![Doh! :doh:](./images/smilies/eusa/doh.gif)
Verder zegt het meer over de TSI die wat steken laat vallen. En nogmaals, niks tegen de TSI:) Ik kan zo ook wel de wielen van een GTI onder een Beats Up monteren, maar dat maakt het nog niet dezelfde auto. En uiteraard heeft ieder model zo zijn plus en minpunten, zo ook de GTI. Die benoem ik zelf namelijk ook in het eerste bericht van mijn topic. Dat iemand de auto gaat aanpassen naar eigen wens of er een GTI van maakt of weet ik veel wat, dan nog blijft die vergelijking niet realistisch. Natuurlijk vindt je de TSI helemaal top, begrijpelijk. Mij zal je daar ook niet over horen. Dat heeft iedereen met zijn auto toch. Maar laat hetgeen wat je hebt aangepast eens achterwege of geef de GTI 140pk want dat is het enige punt waar een gechipte TSI het misschien op kan winnen. Je mist gewoon het een en ander om er een serieuze vergelijking van te maken, plus dat de auto niet meer origineel is. Wellicht hecht je nul waarde aan een GTI uitvoering en of heeft het misschien iets weg van een bepaalde afgunst op de uitvoering. Daar ga ik dan niet zozeer van uit. Maar ik heb nu wel echt het idee dat het meer om een mening gaat dan dat het los van elkaar wordt gezien:)
Om verder in te gaan op hetgeen wat er nog meer wordt bij betrokken:
Het prijsverschil tussen een TSI en een GTI lag onder de €3000,- Dat is echt geen groot verschil, zeker niet voor wat de GTI meer biedt en het daarmee een totaalplaatje maakt in het algeheel los gezien van wat iemand er van vindt. Kijk bv eens naar de wielenset, dat kost je al gauw €1200,- Dat is al bijna de helft van het verschil. De rest ga ik dan ook niet benoemen. Het zijn er in ieder geval meer dan jij doet denken of ergens gelezen hebt. Geldt nogmaals niet alleen voor het visuele gedeelte. Het laat in ieder geval zien dat het verschil echt niet 'enorm' is zoals je beweert en het wel de moeite is om een serieuze overweging te maken mits nogmaals zeggende de GTI bij iemand in de smaak valt. Dat is en zal altijd een persoonlijke keuze blijven. En vergeet even niet dat tegenwoordig de TSI niet meer wordt geleverd dus zou iemand een nieuwe Up willen aanschaffen dan heb je nog enkel de 60pk variant in de zogenoemde R-line met een vanaf prijs van €18.000. Een setje andere wielen en wat leuke opties, dan leg je er al bijna €20.000 voor neer. Leg dat bedrag eens even naast die van een GTI
![Whistle :whistle:](./images/smilies/eusa/whistle.gif)
En ja, grappig dat je over drie merken begint waarvan de aanschafprijs al minimaal €7.000,- hoger ligt t.o.v. de GTI. Plus klopt het segment niet meer. De Ford is sowieso geen vergelijking, daar staat de Polo GTI tegenover. De Up GTI is wat ook door derden soort van bevestigd wordt met geen één ander model of merk van tegenwoordig te vergelijken. Hangt er een beetje tussen in om het zomaar te zeggen
![Doh! :doh:](./images/smilies/eusa/doh.gif)
Maar goed, om hier nou een eindeloze discussie over te voeren is niet de reden van mijn reactie. Zo ook helemaal niet dat er opeens veel meer onderwerpen worden bij betrokken. Dat had niet nodig geweest:) Los van je mening die ik vooralsnog respecteer denk ik daarom dat ik niet helemaal goed wordt begrepen en/of dat ik beide uitvoeringen eerder los van elkaar kan zien en puur naar de uitvoering en de waarde ervan kijk met de bijbehorende verschillen. Dus eigenlijk van beide het totaalplaatje zien, ongeacht dat een bepaalde uitvoering nou mijn smaak is of niet. Ik blijf er bij dat de vreemde vergelijking die je zo uit het niets maakt, in mijn ogen niet realistisch is.
Laten we het er verder op houden dat wij niet op één lijn zitten en zal het dan ook met rust laten. No hard feelings
![Smile :)](./images/smilies/icon/smile.gif)