Geluid problemen Maps & More

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Paulus
Vagling liefhebber

Geluid problemen Maps & More

Bericht door Paulus » wo 09 mei 2012, 11:17

Ik heb zoiets raars met het scherm?!? Zaterdag auto opgehaald, muziek via bluetooth audio via mn Iphone gedaan, perfect geluid! Zaterdagavond update van Navigon gedaan, volgende dag nagenoeg geen geluid over de rechter speakers?!? Alleen links. Back-up versie teruggezet van Navigon, maar maakt niks uit. Ik heb er een microsd kaart ingedaan met mp3's, zelfde, rechterkant nagenoeg geen geluid (beetje storend geluid alsof er een draadje los zit). Radio en cd geluid is gewoon perfect stereo.

Iemand het zelfde gehad? Ga er sowieso wel mee naar de VW.

Paulus
Vagling liefhebber

Re: Geluid problemen Maps & More

Bericht door Paulus » wo 09 mei 2012, 11:53

Paulus schreef:Ik heb zoiets raars met het scherm?!? Zaterdag auto opgehaald, muziek via bluetooth audio via mn Iphone gedaan, perfect geluid! Zaterdagavond update van Navigon gedaan, volgende dag nagenoeg geen geluid over de rechter speakers?!? Alleen links. Back-up versie teruggezet van Navigon, maar maakt niks uit. Ik heb er een microsd kaart ingedaan met mp3's, zelfde, rechterkant nagenoeg geen geluid (beetje storend geluid alsof er een draadje los zit). Radio en cd geluid is gewoon perfect stereo.

Iemand het zelfde gehad? Ga er sowieso wel mee naar de VW.
UPDATE: Mijn vrouw meld net dat ie nu weer gewoon stereo geluid geeft?!? Versprong wel 1x snel van mono en weer terug naar stereo,maar dat was 1 sec. In de gaten houden dus, wellicht een aansluiting o.i.d. niet helemaal goed.

RonaldNL
Vagling liefhebber

Bericht door RonaldNL » wo 09 mei 2012, 19:43

Dat is de arm die je op je dash klik (waar je pid opzit) die MOET je goed aandrukken op dash die wil wel eens niet lekker zitten waardoor er geen kontakt is met de pinnen of maar deels..!!!
The Only Way is UP!

Paulus
Vagling liefhebber

Bericht door Paulus » wo 09 mei 2012, 21:45

RonaldNL schreef:Dat is de arm die je op je dash klik (waar je pid opzit) die MOET je goed aandrukken op dash die wil wel eens niet lekker zitten waardoor er geen kontakt is met de pinnen of maar deels..!!!
Dat had ik inderdaad ook gelezen. Maar ik heb zowel de arm als het scherm los geklikt en weer goed vast geklikt etc... maar hielp niet. En op de één of andere manier deed ie het vanochtend gewoon?!?. En vanavond ook. Het scherm is er vandaag 4x op en af geweest. Nieuwigheid zullen we maar zeggen :(

stofzuiger7
Forum newbie

Bericht door stofzuiger7 » do 10 mei 2012, 22:59

Paulus schreef:
RonaldNL schreef:Dat is de arm die je op je dash klik (waar je pid opzit) die MOET je goed aandrukken op dash die wil wel eens niet lekker zitten waardoor er geen kontakt is met de pinnen of maar deels..!!!
Dat had ik inderdaad ook gelezen. Maar ik heb zowel de arm als het scherm los geklikt en weer goed vast geklikt etc... maar hielp niet. En op de één of andere manier deed ie het vanochtend gewoon?!?. En vanavond ook. Het scherm is er vandaag 4x op en af geweest. Nieuwigheid zullen we maar zeggen :(
Ja, je moet ook kijken of de poot zelf goed vast zit! hier ook gehad... ik was even bang dat me pid het niet meer deed! even aan duwen en hopa!!

Joey0174
Forum newbie

Bericht door Joey0174 » za 23 mar 2013, 10:42

zelfde probleem na update 7.10.25 nu backup terug aan het zetten maar kijken of dat helpt houder zit er goed op met bellen maakt hij zelfs vreemd geluid

uprijder
Forum newbie

Bericht door uprijder » ma 26 mei 2014, 11:18

Allen,

Ik heb hetzelfde probleem. Kenmerken, klikken van het geluid en geluidsdynamiek die veranderd, balans van links naar rechts of andersom. Versie 7.13.10

Oplossing:
Zet op je iphone airplay uit. Als de iphone airplay, en dus geluidjes stuurt naar je Garmin terwijl je geluid afspeeld van een andere source, raakt deze in de war (DSP settings). Dus zodra je telefoon is aangemeld via Bluetooth direct Airplay uitschakelen. Dan blijft het geluid goed.

Als het geluid al fout gaat doordat de iphone al airplay geluiden heeft gestuurd dan moet je even de Garmin uit en aanzetten.

Probleem is dat je dit ELKE keer moet doen als de iphone zich aanmeldt via Bluetooth. Erg irritant en heb Garmin hiervan op de hoogte gesteld en wacht op antwoord.

Graag jullie reactie als dit het voor jullie oplost, dit helpt het probleem onder de aandacht te brengen bij Garmin.

mvg
Laatst gewijzigd door uprijder op ma 02 jun 2014, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Menaz
Vagling liefhebber

Bericht door Menaz » ma 26 mei 2014, 15:24

Je oplossing klopt. De iPhone leidt anders een heel eigen leven over je speakers.
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » ma 26 mei 2014, 19:22

Top oplossing! Dit soort problemen mogen voortaan verder besproken worden in het algemene topic.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

paulvanwersch
Forum newbie

Bericht door paulvanwersch » wo 16 jul 2014, 11:12

Probleem met geluid wordt ook opgelost door de GALA (GAL) functie uit te schakelen, naar 0 te draaien.
Deze is te vinden via Menu --> Set --> GAL.

Deze functie zorgt ervoor dat het volume van de muziek enigzigs met de gereden snelheid mee naar boven en onder gaat.
Ik heb er nooit echt veel van gemerkt, dus van mij mag 'ie wel uit.

uprijder
Forum newbie

Bericht door uprijder » ma 18 aug 2014, 15:49

Ik heb net een update gedaan naar een nieuwere versie firmware. Mensen kunnen mij nu eindelijk goed verstaan over de Bluetooth Carkit functie en de navigatie reageert stukken sneller. Echter DSP geluid probleem (aiplay naar carkit) bestaat nog steeds.

Je kan deze functie niet uitschakelen en iphone geluid richting de Garmin blijven de geluid instellingen verstoren.

robw
Vagling liefhebber

Bericht door robw » ma 18 aug 2014, 21:11

Van wanneer is de laatste update?
UP! HIGH 60PK

paulvanwersch
Forum newbie

Oplossing geluidsprobleem!!

Bericht door paulvanwersch » ma 23 mar 2015, 07:54

Wanneer het geluid van je SD "verspringt" over de speakers, is daar de volgende oplossing voor;
Garmin heeft meerdere service requests van mij niet beantwoord, dus ik ben zelf op onderzoek uitgegaan!

Ga naar %:\MediaPlayer\Settings\SoundSettings.default
Veranderd hier

<FadeToPercentageSd>40</FadeToPercentageSd>
<FadeToPercentageBt>20</FadeToPercentageBt>

in

<FadeToPercentageSd>0</FadeToPercentageSd>
<FadeToPercentageBt>0</FadeToPercentageBt>

ga vervolgens naar %:\VwUserShell\Settings\ApplicationSettings.default

Verander hier

<Settings>
<SoundPrio>
<Advice>4</Advice>