Parrot carkit inbouwen??

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
rojojong
Forum newbie

Parrot carkit inbouwen??

Bericht door rojojong » za 22 jun 2013, 22:14

Zijn er Up/Mii/Citigo rijders die een Parrot carkit hebben ingebouwd of hebben laten inbouwen? Ik ben namelijk erg benieuwd naar foto's waar het op het dashboard geplaatst is.
Wij rijden al jaren met een Parrot tot volle tevredenheid. Wij hebben nog een ouderwetse radio/cd met afneembaar frontje. Het grootste bezwaar daarvan is het altijd moeten meenemen van zo'n doosje incl. frontje.
Nu overwegen wij een Mii of Up te gaan aanschaffen met zo'n mooie geïntegreerde radio/cd maar zouden bij het bestellen van M&M of Seat portable system weer moeten gaan sjouwen met een tasje waar de Navigon in zit. En dat is nu juist het grootste bezwaar. Daar willen we van af. Dus denken we na op juist weer een Parrot te nemen die vast in de auto blijft zitten als goed alternatief.
Een ander alternatief is de radio/cd RMT200 waar al een bluetooth functionaliteit in zit (dat niet in de RCD215 zit, vreemd).
Kortom we zoeken goede alternatieven voor het bellen via bluetooth maar juist niet via het Navigon kastje of die losse carkitjes aan de zonneklep.
Wie heeft tips en advies?

Uppert
Vagling liefhebber

Re: Parrot carkit inbouwen??

Bericht door Uppert » zo 23 jun 2013, 01:51

Ikzelf heb gekozen voor een Alpine CDE-133BT met geintegreerde Parrot carkit omdat ik geen af-fabriek radio wilde maar wel een alles-in-1. Ik kan er o.a. ook via bluetooth muziek vanaf mijn telefoon over beluisteren.

Psycho_Mantis
Vagling liefhebber

Bericht door Psycho_Mantis » zo 23 jun 2013, 11:33

Je kan volgens mij gewoon parrot aansluiten op de RCD215, er zit een phone aansluiting op namelijk.

rojojong
Forum newbie

Bericht door rojojong » zo 23 jun 2013, 11:58

@uppert: werkt dat goed? zit de microfoon ook gewoon voorin het toestel of ergens een aparte mic. te plaatsen?
heb je een fotootje? Volgens mij moet je dan het frame vernieuwen omdat het een 1DIN apparaat is toch? Hier en daar heb ik namelijk al gezien dat die losse frames voor een 1DIN apparaat verkrijgbaar zijn. Is er genoeg ruimte achter de radio voor alle bedrading? Ik zag dat er nogal een giga aansluitblok aan die fabrieksradio zit namelijk.

@pyscho: waarschijnlijk wel een verloop kabel nodig voor die speciale quad aansluiting?

Uppert
Vagling liefhebber

Bericht door Uppert » zo 23 jun 2013, 12:54

rojojong schreef:@uppert: werkt dat goed? zit de microfoon ook gewoon voorin het toestel of ergens een aparte mic. te plaatsen?
heb je een fotootje? Volgens mij moet je dan het frame vernieuwen omdat het een 1DIN apparaat is toch? Hier en daar heb ik namelijk al gezien dat die losse frames voor een 1DIN apparaat verkrijgbaar zijn. Is er genoeg ruimte achter de radio voor alle bedrading? Ik zag dat er nogal een giga aansluitblok aan die fabrieksradio zit namelijk.
De microfoon is los. Ik heb hem bij de spiegel geplaatst. Als je geen radio besteld krijg je standaard een 1DIN dus dan is ombouwen niet nodig. Met ombouw van 2 naar 1DIN ben ik dan ook niet bekend. Genoeg ruimte voor kabels, je kan die dikke stekkerblok helemaal achter de beschikbare ruimte voor de radio friemelen. Een niet-originele radio heeft een verloopstekker (quadlock) nodig en antenneversterker, deze kun je best bij de dealer kopen. Let wel: op de radiostekker is geen geschakelde voeding aanwezig, heb je nodig zodat je radio vanzelf uitgaat als je contact uit zet (tenzij je hem telkens met de hand wil uitzetten). Hiervoor moet je een kabeltje aansluiten op een geschakelde voeding, bv bij de aansteker of lichtschakelaar. De aansteker is het dichtst bij.
Enig nadeel wat ik nog ondervind is dat bij gebruik start-stop de radio kort uitvalt en weer aangaat bij het starten vd motor. Dit kan opgelost worden door ergens een voeding te nemen die tijdens de start niet kort wegvalt maar daar heb ik nog geen tijd ingestoken.
Ik wacht eigenlijk totdat er een quadlock radioconnector met CANbus module beschikbaar komt waaruit een +15 geschakelde voeding komt die ook tijdens start aan blijft. Ding is nog in ontwikkeling omdat het CAN protocol van de UP afwijkt van de Golf en Passat waarvoor er al wel beschikbaar zijn. Tot die tijd laat ik het nog maar zo. Misschien dat andere gebruikers hier iets handigs op hebben gevonden?
ImageUploadedByTapatalk1371988311.845862.jpg
ImageUploadedByTapatalk1371988311.845862.jpg (82 KiB) 5384 keer bekeken
ImageUploadedByTapatalk1371988338.495270.jpg
ImageUploadedByTapatalk1371988338.495270.jpg (74.77 KiB) 5384 keer bekeken

FRUP
Forum newbie

Bericht door FRUP » zo 23 jun 2013, 20:40

Zou zelf geen parrot inbouwen...

Gluid van alle handsfree instalaties zijn waardelooos!

Gewoon aan je oor die telefoon, en beetje opletten.

Psycho_Mantis
Vagling liefhebber

Bericht door Psycho_Mantis » ma 24 jun 2013, 17:57

FRUP schreef:Zou zelf geen parrot inbouwen...

Gluid van alle handsfree instalaties zijn waardelooos!

Gewoon aan je oor die telefoon, en beetje opletten.
Nee dat is verstandig... De boetes zijn duur hoor!
Parrot is zeker wel beter dan de maps & more bijvoorbeeld.

Xanderv
Forum eindbaas

Bericht door Xanderv » ma 24 jun 2013, 19:21

1 keer een boete en je zal balen dat je niet voor veel minder geld een patriot had ingebouwd
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

DonkUp
Vagling liefhebber

Bericht door DonkUp » ma 24 jun 2013, 20:33

Xanderv schreef:1 keer een boete en je zal balen dat je niet voor veel minder geld een patriot had ingebouwd
Vindt de politie ook niet leuk hoor, als je een Patriot in je auto bouwt ;)
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

pat02
Forum newbie

Bericht door pat02 » vr 28 jun 2013, 19:20

DonkUp schreef:
Xanderv schreef:1 keer een boete en je zal balen dat je niet voor veel minder geld een patriot had ingebouwd
Vindt de politie ook niet leuk hoor, als je een Patriot in je auto bouwt ;)
+1
| Move UP! | 60 PK | BMT | 4-deurs | Deep black pearl | M&M | Armsteun | Getinte ramen | Executive | CEB | Luxe kentekenplaten | 17 inch sloffen |

Plaats reactie