K&N Luchtfilter
Re: K&N Luchtfilter
Waarom zou je dit willen?
Is er wat mis hier?
Rubbertjes voor een motor selecteer je niet op gevoel. Ten minste als je niet in de problemen wilt komen.
Groeten Leen,
Is er wat mis hier?
Rubbertjes voor een motor selecteer je niet op gevoel. Ten minste als je niet in de problemen wilt komen.
Groeten Leen,
Re: K&N Luchtfilter
Ik ook.
Vraag me af waarom je die rubbers uberhaubt zou willen vervangen - wie kan me dit duidelijk (maar vooral simpel) uitleggen.
Vraag me af waarom je die rubbers uberhaubt zou willen vervangen - wie kan me dit duidelijk (maar vooral simpel) uitleggen.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: K&N Luchtfilter
Uit mijn hoofd zijn stuggere motorsteunrubbers interessant omdat de motor dan minder beweegt en de auto directer reageert. Tevens heb je bij hard remmen minder onbalans.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: K&N Luchtfilter
Dat ga je vast enorm merken met deze high performance wagen haha...
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Re: K&N Luchtfilter
Tom - weer wat geleerd - dank hiervoor.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: K&N Luchtfilter
Vergeten toe te voegen dat het overal geschikt voor is waar onze auto's niet voor bedoelt zijn haha.Xanderv schreef:Dat ga je vast enorm merken met deze high performance wagen haha...
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: K&N Luchtfilter
Ook bij file rijden merk je het voordeel van betere motor rubbers.
Re: K&N Luchtfilter
Hmmm... Goedeavond allen,
Om even het off topic gedeelte voort te zetten, i like it deze onderwerpen.
Motorrubbers worden niet zomaar van dit heb ik liggen en die gebruik ik dan maar,geselecteerd.
Dit is een complexe materie waar een boel werk aan vooraf gaat.
Motorrubbers hebben vele functies, nl. trillingsdemping, geluidsisolatie, opvangen van wisselkoppels, en er voor zorgen dat ophangspunten niet uit het chassis scheuren. En een mate van soepelheid in de aandrijflijn bewerkstelligen.
De basis die men gebruikt is het gewicht van de aandrijflijn op de ophang posities, bv met unsters.
Het motorkoppel op worstcase condities, trillingsfrequentie in Hz als gevolg van de ontstekingsvolgorde, en de eigen frequentie van deze driecylinder motor.
Daarna wordt een zes vrijheidsgraden berekening gemaakt, eigenlijk niets anders dan axiale beweging in twee richtingen, horizontale beweging in twee richtingen, en de verticale beweging in twee richtingen, maakt zes in totaal.
Op basis van de uitkomst kan de dempingsgraad en hardheid van de opstellingsrubbers bepaald worden.
De eenheid is graden shore,
Daarna worden metingen uitgevoerd triaxiale trillingsmetingen, en torsie metingen zowel op de motor zelf, de motorsteunen en het chassis.
Een eventuele geluidsmeting wordt gedaan bij voertuigen om de aanstoot nivo's te meten.
Je begrijpt dat het wisselen van rubbers uit de losse pols grote gevolgen kan hebben.
Lekker laten zitten joh, niets aan doen wordt alleen maar rotter, de constructeurs hebben dit zo bedoelt.
De motor is op deze manier optimaal opgehangen.
Er zijn hier een aantal mensen die klagen dat de versnellingsbakherrie maakt in de eerste versnellingen.
Dit kan zo maar veel erger worden!
Met vriendelijke groet,
Leen.
Om even het off topic gedeelte voort te zetten, i like it deze onderwerpen.
Motorrubbers worden niet zomaar van dit heb ik liggen en die gebruik ik dan maar,geselecteerd.
Dit is een complexe materie waar een boel werk aan vooraf gaat.
Motorrubbers hebben vele functies, nl. trillingsdemping, geluidsisolatie, opvangen van wisselkoppels, en er voor zorgen dat ophangspunten niet uit het chassis scheuren. En een mate van soepelheid in de aandrijflijn bewerkstelligen.
De basis die men gebruikt is het gewicht van de aandrijflijn op de ophang posities, bv met unsters.
Het motorkoppel op worstcase condities, trillingsfrequentie in Hz als gevolg van de ontstekingsvolgorde, en de eigen frequentie van deze driecylinder motor.
Daarna wordt een zes vrijheidsgraden berekening gemaakt, eigenlijk niets anders dan axiale beweging in twee richtingen, horizontale beweging in twee richtingen, en de verticale beweging in twee richtingen, maakt zes in totaal.
Op basis van de uitkomst kan de dempingsgraad en hardheid van de opstellingsrubbers bepaald worden.
De eenheid is graden shore,
Daarna worden metingen uitgevoerd triaxiale trillingsmetingen, en torsie metingen zowel op de motor zelf, de motorsteunen en het chassis.
Een eventuele geluidsmeting wordt gedaan bij voertuigen om de aanstoot nivo's te meten.
Je begrijpt dat het wisselen van rubbers uit de losse pols grote gevolgen kan hebben.
Lekker laten zitten joh, niets aan doen wordt alleen maar rotter, de constructeurs hebben dit zo bedoelt.
De motor is op deze manier optimaal opgehangen.
Er zijn hier een aantal mensen die klagen dat de versnellingsbakherrie maakt in de eerste versnellingen.
Dit kan zo maar veel erger worden!
Met vriendelijke groet,
Leen.
Re: K&N Luchtfilter
Mooie uitleg leen
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Re: K&N Luchtfilter
Leen - dank voor de aanvulling - nog meer geleerd.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC
Re: RE: K&N Luchtfilter
Nou... Een 3-cilinder zonder balansassen en harde ophangrubbers. Ik zou de originele niet weggooien iig.
Re: RE: K&N Luchtfilter
Ah, had Leen 's post gemist. Met hardere rubbers in het stuur bromt de motor een stuk harder bij lage toerentallen.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: K&N Luchtfilter
Super post weer Leen!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Ivan Domenie
- Vagling liefhebber
- Berichten: 131
- Lid geworden op: vr 12 jul 2019, 06:50
- Locatie: Geertruidenberg
Re: K&N Luchtfilter
Even een vraag buiten of het PK's oplevert, nuttig is, en voordelen heeft.
Kan iemand een NADEEL noemen?
ben benieuwt
Ivan
Kan iemand een NADEEL noemen?
ben benieuwt
Ivan
VW up! / High up! / Sound edition 2017 / Pure white
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: K&N Luchtfilter
Het maakt meer geluid.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