Chiptuning 1.0 60PK

Bespreek hier alles omtrent het mooier of sneller maken van je UP!
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13490
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door Tom Westendorp » zo 30 mar 2014, 23:02

MiiRens schreef:
MiiRens schreef:
.................... De 75 pk versie levert echter al bijna 80 pk en de 60 pk is een geknepen (boven de 5.000 t/min) versie die overigens ook al bijna 70 pk levert. Het verschil is dus eigenlijk maar zo'n 5 pk t.o.v. de 75 pk versie.

Zoals eerder gepost gewoon 5pk t.o.v. de 75 pk versie (de 60 pk krijgt gewoon de pk's terug die het eerder heeft ingeleverd + de extra 5pk's). ;) Maar inderdaad, het gaat wel van 68 pk naar 85 pk en dat is eigenlijk uniek voor een atmosferische motor :D
Nou niet echt. Een mini one minimalism gaat van 75pk naar bijna 130. :lol:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
MiiRens
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 16 feb 2014, 22:17
Locatie: Ja

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door MiiRens » ma 31 mar 2014, 11:01

Een One, dus zonder compressor of turbo. Ik neem het direct van je aan Tom, maar hoe kan dat dan? Of is dat hier wel erg niet-on-topic :roll:
Gr. Renco

Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.

Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13490
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door Tom Westendorp » ma 31 mar 2014, 11:02

MiiRens schreef:Een One, dus zonder compressor of turbo. Ik neem het direct van je aan Tom, maar hoe kan dat dan? Of is dat hier wel erg niet-on-topic :roll:
De latere generatie one is geleverd als een 75pk motor met een zelfde 1.6 motor als de Cooper dus puur op software geknepen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
MiiRens
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 16 feb 2014, 22:17
Locatie: Ja

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door MiiRens » ma 31 mar 2014, 11:06

Petrolhead Tom schreef:
MiiRens schreef:Een One, dus zonder compressor of turbo. Ik neem het direct van je aan Tom, maar hoe kan dat dan? Of is dat hier wel erg niet-on-topic :roll:
De latere generatie one is geleverd als een 75pk motor met een zelfde 1.6 motor als de Cooper dus puur op software geknepen.

Oké, dus net als bij onze drieling met 60 pk, maar dan nog extremer. Weer wat geleerd. ;)
Gr. Renco

Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.

Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door Menaz » ma 31 mar 2014, 12:41

Vaak wordt simpel gedacht dat er alleen andere software is toegepast, maar in de praktijk zijn er meer technische verschillen. Denk aan remmen, versnellingsbak, internals, etc. Daar zit ook een deel van het prijsverschil in. En een deel is natuurlijk belasting (slurtptax). Weet niet hoe dat bij de Up! is, maar ik heb liever een 60pk met een remap van JD dan een af-fabriek 75pk.

Heb wel begrepen dat JD een externe ECU plaatst (géén powerbox!) [Edit: bootmode ecu uitbouwen]. Dat houdt een boel mensen tegen omdat ze bang zijn voor de garantie.
Laatst gewijzigd door Menaz op ma 31 mar 2014, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door up! » ma 31 mar 2014, 12:48

Menaz schreef:maar ik heb liever een 60pk met een remap van JD dan een af-fabriek 75pk.
Ik niet, want dan mis ik de kortere versnellingsbak van de 75pk :)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door Menaz » ma 31 mar 2014, 12:49

up! schreef:
Menaz schreef:maar ik heb liever een 60pk met een remap van JD dan een af-fabriek 75pk.
Ik niet, want dan mis ik de kortere versnellingsbak van de 75pk :)
Ik zaag gewoon een stukje van de pook. :liar:
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door up! » ma 31 mar 2014, 12:51

Menaz schreef:
up! schreef:
Menaz schreef:maar ik heb liever een 60pk met een remap van JD dan een af-fabriek 75pk.
Ik niet, want dan mis ik de kortere versnellingsbak van de 75pk :)
Ik zaag gewoon een stukje van de pook. :liar:
:?:
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
MiiRens
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 16 feb 2014, 22:17
Locatie: Ja

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door MiiRens » ma 31 mar 2014, 14:20

Menaz schreef:
Heb wel begrepen dat JD een externe ECU plaatst (géén powerbox!). Dat houdt een boel mensen tegen omdat ze bang zijn voor de garantie.
Volgens mij is het chiptuning in de ecu zelf hoor.
Gr. Renco

Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.

Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door Menaz » ma 31 mar 2014, 14:56

MiiRens schreef:
Menaz schreef:
Heb wel begrepen dat JD een externe ECU plaatst (géén powerbox!). Dat houdt een boel mensen tegen omdat ze bang zijn voor de garantie.
Volgens mij is het chiptuning in de ecu zelf hoor.
Het ging idd om een bootmode ecu. Ze moeten hem helemaal uitbouwen om hem te kunnen chippen. Kan niet via obd.

Dus inderdaad geen extra ecu. Was blijven hangen dat ze onder de kap moesten zijn. :D
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13490
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door Tom Westendorp » ma 31 mar 2014, 16:24

Behoorlijk wat werk dus. Ik snap ook wel dat VW het de tuners niet al te makkelijk wil maken. Maarja afscheid nemen van je garantie is ook niet niks.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

NoTVR
Vagling liefhebber
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 12:09

Re: RE: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door NoTVR » ma 31 mar 2014, 17:08

Volvo had de 2.4 in twee versies, de 140pk was een geknepen versie. Winst is dan makkelijk te maken. Ik vind het nog net iets te duur.

tjerkveen
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 13 apr 2014, 06:53

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door tjerkveen » zo 13 apr 2014, 07:19

http://www.jdengineering.nl/1-0-60pk/

Hier zeggen ze dar ze van 60 naar 85 pk gaan

En tussen 60 en 75 is ook alleen de chip anders. Kosten 700 is toch wel handig.

Bij mijnpassat is hij sneller en zuiniger geworden dus verdien je het ook nog terug bij zelfde gedrag !

Gebruikersavatar
Riddick
Vagling liefhebber
Berichten: 392
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 20:53

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door Riddick » zo 13 apr 2014, 13:11

Dat zou dus betekenen dat de 75 pk versie ook naar 85 gaat. !!!

Groovejunk
Vagling liefhebber
Berichten: 268
Lid geworden op: za 21 dec 2013, 13:11

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door Groovejunk » zo 13 apr 2014, 14:53

Ja en ook voor 700 euro!!!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13490
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door Tom Westendorp » zo 13 apr 2014, 19:40

Pittig. Lijkt me de moeite niet waard.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
StefanK-Mii
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: za 15 feb 2014, 21:46
Locatie: Assen

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door StefanK-Mii » zo 13 apr 2014, 20:39

Nee ik ga de tuning ook niet doen gezien wij zelden boven de 4000 rpm komen.
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door henri » zo 13 apr 2014, 21:00

Riddick schreef:Dat zou dus betekenen dat de 75 pk versie ook naar 85 gaat. !!!
JD en VAG Techniek gebruiken een (vrijwel) identieke vermogensbank. Op de bank van VAG Techniek kwam mijn standaard 75 pk Up ook al uit op 83,8 pk. Chippen van een 75 pk versie lijkt me daarom niet echt zinvol.

Groovejunk
Vagling liefhebber
Berichten: 268
Lid geworden op: za 21 dec 2013, 13:11

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door Groovejunk » zo 13 apr 2014, 21:12

Ben ik benieuwd wat de 60PK dan op de bank doet.. De bank van Jeroen ken ik wel. Heeft elke auto die ik had al opgestaan. :D

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13490
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Chiptuning 1.0 60PK

Bericht door Tom Westendorp » zo 13 apr 2014, 21:13

Laten we alsjeblieft niet verzanden in de zoveelste rollenbank discussie. :( ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie