijven liggen omdat de kleine druppeltjes wat moeilijker weggaan.
[*]Bij lagere snelheden 0-60 kan het toch nodig zijn om te wissen met de ruitenwissers. De rijwind is niet voldoende om de druppels te laten wegrollen.
Dit spul kun je oa bij auto onderdelen zaken vinden, veel merken zijn er van. Maar mijn idee is dat het allemaal hetzelfde spul betreft. Je hebt een GEL uitvoering en een Vloeistof versie. Ikzelf koos voor de vloeistof versie. Letop, dit is op NANO technologie gebaseerd. Dit hoef je er dus niet dik op te smeren, je bent enkelt langer bezig met het verwijderen van die waas.
Spul is op onderstaande link terug te vinden voor 8,95
En dan nu het spul in werking, nog op mijn 2008 Cuore;
(1080P versie beschikbaar, anders gooit de compressie teveel wazigheid in het beeld)
Op het filmpje zie je dat andere autorijders de wissers maximaal aan hebben staan, en zonder wissers zie ik dus eigenlijk meer/beter door mijn voorruit.
Voordelen,
[*]Kost bijna niets.
[*]veel plezier van tijdens plensbuien en lange ritten in slecht weer.
[*]spaart wisserbladen en slijtage op de ramen (slijt-bogen in glas).
[*]Blijft toch een maandje of 3 zitten na behandeling.
Nadelen,
[*]Ochtend dauw kan lang op de ramen blijven liggen omdat de kleine druppeltjes wat moeilijker weggaan.
[*]Bij lagere snelheden 0-60 kan het toch nodig zijn om te wissen met de ruitenwissers. De rijwind is niet voldoende om de druppels te laten wegrollen.
- Psycho_Mantis
- Vagling liefhebber
Re: Goed zicht in voorruit met volle regen zonder gebruik wi
Heb het ook op mijn up zitten hoor
Gebruik het regelmatig
Helaas gaat het spul er snel af op de voorruit
Elke 2 maanden gebruiken is wel aan te raden.
En smeer het niet op je spiegels
Er onstaan kleinere druppels op het glaswerk, op spiegels heeft dit juist een negatief effect
Inderdaad het uitsmeren is een rot werk...
Gebruik het regelmatig
Helaas gaat het spul er snel af op de voorruit
Elke 2 maanden gebruiken is wel aan te raden.
En smeer het niet op je spiegels
Er onstaan kleinere druppels op het glaswerk, op spiegels heeft dit juist een negatief effect
Inderdaad het uitsmeren is een rot werk...
- Up-Jury
- Donateur member
"RainX" middelen gebruiken ben ik een groot voorstander van.
Het geeft je echt zoveel meer zicht in regenachtig weer waardoor je je ruitenwissers bijna niet hoeft te gebruiken.
Ik gebruik het alleen niet in de wintermaanden om mijn ruiten te voorzien van een nieuwe laag.
Het kost even een inspanning om het aan te brengen maar bij nat weer brengt het alleen maar een glimlach op het gezicht
Het geeft je echt zoveel meer zicht in regenachtig weer waardoor je je ruitenwissers bijna niet hoeft te gebruiken.
Ik gebruik het alleen niet in de wintermaanden om mijn ruiten te voorzien van een nieuwe laag.
Het kost even een inspanning om het aan te brengen maar bij nat weer brengt het alleen maar een glimlach op het gezicht
Ik gebruik nu al een tijdje Reload op de ruiten: sprayen op pad uitpoetsen, even n laten trekken en daarna uitpoetsen met een MF doek. Ook dit gaat prima, geen aanslag op de ramen en bijna geen ruitenwissers nodig.
RainX heb ik nog niet uitgeprobeerd.
