Opbergnet hoedenplank, opbergmogelijkheden?

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
hicarla
Forum newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 13:35

Opbergnet hoedenplank, opbergmogelijkheden?

Bericht door hicarla » vr 01 mar 2013, 11:28

Heb m'n Up! nu bijna een week, vind 'm superlekker rijden, maar moet nog wel even wennen aan wat minder ruimte. ;)

Zat er aan te denken dat voor het kleinere/lichtere spul (handschoenen, ruitenwisser, krabber, dat soort dingen) een net onder aan de hoedenplank misschien wel handig kan zijn. Niet te veel erin uiteraard anders blijft de hoedenplank niet meer rechtop staan. Overigens is die hoedenplank wel een licht irritatiepunt omdat dat ding dus niet automatisch naar beneden gaat, maar goed, ook een kwestie van wennen.

Een andere optie is misschien een soort van opbergbox (zacht) voor onder de autostoel. Een organiser zie je aan de achterkant van de stoel moet hangen kan natuurlijk ook, maar dat oogt weer meteen zo rommelig. :(

Voorheen stond er altijd een krat vol met meuk standaard in de kofferbak van m'n Grande Punto, maar heb nu toch maar alles eruit gehaald. 't Is niet handig om steeds de boel te moeten verkassen als je er bijv. je boodschappen in moet laden en ondertussen die dubbele bodem dan ook nog vast moet houden ofzo. :mrgreen:

Maar goed, wie weet hebben jullie nog praktische ideeën? Zo ja, dan hoor ik ze graag!

Gebruikersavatar
capravacca
Vagling liefhebber
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 23 jan 2013, 22:50

Re: Opbergnet hoedenplank, opbergmogelijkheden?

Bericht door capravacca » vr 01 mar 2013, 14:21

Tijd voor een green belt project
75 pk BMT High Up, Deep Black Pearl, Drive Pakket, Climatic, Maps&More, Beige grijs bruin int.

Gebruikersavatar
hicarla
Forum newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 13:35

Re: Opbergnet hoedenplank, opbergmogelijkheden?

Bericht door hicarla » vr 01 mar 2013, 14:54

capravacca schreef:Tijd voor een green belt project
Eeehhh, wasdah?

Overigens blijkt de snelle oplossing (een lage opbergbox onder m'n stoel) geen optie omdat 't daar smal toeloopt :-(
Ben dus nog steeds zoekende...

Gebruikersavatar
hicarla
Forum newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 13:35

Re: Opbergnet hoedenplank, opbergmogelijkheden?

Bericht door hicarla » vr 01 mar 2013, 16:07

Voor de Citigo is er overigens wel een (al dan niet kleurig groen) bagagenet.

Ja, die kan besteld worden (27 euri) volgens een Skoda-dealer en diezelfde beweert dat dat ding dan ook gaat passen.
Nee, die gaat niet passen volgens de VW-dealer want daar mist de Up de aansluitpunten voor.

Mag ik ff zuchten? :roll:

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Opbergnet hoedenplank, opbergmogelijkheden?

Bericht door Pop Up! » vr 01 mar 2013, 19:10

hicarla schreef:Voor de Citigo is er overigens wel een (al dan niet kleurig groen) bagagenet.

Ja, die kan besteld worden (27 euri) volgens een Skoda-dealer en diezelfde beweert dat dat ding dan ook gaat passen.
Nee, die gaat niet passen volgens de VW-dealer want daar mist de Up de aansluitpunten voor.

Mag ik ff zuchten? :roll:

Was ook voor dat net aan het kijken ja, maar nu is de vraag of het echt past? Morgen eens langs de dealer ;)
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
hicarla
Forum newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 13:35

Re: Opbergnet hoedenplank, opbergmogelijkheden?

Bericht door hicarla » za 02 mar 2013, 11:27

Pop Up! schreef:
hicarla schreef:Voor de Citigo is er overigens wel een (al dan niet kleurig groen) bagagenet.

Ja, die kan besteld worden (27 euri) volgens een Skoda-dealer en diezelfde beweert dat dat ding dan ook gaat passen.
Nee, die gaat niet passen volgens de VW-dealer want daar mist de Up de aansluitpunten voor.

Mag ik ff zuchten? :roll:

Was ook voor dat net aan het kijken ja, maar nu is de vraag of het echt past? Morgen eens langs de dealer ;)
Die dealer die ik had gebeld had er geen staan met dat net erin en natuurlijk ook niet op voorraad. Over een week of 3 zou hij een aflevering krijgen met dat net als accessoire en dan zou hij pas kunnen zien hoe of wat. Maar goed, als de dealer waar jij langs gaat er wel eentje heeft staan, weten we 't eerder en kunnen we bestellen...of niet...hihi... Hou me op de hoogte!

piet48
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: do 22 mar 2012, 13:50

Re: Opbergnet hoedenplank, opbergmogelijkheden?

Bericht door piet48 » za 02 mar 2013, 13:42

Hoi
Mijn vorige auto Peugeot 207 had een bagagenet,heb hem eruit gehaald en in de Up bevestigd.
Grt
High Up 75pk BlueMotion Techn. Up! Black pakket Drve pakket res.wiel

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: Opbergnet hoedenplank, opbergmogelijkheden?

Bericht door BarMove(d)Up » za 02 mar 2013, 13:45

piet48 schreef:Hoi
Mijn vorige auto Peugeot 207 had een bagagenet,heb hem eruit gehaald en in de Up bevestigd.
Grt
Zat er in de Up! al bevestigingsmateriaal of heb je zelf nog wat moeten doen. Wellicht fotootje?
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Gebruikersavatar
aut5MIIsport60
Vagling liefhebber
Berichten: 212
Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 11:29
Locatie: Almere-stad

Re: Opbergnet hoedenplank, opbergmogelijkheden?

Bericht door aut5MIIsport60 » za 02 mar 2013, 13:51

Heb die hoedenplank er gelijk uitgetrokken, heb toch donkere achterramen met amper inkijk.
Nu kan er in de achterbak 2 grote kratten bier en daar bovenop 2 grote boodschappentassen en nog 5kg aardappelen.
Op vakanties ook, die hoedenplank beperkt ernstig de bagageruimte en kunnen er geen koffers in.
Normaal heb ik nooit rommel in m'n auto.
MII style Sport 60pk semi-aut5

Gebruikersavatar
Savaan76
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: do 11 okt 2012, 19:58

Re: Opbergnet hoedenplank, opbergmogelijkheden?

Bericht door Savaan76 » za 02 mar 2013, 16:46

Ik heb de netjes voor in mijn Mii en het past gewoon. Het netje voor tegen de bank zonder aanpassingen. Het netje wat tegen de achterkant zit is lastiger, daarvoor moet de kunststof afwerking aan de zijkanten er uit en moet je daarin de bijgeleverde haakjes plaatsen. Ik vond de plek van het 2e netje onhandig dus heb die laten zitten.

Gebruikersavatar
hicarla
Forum newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 13:35

Re: Opbergnet hoedenplank, opbergmogelijkheden?

Bericht door hicarla » vr 08 mar 2013, 14:39

Zitten peinzen en wikken en wegen, maar zojuist de stoute schoenen maar aangetrokken en even naar de SEAT-dealer geweest, die ook de Skods Citigo heeft staan. Verkoper heeft uitgebreid de tijd genomen om te kijken of het te leveren bagagenet ook in de Up! zou passen, en ja, dat lijkt wel het geval.

Dus, op z'n gunstigst is 't morgen een kwestie van de haken vastmaken, en op z'n slechtst kan ik alsnog aan de knutsel om dat net te krijgen waar ik 'm wil (plat tegen de achterkant van de achterbank aan dus). ;)

Morgen "the verdict" :mrgreen:

Gebruikersavatar
hicarla
Forum newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 13:35

Re: Opbergnet hoedenplank, opbergmogelijkheden?

Bericht door hicarla » zo 10 mar 2013, 11:11

HIJ ZIT!! :D

Nodig:
* 2 stevige elastieken
* bagagenetset voor Skoda Citigo (26,95 euro)

Bank/stoel naar voren klappen.

Onderaan beginnen!

Elastieken vouwen om die stalen dingen heen. Was wel wat gepruts met m'n wijsvinger want je moet dus het elastiek via de buitenste kant een beetje naar binnen duwen zodat je via de binnenkant het elastiek weer kan pakken, dan zit 't elastiek dus om dat ding heen, en kun je vervolgens de haak eraan doen. Het stukje bekleding wat voor dat stalen ding zit kun je nog wel wat terugklappen maar bij mij blijf je vooralsnog de elastieken wel zien (vind ik niet storend, maar heb al gezien dat je dit waarschijnlijk op kunt lossen door dat flapje bekleding iets in te knippen).

Dan aan diezelfde kant de bovenste haak bevestigen van de stoel/bank, en dan kan die kant teruggeklapt worden (let op je gordel :) ).

Vervolgens aan de andere kant herhalen. Bij mij hangt 't net nu mooi tegen de achterkant van de bank/stoel aan. Kan wellicht nog strakker zodat 't net ook strak blijft hangen als je er wat zwaars in gooit; kwestie van de bovenste touwen inkorten lijkt me.

In de set zit overigens ook nog een klein netje, maar die heb ik niet gebruikt dus. Ging mij vooral voor in de kofferbak, zodat ik dingen zoals mijn ruitenwisser, paar handschoenen, paraplu netjes kan opbergen.

Hoop dat jullie er ook wat aan hebben! ;)
Bijlagen
bagagenet up.jpg
bagagenet up.jpg (358.56 KiB) 4480 keer bekeken

Gebruikersavatar
ThomUp!
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 02 mei 2012, 15:09
Locatie: Oss

Re: Opbergnet hoedenplank, opbergmogelijkheden?

Bericht door ThomUp! » zo 10 mar 2013, 11:55

Hé, dat is een lekker makkelijke oplossing. Geen gedoe met gaatjes boren etc. en het resultaat ziet er goed uit!
En stel dat je, je ergert aan het zichtbare elastiekje, doe je er toch gewoon een zwarte in de plaats?
Nice work!
Move Up! 60PK Tornado Red Executive Pakket '15 Waffles

Gebruikersavatar
hicarla
Forum newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 13:35

Re: Opbergnet hoedenplank, opbergmogelijkheden?

Bericht door hicarla » zo 10 mar 2013, 12:22

ThomUp! schreef:Hé, dat is een lekker makkelijke oplossing. Geen gedoe met gaatjes boren etc. en het resultaat ziet er goed uit!
En stel dat je, je ergert aan het zichtbare elastiekje, doe je er toch gewoon een zwarte in de plaats?
Nice work!

Dank je! :D

Denk dat ik 't net nog wel wat strakker ga trekken zodat bijv. ook m'n (behoorlijk zware) sporen er in kunnen. Maar dat wordt waarschijnlijk weer even pietepeuteren dus laat ik 't ff zo.
En ga mss ook nog wel dat stukje bekleding inkepen zodat je de elastieken niet meer ziet. Zwarte elastieken is natuurlijk ook een idee :mrgreen:

Maar idd, ben blij dat dit zo makkelijk ging en er niks geboord hoefde te worden :D

Gebruikersavatar
Savaan76
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: do 11 okt 2012, 19:58

Re: Opbergnet hoedenplank, opbergmogelijkheden?

Bericht door Savaan76 » zo 10 mar 2013, 13:05

Dat zou ook gewoon zonder elastieken moeten passen, het is wel krap! Het boren is alleen bij het andere net. De constructie van de kofferbak is hetzelfde bij de Up, Mii en Citigo.

Gebruikersavatar
hicarla
Forum newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 13:35

Re: Opbergnet hoedenplank, opbergmogelijkheden?

Bericht door hicarla » zo 10 mar 2013, 13:14

Savaan76 schreef:Dat zou ook gewoon zonder elastieken moeten passen, het is wel krap! Het boren is alleen bij het andere net. De constructie van de kofferbak is hetzelfde bij de Up, Mii en Citigo.
Idd krap! En omdat er onderaan eigenlijk alleen de haak zit, zou je echt enorm moeten prutsen, en dan nog vraag ik me af of dat lukt. Is dat jou dan wel gelukt?

Gebruikersavatar
Savaan76
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: do 11 okt 2012, 19:58

Re: Opbergnet hoedenplank, opbergmogelijkheden?

Bericht door Savaan76 » zo 10 mar 2013, 13:19

Bij mij zit hij goed inderdaad maar ik weet nog dat ik even heb zitten pielen, hij zit dan wel mooi strak. Ik heb de auto uitgeleend maar zal morgen even een foto voor je maken!

Gebruikersavatar
hicarla
Forum newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 13:35

Re: Opbergnet hoedenplank, opbergmogelijkheden?

Bericht door hicarla » zo 10 mar 2013, 13:23

Savaan76 schreef:Bij mij zit hij goed inderdaad maar ik weet nog dat ik even heb zitten pielen, hij zit dan wel mooi strak. Ik heb de auto uitgeleend maar zal morgen even een foto voor je maken!
Heb je nog iets gebruikt om die haak er dan door te trekken? Zit al te denken aan een enorme haaknaald die ik nog heb...hahaha!

Gebruikersavatar
hicarla
Forum newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 13:35

Re: Opbergnet hoedenplank, opbergmogelijkheden?

Bericht door hicarla » za 16 mar 2013, 15:39

Savaan76 schreef:Bij mij zit hij goed inderdaad maar ik weet nog dat ik even heb zitten pielen, hij zit dan wel mooi strak. Ik heb de auto uitgeleend maar zal morgen even een foto voor je maken!
Ik heb net ook ff zitten pielen, heb de haak erdoor gekregen maar vervolgens kon ik dus de haak bovenin niet meer vastkrijgen. Ben al een kwartier bezig geweest met één kant, dus weet je, mijn idee met die elastieken vind ik eigenlijk wel prima :-)

Plaats reactie