Je vergelijkt diesels met benzines.Ozzy schreef: ↑ma 09 jan 2023, 19:05Ik heb met aardig wat getunede auto's gereden, die getuned zijn door verschillende bekende (VAG) tuners. Hier zitten ook auto's bij met dezelfde motor. Tot op heden vond ik de VAG auto's getuned door JD het fijnste rijden. Naar mijn idee hadden die de meeste souplesse.
Als je naar de curves kijkt lijkt het inderdaad erop alsof het precies hetzelfde zou moeten rijden. Echter is dat in praktijk niet zo.Rosinfield schreef: ↑ma 09 jan 2023, 17:32Ja klopt, die zgn korting is natuurlijk onzin.
Maar dat geldt evenzo voor de opmerking dat de tuning te agressief zou zijn. Daarvoor hoef je slechts de krommen van beide bedrijven voor een zelfde motor te vergelijken.
Tuning en het agressief ervan zijn staan los van elkaar.Maarten Klinge schreef: ↑ma 09 jan 2023, 18:01Tuning te agressief? Haha. Dan moet je niet aan tuning beginnen. Is dit je eigen ervaring of die van een ander? En over welke auto gaat het?
Ik ben nu 2x bij Vagtechniek geweest en het resultaat is elke keer perfect. Auto rijdt hetzelfde bij normaal rijden en trekt veel harder en mooier door na de tuning. Vagtechniek haalt veel hogere cijfers uit de Upjes bijvoorbeeld. Ik heb zelfs iemand gesproken die 200.000km+ heeft gereden en de Vagtechniek tune fijner vond dan die van JD.
En wat heeft de marketingstrategie te maken met het werk wat ze leveren? Ik denk dat ze die 1810 geverifieerde reviews met een 9.8 gemiddeld echt niet zomaar krijgen
Om een voorbeeld te noemen: Zo had mijn vorige 2.0 TDI een ABT chip (door de eerste eigenaar laten doen). Deze was in het lage gebied heel agressief en voorbij het midden kakte het in vermogen in. Deze opnieuw laten tunen door JD, toen bleef ie constant geleidelijk vlot dooraccelereren tot boven de 4000 rpm.
Een maat van me had dezelfde 2.0 TDI. Die was getuned door VagT en die deed dat ook, maar lang niet zo erg als de ABT.
Ieder heeft uiteindelijk een ander voorkeur bij tuning. Ik heb liever een tuning op die van mij die constant geleidelijk blijft gaan, waarvan je bijna zou denken alsof ie origineel is op de manier waarop ie loopt.
Die reviews zijn leuk en aardig, echter kunnen dat net zo goed 1800 reviews van Jan Modaal zijn die er verder geen verstand van heeft. Van mij mag bedrijf X zelfs 10.000 van zulke reviews hebben, dat heeft voor mij geen meerwaarde. Persoonlijke ervaringen vind ik belangrijker.
Als ik op basis van reviews bijvoorbeeld naar de lokale VW dealer zou gaan, dan zou ik daar tevreden moeten vertrekken iedere keer. Dat is hen tot op heden misschien 1x gelukt.
Die marketingstrategie van ze gaat tegen mijn principes in, het is een persoonlijk dingetje. Tegen je (potentiële) klanten hoor je niet te liegen. Je kan beter gewoon je prijzen aanpassen in plaats van zogenaamd een actie te hebben. De algemene Nederlander is natuurlijk dol op acties en daar lokken ze dan diegene net mee.
Zo zijn die hogere cijfers ook een marketingstrategie, leuk voor in de kroeg trouwens. Alleen als je straks met een gesneuvelde turbo staat, omdat de turbo op max staat bijvoorbeeld, dan had je achteraf liever iets lagere cijfers.
Voor de duidelijkheid: Ik zeg niet dat VagT slecht is, ik zeg enkel dat mijn voorkeur bij een andere club ligt waar ik zelf hele goede/betere ervaring mee heb. Als ik VagT wel slecht vond, dan had ik ze niet aangeraden uit het lijstje in de openingspost.
De turbo staat alles behalve op maximaal, 65% maar.
Maar ieder z’n voorkeur qua tuners maar Vagtechniek haalt er veel en betrouwbare pk’s en Nm’s uit.