Wanneer middenarmsteun?

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
Nemad
Vagling liefhebber
Berichten: 132
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 19:18
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Wanneer middenarmsteun?

Bericht door Nemad » za 13 okt 2012, 08:38

tweetup schreef:is eer ook een aansluitende versie voor bij de leren bekleding?

mvg
Nee, nog niet!
'Candy white' High Up! BMT 44kw/60pk, 4-deurs, Dynamic 'Triangle', Executive 'Maps & more', zonder type-aanduiding, reservewiel (plaatsbesparend) en decorinleg 'Black pearl'

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Wanneer middenarmsteun?

Bericht door Prohopper » za 13 okt 2012, 08:42

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op za 16 mar 2013, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Wanneer middenarmsteun?

Bericht door GunSpeed » za 13 okt 2012, 10:21

Nemad schreef:De originele VW Up! / Mii / Citigo armsteun is betelbaar (en leverbaar) bij alle officiele dealers.
Het artikelnummer is; 1SL061100
Armsteun 001.jpg
Ja, deze heb ik dus ook gewoon bij mijn VW dealer besteld en is ondertussen toegekomen. Alleen staat er op de doos dat ie voor de Seat Mii bedoeld is maar passen doet ie zeker... Ziet er trouwens zeer robuust uit met de metalen plaat die je onder de middenconsole moet plaatsen. Zonder zo'n metalen plaat kan zo'n armsteun volgens mij nooit echt stabiel gemonteerd worden want die plastic middenconsole stelt echt niks voor!
Volgende week woensdag wordt ie geplaatst... Ben benieuwd :D

Grtz
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
ruud
Vagling liefhebber
Berichten: 817
Lid geworden op: di 20 mar 2012, 21:29

Re: Wanneer middenarmsteun?

Bericht door ruud » za 13 okt 2012, 10:51

Armsteun voor de VW Up is er NOG niet.
Wel voor de MII (Seat) en past gewoon in onze Up.....
Het artikelnummer is; 1SL061100

Zie:
http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f ... &start=100

Pagina 4 en 5

Er zijn verschillende soorten op de markt, maar die van de Mii wordt dezelfde als dadelijk (2013) van de Up (met versterking op carrosserie - ijzeren plaat)
Men weet echter nog niet of er voor de UP meerdere kleuren stof komen, waarschijnlijk niet......

Topics.

Wanneer middenarmsteun?
http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=1022

En

Middenarmsteun
http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=269

moderator, deze topics kan je het best samenvoegen?

Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: Wanneer middenarmsteun?

Bericht door Witte Reus » za 13 okt 2012, 23:57

merkx352 schreef:Vraagje,
Wat kost ie. Welke kleur.en hoe monteer je hem...
€ 121.95 , kleur Zwart ( zie foto ) , met 4 schroefjes op de centrale console[/quote]

Niet "de" Up armsteun dus. Jammer. Beetje blij gemaakt met een dooie mus :(

De foto's icm de stripes-bekleding hebben me overtuigd en de knoop dus maar doorgehakt. De Mii armsteun besteld. Wel in België want in Nederland is ie een beetje overprized. Dinsdag of woensdag even ophalen.
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Wanneer middenarmsteun?

Bericht door up! » zo 14 okt 2012, 00:12

merkx352 schreef:De Up armsteun is vanaf nu leverbaar !
ruud schreef:Armsteun voor de VW Up is er NOG niet.
Verwarrend allemaal. Is ie er nu wel of niet?
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
ruud
Vagling liefhebber
Berichten: 817
Lid geworden op: di 20 mar 2012, 21:29

Re: Wanneer middenarmsteun?

Bericht door ruud » zo 14 okt 2012, 08:54

up! schreef:
merkx352 schreef:De Up armsteun is vanaf nu leverbaar !
ruud schreef:Armsteun voor de VW Up is er NOG niet.
Verwarrend allemaal. Is ie er nu wel of niet?
Zo verwarrend is het niet..............Voor de VW Up is er geen armsteun, maar de carrosserie
van de Seat Mii is hetzelfde als de Up (dit i.v.m de ijzerenbodemplaat).
De ijzerenbodemplaat zorgt ervoor dat het namelijk erg stevig vastzit en 60 kilo drukgewicht aankan.
Daarom ikzelf en anderen hebben deze armsteun genomen...............omdat dadelijk ergens in 2013
officieel de armsteun van de Up er gaat komen zal deze dus identiek zijn als die van de Seat.
Afbeelding

Lees pagina 4. en het is je echt duidelijk.
http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f ... 1d01c5311c

Dus om op je vraag antwoord te geven...Er is geen armsteun voor de VW Up officieel ............maar.....steeds meer dealers bouwen de
versie van de Mii in de Up.