RainX heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC
Zelf gebruik ik dit ook al tijden
Werkt super! En hoef nooit meer mn ruitenwissers te gebruiken. (dus voor de mensen die van dat irritante tikje last hebben wanneer de ruitenwisser omhoog gaat is dit product perfect )
voorbehadelen met....
http://www.carclean.nl/product/Pro_Visi ... 350_101370
http://www.carclean.nl/product/Pro_Visi ... 150_101363
of deze
Werkt super! En hoef nooit meer mn ruitenwissers te gebruiken. (dus voor de mensen die van dat irritante tikje last hebben wanneer de ruitenwisser omhoog gaat is dit product perfect )
voorbehadelen met....
http://www.carclean.nl/product/Pro_Visi ... 350_101370
http://www.carclean.nl/product/Pro_Visi ... 150_101363
of deze
Eh.........misschien mis ik iets hoor.............maar wat is er eigenlijk mis met het gebruik van een ruitenwisser dan ?
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen
Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
- JCDNL
- Vagling liefhebber
Ron Up; met wissers in werking zie je vaak minder dan met deze truuk. De ramen zijn eigenlijk maar een paar milliseconden goed 'helder' om goed zicht te faciliteren, maar deze behandeling zorgt ervoor dat water de voorruit niet troebel maakt... Zien is geloven! Vandaar ik dat filmpje gemaakt heb.
- dubbel-UP!
- Vagling liefhebber
Ervaringen zijn verdeeld. Als je de ruitenwisser dan toch gebruikt zie je geen stik meer, zeker in combinatie met feller tegenlicht. Dus dit spul werkt, maar dan de ruitenwisser helemaal niet meer gebruiken. Ikzelf doe dat spul niet meer gebruiken op de voorruit, prima voor alle andere ruiten.
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!
- JCDNL
- Vagling liefhebber
Nou als ik de wissers gebruik met dit spul op de ramen, heb ik wel sneller een drogere voorruit. Dus misschien zit er toch wel verschil in werking van die goedjes.
Ik sluit me aan bij bovenstaande met de Reload op de ramen en bij gebruik van de ruitenwissers zijn de ruiten veel vlugger weer droog. Dus wat mij betreft verbetert het je zicht enorm.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC
Die Rain-X ruikt wel een beetje......chemisch.....
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia
zeg maar JP !
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia
zeg maar JP !
- JCDNL
- Vagling liefhebber
Dat betekend meestal dat het goed is, als het maar meurt
Vast niet zo erg als Iron-XJuP ! schreef:Die Rain-X ruikt wel een beetje......chemisch.....
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
"RainX in de wasstraat over de hele auto heb je ook minder kringen van water druppels
Citi Go Elegance.Sideskirts.dakspoiler.voorspoiler.verlaagd.zomer 7X17 205-40-17 op monaco black.led kofferbak verlichting.dubbel uitlaatsierstuk.led dagrijverlichting.rest Gp Thunder 5700K.rode remklauwen.zwarte remtrommels.RVS pedalen set
Maar wel een auto vol krassen, swirls etc... Het is maar wat je wilt!
- ECMLfan
- Forum newbie
- Contacteer:
Waar kan je die Reload spray kopen (in een winkel). Heb niet zo veel zin om te bestellen in webwinkels zonder bepaalde waarborg keurmerken e.d.
Regelmatig met 250 km/h over de A4
Status: @Mii gekocht op 20-12-2012
Wenslijst: Cruise control op de @Mii, blauw dashboard.
Status: @Mii gekocht op 20-12-2012
Wenslijst: Cruise control op de @Mii, blauw dashboard.
Kijk maar even bij carclean.nl op de website - daar koop geloof ik zo ongeveer heel detailend Nederland
ik heb er tot nu toe altijd nxt tech wax 2.0 van meguiars ´´vloeibare variant´´ voor gebruikt werkt ook zeer goed
My ride: VW High UP!Bluemotion
ROTIFORM BLQ (GOT STANCE?)
(Golf mkIII 1.8gl 110pk sold)
(Polo 9n3 1.9tdi 140 pk sold)
ROTIFORM BLQ (GOT STANCE?)
(Golf mkIII 1.8gl 110pk sold)
(Polo 9n3 1.9tdi 140 pk sold)