Resonantie paneel in de linkerdeur bij muziek
- TwitNour
- Donateur member
- Contacteer:
Resonantie paneel in de linkerdeur bij muziek
Zie voor de vraag over resonantie een paar posts verder.
'Wat is dit voor vlek?"
Gisteren kwam ik deze vlek tegen, net onder de rechter buitenspiegel op de lak. Je kan het amper voelen, maar wel heel licht. Leek me op viezigheid maar zelfs met m'n nagel kreeg ik het niet weg. Het is niet makkelijk bereikbaar voor een 'ongelukje' zoals iemand erlangs gelopen oid. Het is van vrij grote oppervlakte. Herkent iemand dit? Wat kan je eraan doen?
'Wat is dit voor vlek?"
Gisteren kwam ik deze vlek tegen, net onder de rechter buitenspiegel op de lak. Je kan het amper voelen, maar wel heel licht. Leek me op viezigheid maar zelfs met m'n nagel kreeg ik het niet weg. Het is niet makkelijk bereikbaar voor een 'ongelukje' zoals iemand erlangs gelopen oid. Het is van vrij grote oppervlakte. Herkent iemand dit? Wat kan je eraan doen?
Laatst gewijzigd door TwitNour op do 27 nov 2014, 17:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Wat is dit voor vlek?
Lijkt op een vlek die ontstaat als je vogelpoep te lang laat zitten maar gezien de plek lijkt me dat erg lastig. Heb je geprobeerd het weg te poetsen met een doek?
- TwitNour
- Donateur member
- Contacteer:
Ja dat heb ik inderdaad al gedaan. Als het nat is kun je het overigens veel minder goed zien. Het wordt dan minder erg zeg maar. Hopelijk is het nog weg te werken
Dan zou ik het proberen te polijsten ...
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset
2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels
2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Lijkt op een vlek die ik een keer heb gehad van de shampoo van een wasbox die ik vergeten was er af te halen. Daarna even op staan boenen maar toen was het weg. Wellicht kun je het met klei proberen?TwitNour schreef:Ja dat heb ik inderdaad al gedaan. Als het nat is kun je het overigens veel minder goed zien. Het wordt dan minder erg zeg maar. Hopelijk is het nog weg te werken
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Ik vind het op lijm van een etiket of zo lijken maar dat zal wel niet.
Huis tuin en keuken schoonmaakmiddel voor dat soort - en veel andere zaken - is: Mr. Muscle (voor de keuken). Is naar mijn ervaring heel veilig voor glanzende oppervlakken maar ik garandeer uiteraard niks.
Uitproberen op de lak op een onschuldige plek zou ik zeggen.
Huis tuin en keuken schoonmaakmiddel voor dat soort - en veel andere zaken - is: Mr. Muscle (voor de keuken). Is naar mijn ervaring heel veilig voor glanzende oppervlakken maar ik garandeer uiteraard niks.
Uitproberen op de lak op een onschuldige plek zou ik zeggen.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)
Lijkt wegenwit (verf waarmee ze oa strepen op het asfalt trekken). Misschien had iemand het aan zijn hand/kleding en is tegen je auto gaan staan.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Belangrijker: is de vlek al weg?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
-
- Forum newbie
Volgens mij komt dit van blad van de bomen. Ik heb het op mijn andere auto ook gehad, structuur van een blaadje. Met polijsten en waxen ging het bij mij weg. Zie hieronder een stukje van het VW forum (reactie van Carclean.nl):
"Re: Rare vlek van opgedroogd en aangekoekt blaadje
Berichtdoor Carclean » 12-jul-10, 22:17
Voor deze vlek zal klei niet veel helpen. Zover ik kan beoordelen is het een probleem van de laklaag zelf.
Bladeren van bomen kunnen looizuur hebben en die kunnen flink schadelijk zijn voor je lak. Soms zijn de vlekken zo hardnekkig dat zelfs na 3 machinale polijstbeurten de vlekken nog te zien zijn, ook al leken ze eerst onschuldig.
Je lak eromheen heeft trouwens ook genoeg krassen! Dus een totaal beurtje kan geen kwaad!
Ik raad je aan om de plek aan te pakken met Monello Raffini Mezzo, op een witte polising pad van Lake Country (Euro handpad). Dit polijstmiddel heeft een unieke ronde keramische polijstkorrel die zeer effectief en lakbesparend polijst.
Met Meguiar's producten kan het ook, dan raad ik je Scratch-X 2.0 aan, maar die werkt minder dan de Mezzo.
http://www.carclean.nl/product/Monello/ ... 01575.aspx
http://www.carclean.nl/product/Lake_Cou ... 01176.aspx
Belangrijk is wel (zoals altijd) om de lak goed te beschermen.
Hierboven zie ik staan dat NXT Tech wax deze plek ook aan zou kunnen pakken, dat is niet juist. Wellicht kan hij hem verdoezelen (er zitten fillers in de NXT wax) maar het is geen polijstmiddel."
Ik hoop dat je er wat aan hebt!
"Re: Rare vlek van opgedroogd en aangekoekt blaadje
Berichtdoor Carclean » 12-jul-10, 22:17
Voor deze vlek zal klei niet veel helpen. Zover ik kan beoordelen is het een probleem van de laklaag zelf.
Bladeren van bomen kunnen looizuur hebben en die kunnen flink schadelijk zijn voor je lak. Soms zijn de vlekken zo hardnekkig dat zelfs na 3 machinale polijstbeurten de vlekken nog te zien zijn, ook al leken ze eerst onschuldig.
Je lak eromheen heeft trouwens ook genoeg krassen! Dus een totaal beurtje kan geen kwaad!