En als mensen het nu nog niet begrijpen........dan weet ik het ook niet meer.
;)

Gebruikersavatar
ruud
Vagling liefhebber
Berichten: 817
Lid geworden op: di 20 mar 2012, 21:29

Re: Wanneer middenarmsteun?

Bericht door ruud » zo 14 okt 2012, 09:02

Witte Reus schreef:
merkx352 schreef:Vraagje,
Wat kost ie. Welke kleur.en hoe monteer je hem...
€ 121.95 , kleur Zwart ( zie foto ) , met 4 schroefjes op de centrale console
Niet "de" Up armsteun dus. Jammer. Beetje blij gemaakt met een dooie mus :(

De foto's icm de stripes-bekleding hebben me overtuigd en de knoop dus maar doorgehakt. De Mii armsteun besteld. Wel in België want in Nederland is ie een beetje overprized. Dinsdag of woensdag even ophalen.[/quote]

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vergeet niet de ijzerenplaat (G) goed te monteren anders krijg je hetzelfde probleem als Ritish op het forum.
En let wel op dat je goed de bekleding insnijd.......zit een goede handleiding bij met plaatjes.

Afbeelding

Handleiding:
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=709774


succes
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f ... 1d01c5311c

ik heb idd die schroeven geplaatst maar die gaan tot in het plaatje.. of doe ik iets verkeerd? het lijkt me dan idd als die 2 schroeven in de bodem gaan dat dat ding dan muurvast zit.... want bij mij zit dat ijzeren paneel dus alleen vast met de 2 bouten.. ik heb met het boortje volgens de instructie ook een gaatje gemaakt in de bekerhouder.. misschien zit die daar niet goed of is de schroef te kort..

ik denk dat ik al weet waar ik fout zit! die middelste schroef die door de bekerhouder gemonteerd word die moet dwars door dat plaatje heen in de bodem want daar zit volgens mij ook een gaatje kga morgen even kijken dan laat ik het weten! thnx ruud..

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f ... 1d01c5311c

Het is me gelukt om de armsteun als een "huis" vast te zetten wat heb ik fout gedaan??
Het ijzeren plaatje wat met twee schroeven word vastgezet aan de ijzeren plaat deze moet je door de gleuf in het chassis stoppen en dan vastschroeven dan zit de grote ijzeren plaat muurvast! Eureka!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Wanneer middenarmsteun?

Bericht door GunSpeed » zo 14 okt 2012, 09:59

Witte Reus schreef: De foto's icm de stripes-bekleding hebben me overtuigd en de knoop dus maar doorgehakt. De Mii armsteun besteld. Wel in België want in Nederland is ie een beetje overprized. Dinsdag of woensdag even ophalen.
Heb ook datzelfde interieur en heb ook na het zien van deze foto's beslist om voor de Mii armsteun te gaan. Volgens mij is de hoofdreden waarom de meesten onder ons liever een echte VW armsteun willen de kleurstelling... of ie nu goed bij de rest van het interieur past. Het is niet zo zeer of ie nu past of niet want dat is helemaal geen issue omdat de wagens toch identiek zijn.

Witte Reus schreef:Wel in België want in Nederland is ie een beetje overprized. Dinsdag of woensdag even ophalen.
Ja, bij ons kun je hem voor duidelijk minder kopen maar dan zonder montagekosten, goed voor DIY natuurlijk. 8-)
Ik begrijp de prijzenpolitiek van VW Nederland niet zo goed. Die hoge prijzen schrikken toch veel potentiële klanten af :o
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
ruud
Vagling liefhebber
Berichten: 817
Lid geworden op: di 20 mar 2012, 21:29

Re: Wanneer middenarmsteun?

Bericht door ruud » zo 14 okt 2012, 12:24

De prijzen voor de armsteun van de Seat MII, een europa toch............... :evil:

Dit gaat om de Ref. int. : 1SL061100
Afbeelding

Nederland los incl. btw. 189,- euro met inbouw 259,- euro.

Duitsland los incl. btw. 154,- euro met inbouw ?

Belgie los incl. btw. 157,59 - euro met inbouw ?
http://www.shop.seat.be/article.aspx?ar ... catId=1430

Frankrijk los incl. btw. 157,59 euro met inbouw ?

