Bij mijn weten worden voor Navigon geen systeemupdates meer geleverd, nog wel een enkele kaartupdate (al loopt dat over een paar jaar ook af).Bartuss schreef: ↑do 06 dec 2018, 07:33Hoi allen,
Sinds een goed jaar stuurt mijn vriendin, en ik ook vaak, regelmatig in een White up (2012) met M&M van Navigon.
Nu vraag ik mij af of de M&M ooit geupdatet is en koppel ik 'm aan de laptop.
Ik heb zowel de Navigon Fresh als de Garmin Fresh software gedownload en geinstalleerd, echter krijg ik bij beiden, wanneer ik op 'Software update' klik, de foutcode CG2009. Er is een serverfout opgetreden. Er kon geen verbinding worden opgebouwd met de Fresh server.
Vraag:
- Wie weet raad?
- Hoe kan ik zien of de meest recente update (auto is nl. wel dealer onderhouden, maar denk niet dat ze elk systeem zullen updaten) in mijn Navigon zit?
- Is het uberhaupt de moeite om mijzelf er druk over te maken, of is software updaten juist niet verstandig ivm. eventuele storingen?
Heb uiteraard de search al wel gebruikt en dan lees ik dat Navigon stopt met de updates vwb. kaarten. Geldt dit ook voor de software van het apparaat an sich?
Ik hoor het graag! Grt. Bart
Maar als je apparaat verder doet wat je wil, heb je ook geen systeemupdate nodig lijkt me. Je apparaat is toch niet aan de cloud verbonden, dus voor hackers of indringers via ongewenste achterdeurtjes hoef je je dacht ik geen zorgen te maken. Of doet het apparaat het niet goed, dat je daarom naar een systeemupdate zoekt?
Volgens mij bemoeien de dealers zich niet met je Navigon, in wezen is dat een 'los' accessoire. Dus al is je auto bij de dealer onderhouden, updates voor je Navigon zitten daar niet bij.