Ik raad je aan om de plek aan te pakken met Monello Raffini Mezzo, op een witte polising pad van Lake Country (Euro handpad). Dit polijstmiddel heeft een unieke ronde keramische polijstkorrel die zeer effectief en lakbesparend polijst.
Met Meguiar's producten kan het ook, dan raad ik je Scratch-X 2.0 aan, maar die werkt minder dan de Mezzo.
http://www.carclean.nl/product/Monello/ ... 01575.aspx
http://www.carclean.nl/product/Lake_Cou ... 01176.aspx
Belangrijk is wel (zoals altijd) om de lak goed te beschermen.
Hierboven zie ik staan dat NXT Tech wax deze plek ook aan zou kunnen pakken, dat is niet juist. Wellicht kan hij hem verdoezelen (er zitten fillers in de NXT wax) maar het is geen polijstmiddel."
Ik hoop dat je er wat aan hebt!
- TwitNour
- Donateur member
- Contacteer:
Wat is dit voor vlek?
Bedankt voor alle reacties. Misschien binnenkort maar eens bovenstaande dingen proberen.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Ik zou er niet te lang mee wachten. Hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt.TwitNour schreef:Bedankt voor alle reacties. Misschien binnenkort maar eens bovenstaande dingen proberen.
- TwitNour
- Donateur member
- Contacteer:
Ik heb geen polijstmateriaalPetrolhead Tom schreef:Ik zou er niet te lang mee wachten. Hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt.TwitNour schreef:Bedankt voor alle reacties. Misschien binnenkort maar eens bovenstaande dingen proberen.
- TwitNour
- Donateur member
- Contacteer:
Ik heb zo iets raars maar kleins dat ik er geen apart topic voor wil openen. Het binnenpaneel van de deur linksvoor resoneert bij muziek die wat hardere base heeft. Het is heel vervelend want je hoort het door de muziek heen. Het paneel is er twee keer afgeweest door de dealer omdat 't motortje van ramen is vervangen. Kan ik het paneel zelf losmaken van de deur en terugzetten? Misschien dat dat helpt. Of moet ik toch even naar de dealer hiervoor?
Klinkt heel mierenneukerig maar tijdens wat hardere muziek en wat base dan hoor je het gewoon.
Ik gebruik overigens af-fabrieks speakers dus niet dat ik zelf iets heb ingebouwd dat de trilling kan veroorzaken. Iemand een idee?
Klinkt heel mierenneukerig maar tijdens wat hardere muziek en wat base dan hoor je het gewoon.
Ik gebruik overigens af-fabrieks speakers dus niet dat ik zelf iets heb ingebouwd dat de trilling kan veroorzaken. Iemand een idee?
Ik weet niet of je het paneel gemakkelijk en zonder schade kunt losmaken. Als dat wel zo is zou ik zelf twee dingen proberen:
1) Rond de klemmetjes waar het paneel wel mee vast zal zetten wat vilt te stoppen/aan te brengen. Zodat trillingingen van de deur niet of minder doorgegeven worden aan het paneel en omgekeerd.
2) Het paneel wat stijver te maken door er - uiteraard aan de niet zichtkant - wat stijver materiaal op te plakken. Een dun aluminium of ander metaal plaatje of stroken. Vastmaken bvb door lijmen met secondenlijm.
Geef geen garantie dat het werkt of dat er niks mis mee gaat. Maar beiden lijken mij logische dingen die in beginsel iets ten goede zouden moeten doen. Ook zie ik weinig risicos.
1) Rond de klemmetjes waar het paneel wel mee vast zal zetten wat vilt te stoppen/aan te brengen. Zodat trillingingen van de deur niet of minder doorgegeven worden aan het paneel en omgekeerd.
2) Het paneel wat stijver te maken door er - uiteraard aan de niet zichtkant - wat stijver materiaal op te plakken. Een dun aluminium of ander metaal plaatje of stroken. Vastmaken bvb door lijmen met secondenlijm.
Geef geen garantie dat het werkt of dat er niks mis mee gaat. Maar beiden lijken mij logische dingen die in beginsel iets ten goede zouden moeten doen. Ook zie ik weinig risicos.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Misschien even de topic titel aanpassen. Dan krijg je misschien iets meer respons?
- TwitNour
- Donateur member
- Contacteer:
Oh ik wist niet eens dat je topictitel kon aanpassen achteraf. Goede tip!Petrolhead Tom schreef:Misschien even de topic titel aanpassen. Dan krijg je misschien iets meer respons?
Re: Resonantie paneel in de linkerdeur bij muziek
Had hetzelfde rechtsachter. Speaker vervangen onder garantie, opgelost
Als ik me bass hard aan heb resoneert alles [WHITE SMILING FACE]️(sub)
Black on Black
-
- Vagling liefhebber
- Contacteer:
Als ik mn bass hard aan hebt resoneert de hele buurt (4 subs)PR010 schreef:Als ik me bass hard aan heb resoneert alles [WHITE SMILING FACE]️(sub)
Maar blijkbaar gaan die drukpennetjes iets losser zitten wanneer ze eenmaal los zijn geweest.
Oplossing is inderdaad proberen iets tussen het paneel en deur te plakken.
Heb mijn up nog niet dus weet niet hoe het precies zit,maar als je het over drukpennetjes hebt ?dan zet je er toch gewoon nieuwe in ? Deed ik bij mijn oude auto altijd standaard bij het terug plaatsen.. kost ook maar een paar euro...als het mogelijk isLoudmouse schreef:PR010 schreef: Maar blijkbaar gaan die drukpennetjes iets losser zitten wanneer ze eenmaal los zijn geweest..
Mss een dom antwoord,maar probeer gewoon ff mee te denken