Up!grade TSI schreef: ↑ma 28 dec 2020, 11:12
Habenero TSI schreef: ↑ma 28 dec 2020, 10:01
Was hem al eerder tegengekomen, daardoor vrij vlot gevonden.
Gaat je UP ook opnieuw op de rollerbank nadat je deze CAI geplaatst heb?
Niet meteen noodzakelijk, misschien later nog eens.
Heb aan vermogen en koppel niet echt een gebrek, ik verwacht een paar pk's en Nm's en vooral een ander aanzuiggeluid.
En bijkomend voordeel, het ziet er gaver uit onder de motorkap...
Met 151 pk en 255 nm heb je idd al genoeg.
Heb je geen "probleem" dat je meer koppel heb als de koppeling aan kan? Of zal die daardoor alleen wat sneller slijten.
Aanzuiggeluid is voor mij niet zo interessant aangezien me UP! vlak onder het slaapkamer raam van me dochtertje staat, dus voor mij ook geen andere uitlaat.
[/quote]
M'n koppeling doet het nog prima, de tijd zal het leren hoe lang het meegaat...
Maar ik doe niet aan stoplichtsprintjes (volgas vanuit stilstand), dat scheelt al een hoop. En meestentijds rij ik rustig, moet mij steeds aanpassen aan veel langzamere medeweggebruikers

Inhalen (waar dat nog mag) is een makkie...
[/quote]
Als je idd grotendeels "normaal" rijdt dan zal je de koppeling niet zo snel aftrappen.
Naar mijn inzicht zou de Racingline setup wel beter zijn als de force lijkt me ook koudere lucht te pakken.
En bij de €519,72 zit ook de turboinlaat.
Habenero Orange VW UP! TSI Full options.
My other VAG ride is a 1078 CC aircooled