Engeland pas leverbaar in November 2012.
En gaat hier incl. btw. 115,- pond (142,59,- euro) kosten

Dit ben ik op internet tegengekomen bij de dealers aan prijzen...

ChrisN1976
Forum newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: di 10 apr 2012, 20:24
Locatie: Huizen (N-H)

Re: Wanneer middenarmsteun?

Bericht door ChrisN1976 » zo 14 okt 2012, 18:10

Ik ben bij mijn plaatselijke Seat boer binnen gelopen en voor Maandag 22 een afspraak gemaakt om hem te laten inbouwen. Nog een weekje wachten dus. Kan ook omdat ik nu toch al een half jaar zonder armsteun rond rij. Ben wel blij dat er eindelijk een knappe 'fabrieks' oplossing is... Ben heel benieuwd.
High Up! 60 paardjes Blue Motion. Deep Black Pearl. Incl Dash pad. Bekleding zwart. Executive pakket en Dynamic pakket.

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Wanneer middenarmsteun?

Bericht door henri » zo 14 okt 2012, 20:29

Deze steun ziet er netjes en degelijk uit met een duidelijke inbouwbeschrijving. Persoonlijk vind ik het ondingen. In mijn Up komt er dus geen in ;)

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: Wanneer middenarmsteun?

Bericht door Witte Reus » zo 14 okt 2012, 23:40

ruud schreef:
Vergeet niet de ijzerenplaat (G) goed te monteren anders krijg je hetzelfde probleem als Ritish op het forum.
En let wel op dat je goed de bekleding insnijd.......zit een goede handleiding bij met plaatjes.

succes
Had al gelezen over dat probleem maar toch bedankt.
GunSpeed schreef: Heb ook datzelfde interieur en heb ook na het zien van deze foto's beslist om voor de Mii armsteun te gaan. Volgens mij is de hoofdreden waarom de meesten onder ons liever een echte VW armsteun willen de kleurstelling... of ie nu goed bij de rest van het interieur past. Het is niet zo zeer of ie nu past of niet want dat is helemaal geen issue omdat de wagens toch identiek zijn.
Voor mij is de hoofdreden toch echt wel de stevigheid. Heb ooit eens zo'n armsteun geprobeerd die alleen op het kunststof van de console werd gemonteerd. Daar durf je dus echt niet een beetje op te leunen.
En ja, ongeacht welke steun t is: moet uiteraard wel een beetje mooi combineren met de rest van t interieur. En dat is bij die universeel-steunen (die per auto alleen een andere basis krijgen) ook meestal niet het geval
GunSpeed schreef: Ja, bij ons kun je hem voor duidelijk minder kopen maar dan zonder montagekosten, goed voor DIY natuurlijk. 8-)
Ik begrijp de prijzenpolitiek van VW Nederland niet zo goed. Die hoge prijzen schrikken toch veel potentiële klanten af :o
Ik snap t ook niet. Weet inmiddels wel dat t niet alleen in de autowereld zo is. Dus zeker bij wat duurdere artikelen kijk ik altijd even over de grens. Heb daarmee in de loop der tijd al aardig wat eurootjes uitgespaard.
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Wanneer middenarmsteun?

Bericht door up! » ma 15 okt 2012, 09:56

ruud schreef:
up! schreef:
merkx352 schreef:De Up armsteun is vanaf nu leverbaar !
ruud schreef:Armsteun voor de VW Up is er NOG niet.
Verwarrend allemaal. Is ie er nu wel of niet?
Zo verwarrend is het niet..............Voor de VW Up is er geen armsteun, maar de carrosserie
van de Seat Mii is hetzelfde als de Up (dit i.v.m de ijzerenbodemplaat).
De ijzerenbodemplaat zorgt ervoor dat het namelijk erg stevig vastzit en 60 kilo drukgewicht aankan.
Daarom ikzelf en anderen hebben deze armsteun genomen...............omdat dadelijk ergens in 2013
officieel de armsteun van de Up er gaat komen zal deze dus identiek zijn als die van de Seat.
Afbeelding

Lees pagina 4. en het is je echt duidelijk.
http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f ... 9&start=75

Dus om op je vraag antwoord te geven...Er is geen armsteun voor de VW Up officieel ............maar.....steeds meer dealers bouwen de
versie van de Mii in de Up.

En als mensen het nu nog niet begrijpen........dan weet ik het ook niet meer.
;)
Er is kennelijk wél een officiële up!-armsteun, zie bijgaande link: http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1139
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
ruud
Vagling liefhebber
Berichten: 817
Lid geworden op: di 20 mar 2012, 21:29

Re: Wanneer middenarmsteun?

Bericht door ruud » ma 15 okt 2012, 15:08

Er is kennelijk wél een officiële up!-armsteun, zie bijgaande link: http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1139[/quote]

Wat op de doos staat is de VAG - groep (merken - Volkswagen, Audi, Seat en Škoda).
Neem nu maar echt aan dat dit de Seat armsteun is............en die past in Up en de Citigo.
Kijk maar naar het artikelnummer op de doos.
Er is dus echt geen officiële Up armsteun.
;)

EricE
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: do 09 aug 2012, 11:07

Re: Wanneer middenarmsteun?

Bericht door EricE » ma 15 okt 2012, 21:31

Ruud je verhaal klopt.

Vandaag contact gehad met mijn dealer om een armsteun te bestellen. Het blijkt inderdaad om de armsteun van de Seat te gaan. De dealer wist me te vertellen dat er nog 1op voorraad lag bij Pon die hij gelijk zou bestellen :D :D
Vervolgens krijg ik een email dat deze inmiddels al aan iemand anders verkocht was :shock:

Wie op het forum heeft deze armsteun voor mijn neus weggekaapt? :twisted: :twisted:

Veel plezier ermee :lol: :lol: , ik wacht nog wel een paar dagen ;)

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: Wanneer middenarmsteun?

Bericht door Witte Reus » di 16 okt 2012, 17:02

Zo, vandaag de armsteun opgehaald. Wat een tof karretje is m'n Uppie toch :) . Goeie navigatie, top geluidje uit de speakers, heerlijk sti aan boord en ruim 1:20. t Kost wat, zo'n Up maar dan heb je ook wat :D. Maar t ging over de armsteun. Ook die kost wat maar is dan ook niet te vergelijken met die aftermarket-zooi. In alle opzichten een stuk beter/mooier/steviger etc.
Gelijk gemonteerd en diegenen die dat niet aandurven. t Is echt heel eenvoudig. En nog een leuk klusje bovendien. Ziet er goed uit, alleen t kunststof is net iets zwarter dan dat van de console. Het zij zo. Vanaf nu met nog meer comfort van A naar B, of gewoon een rondje omdat ie zo lekker rijdt ;)
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

Gebruikersavatar
Nemad
Vagling liefhebber
Berichten: 132
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 19:18
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Wanneer middenarmsteun?

Bericht door Nemad » di 16 okt 2012, 17:16

ruud schreef:Er is kennelijk wél een officiële up!-armsteun, zie bijgaande link: http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1139
Wat op de doos staat is de VAG - groep (merken - Volkswagen, Audi, Seat en Škoda).
Neem nu maar echt aan dat dit de Seat armsteun is............en die past in Up en de Citigo.
Kijk maar naar het artikelnummer op de doos.
Er is dus echt geen officiële Up armsteun.
;)[/quote]

De coderingen in het artikelnummer komen 100% overeen met alle andere artikelnummers van Volkswagen.
Dit zal dus "in de toekomst" ook het bestelnummer voor de Up! armsteun zijn.......dus dezelfde armsteun.

Overigens, is het kuntstof in de Mii dan wel zwart?
Net als het kuntstof van de armsteun?
'Candy white' High Up! BMT 44kw/60pk, 4-deurs, Dynamic 'Triangle', Executive 'Maps & more', zonder type-aanduiding, reservewiel (plaatsbesparend) en decorinleg 'Black pearl'

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: Wanneer middenarmsteun?

Bericht door Witte Reus » di 16 okt 2012, 17:48

Nemad schreef: Overigens, is het kuntstof in de Mii dan wel zwart?
Net als het kuntstof van de armsteun?
Heb ter plaatse even een blik in de Mii geworpen en dat is volgens mij idd zwart. Maar die stond binnen en dan lijkt alles donkerder. Maar t lijkt me wel logich. Misschien een Mii rijder met een originele armsteun die kan bevestigen op de kunststof kleuren overeenkomen?
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Wanneer middenarmsteun?

Bericht door GunSpeed » di 16 okt 2012, 19:45

Morgen wordt in mijn Up-je ook een armsteun van een Mii-tje geplaatst... als dat maar goed komt hahaha :lol:
up! Black BMT 75pk 3d

Plaats reactie