RMT 200 aansluiten welke aansluitkabels?

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Groovejunk
Vagling liefhebber

Re: RMT 200 aansluiten welke aansluitkabels?

Bericht door Groovejunk » ma 27 jan 2014, 18:54

Canbus is een gesloten netwerk in je auto. Met vcds geef je in de hoofdcomputer aan dat er een functie bij moet komen. In dit geval de radio. ;)

Fernando
Forum newbie

Bericht door Fernando » ma 27 jan 2014, 20:26

Ok duidelijk. Had al zo'n idee doordat ik uiteindelijk wel 12,4V op m'n radio had maar helaas toch niet werkte. :(

Groovejunk
Vagling liefhebber

Bericht door Groovejunk » ma 27 jan 2014, 21:45

Waar woon je? Ik heb een originele rosstech kabel dus kan wel activeren voor je.

MicroUp
Vagling liefhebber

Bericht door MicroUp » di 28 jan 2014, 08:48

Fernando schreef:Eindelijk wat tijd om de radio aan te sluiten en zojuist tot de conclusie gekomen dat ik waarschijnlijk de radio moet inleren met vagcom omdat ik de radio niet kan aanzetten doordat er geen spanning op de + en - staat. Maar werkt dat zo met vagcom dat je met een vinkje zetten ineens spanning op de kabels hebt staan?
Hij moet "geactiveerd" worden voor je. Als je het netjes aan je dealer vraagt, moet dat geen probleem opleveren.
Een up! met wat extra's.

Fernando
Forum newbie

Bericht door Fernando » vr 31 jan 2014, 14:45

Heb nu eindelijk de radio werkend gekregen, heb daarvoor wel van een collega z'n vcds+ross tech-kabel geleend en gelijk maar meerdere functies erbij geprogrammeerd ;) . Snap alleen niet dat ik van sommige bedrijven hoorde dat ik een geschakelde + draad moest trekken want als ik nu m'n contact uitzet gaat ook m'n radio uit. Zal dus wel via de canbus geregeld worden. :)

Groovejunk
Vagling liefhebber

Bericht door Groovejunk » vr 31 jan 2014, 16:13

Klopt... daarom is het ook zo zoeken naar een schakeldraad voor bijvoorbeeld een subwoofer. Maar die kan je van je Maps & More stekkertje afplukken. Werkt prima. Je kan de radio uitzetten met het contact, maar je kan ook je radio aanzetten zonder je sleutel in het contact.

Fernando
Forum newbie

Bericht door Fernando » za 01 feb 2014, 19:18

Om dit topic toch positief af te sluiten hierbij een schema wat toekomstige Up-eigenaren kan helpen die net als ik zo dom waren geen af-fabriek radio te nemen.
Belangrijkste is om een doorverbinding tussen pin5 & pin7 te maken anders zal de radio helemaal niets doen. Ohja en een foto van het eindresultaat. Moet zeggen dat ik het persoonlijk toch wel fijn vind om via bluetooth handsfree te bellen.

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie