1.0 TSI Chiptuning
1.0 TSI Chiptuning
Ik twijfel een beetje tussen de volgende chiptuning:
- Vagtechniek Stage 1 135pk 225Nm Op testbank ontwikkelde software
- Chiptuning Noord 135pk 230Nm Zelfgeschreven software op maat + testbakrun voor en na
- Racingline OEM+ stage 1 150pk 239Nm Op testbank ontwikkelde software
Prijs is voor alle 3 ongeveer gelijk, (+/- 400 euro) dus waar zouden jullie voor gaan?
- Vagtechniek Stage 1 135pk 225Nm Op testbank ontwikkelde software
- Chiptuning Noord 135pk 230Nm Zelfgeschreven software op maat + testbakrun voor en na
- Racingline OEM+ stage 1 150pk 239Nm Op testbank ontwikkelde software
Prijs is voor alle 3 ongeveer gelijk, (+/- 400 euro) dus waar zouden jullie voor gaan?
- Maarten Klinge
- Vagling liefhebber
- Berichten: 206
- Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:55
- Locatie: Enschede
Re: 1.0 TSI Chiptuning
Vagtechniek is heel erg aan te raden!
Met stage 1+ haal je sowieso 145pk en 260nm, meeste GTI’s 150pk+ en 270nm+
Ikzelf zou niet snel naar andere tuners gaan dan Vagtechniek of JD engineering.
De normale stage 1 van Vagtechniek (135pk 225nm voor €400) is de beste ‘bang for the Buck’ maar als je een andere uitlaat en intake hebt zou ik voor stage 1+ gaan. Dan halen ze er meer uit natuurlijk.
Met stage 1+ haal je sowieso 145pk en 260nm, meeste GTI’s 150pk+ en 270nm+
Ikzelf zou niet snel naar andere tuners gaan dan Vagtechniek of JD engineering.
De normale stage 1 van Vagtechniek (135pk 225nm voor €400) is de beste ‘bang for the Buck’ maar als je een andere uitlaat en intake hebt zou ik voor stage 1+ gaan. Dan halen ze er meer uit natuurlijk.
Up! GTI 2018 Full option
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake
Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option
Instagram: @Little_tsi
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake
Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option
Instagram: @Little_tsi
Re: 1.0 TSI Chiptuning
Ikzelf ben geen fan van VAGTechniek, maar uit die rij zou ik voor hen kiezen.
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: 1.0 TSI Chiptuning
Al stond deze niet in je rijtje, zijn zij ook het overwegen waard afhankelijk van waar je woont en hoeveel je wilt besteden?bighead schreef: ↑zo 08 jan 2023, 13:56Ik twijfel een beetje tussen de volgende chiptuning:
- Vagtechniek Stage 1 135pk 225Nm Op testbank ontwikkelde software
- Chiptuning Noord 135pk 230Nm Zelfgeschreven software op maat + testbakrun voor en na
- Racingline OEM+ stage 1 150pk 239Nm Op testbank ontwikkelde software
Prijs is voor alle 3 ongeveer gelijk, (+/- 400 euro) dus waar zouden jullie voor gaan?
Als ik het goed begrepen heb gebruiken ze JD Engineering software, maar kan net ff dichterbij huis zijn misschien >>>
https://www.quattratuning.nl/tuning/vol ... i/152:95pk
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
- Maarten Klinge
- Vagling liefhebber
- Berichten: 206
- Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:55
- Locatie: Enschede
Re: 1.0 TSI Chiptuning
Om welke reden(en) niet?
Up! GTI 2018 Full option
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake
Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option
Instagram: @Little_tsi
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake
Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option
Instagram: @Little_tsi
- Rosinfield
- Vagling liefhebber
- Berichten: 187
- Lid geworden op: do 06 aug 2020, 20:57
- Locatie: ZO Friesland
Re: 1.0 TSI Chiptuning
Of JB in Dieverbrug (ook JD gelieerd)
Re: 1.0 TSI Chiptuning
Stage 1+ vindt ik eigenijk wat aan de dure kant. Een andere uitlaat wil ik niet meer, op vroegere auto's wel altijd gehad, maar deze stilte bevalt me prima. Ik heb een tijdje terug een Forge Intake + dumpvalve gehad, maar ook weer verkocht, in het begin vond ik het geluid leuk, later meer storend. De Turbo elbow van Racingline heb ik wel. Weet jij misschien of de volledige Racingline intake veel minder geluid maakt als de Forge set?Maarten Klinge schreef: ↑zo 08 jan 2023, 19:21Vagtechniek is heel erg aan te raden!
Met stage 1+ haal je sowieso 145pk en 260nm, meeste GTI’s 150pk+ en 270nm+
Ikzelf zou niet snel naar andere tuners gaan dan Vagtechniek of JD engineering.
De normale stage 1 van Vagtechniek (135pk 225nm voor €400) is de beste ‘bang for the Buck’ maar als je een andere uitlaat en intake hebt zou ik voor stage 1+ gaan. Dan halen ze er meer uit natuurlijk.
Hoeveel ik wil besteden, de 699 die Vagtechniek vraagt voor Stage 1+ vindt ik toch wel wat aan de hoge kant eigenlijk. Ik had juist die Chiptuning Noord er bij gezet omdat dit blijkbaar 1 van de weinigen is die zelf de software schrijft, en toch niet duur is. De meesten die niet duur zijn, zetten gewoon standaard files er op namelijk. Locatie heb ik nu toegevoegd aan m'n profiel!Up!grade TSI schreef: ↑zo 08 jan 2023, 20:47
Al stond deze niet in je rijtje, zijn zij ook het overwegen waard afhankelijk van waar je woont en hoeveel je wilt besteden?
Als ik het goed begrepen heb gebruiken ze JD Engineering software, maar kan net ff dichterbij huis zijn misschien >>>
https://www.quattratuning.nl/tuning/vol ... i/152:95pk
- Rosinfield
- Vagling liefhebber
- Berichten: 187
- Lid geworden op: do 06 aug 2020, 20:57
- Locatie: ZO Friesland
Re: 1.0 TSI Chiptuning
Gezien de locatie zou ik ook JB Autoservice in Dieverbrug overwegen. Gebruikt ook JD software.
Overigens heb ik "gewoon" stage 1 van Vag Techniek. Prima, je weet dan niet exact de cijfertjes, dat is een educated guess. Maar het gaat er om hoe het rijdt. Voegt net dat beetje extra toe.
Weet niet op wat voor brandstof je rijdt, maar bij chippen zou ik altijd adviseren er 98 in te doen en daar dan op te blijven rijden
Overigens heb ik "gewoon" stage 1 van Vag Techniek. Prima, je weet dan niet exact de cijfertjes, dat is een educated guess. Maar het gaat er om hoe het rijdt. Voegt net dat beetje extra toe.
Weet niet op wat voor brandstof je rijdt, maar bij chippen zou ik altijd adviseren er 98 in te doen en daar dan op te blijven rijden
Re: 1.0 TSI Chiptuning
Ik rijd altijd op 98. JB Autoservice kost dan 599, dat vind ik dan weer te duur want voor 'maar' 100 euro meer wordt hij dan bij Vagtechniek op de bank afgesteld met meer vermogen.Rosinfield schreef: ↑ma 09 jan 2023, 11:36Gezien de locatie zou ik ook JB Autoservice in Dieverbrug overwegen. Gebruikt ook JD software.
Overigens heb ik "gewoon" stage 1 van Vag Techniek. Prima, je weet dan niet exact de cijfertjes, dat is een educated guess. Maar het gaat er om hoe het rijdt. Voegt net dat beetje extra toe.
Weet niet op wat voor brandstof je rijdt, maar bij chippen zou ik altijd adviseren er 98 in te doen en daar dan op te blijven rijden
Ik moet er nog maar eens even goed over na gaan denken wat ik wil.
- Rosinfield
- Vagling liefhebber
- Berichten: 187
- Lid geworden op: do 06 aug 2020, 20:57
- Locatie: ZO Friesland
Re: 1.0 TSI Chiptuning
Nogmaals, ik zou me niet blindstaren op die cijfers. En het is wel een Up he, met een 1 litertje. Voor mij de tweede en beide stage 1. De Polo GTI hiervoor wel 1+
Re: 1.0 TSI Chiptuning
Tuning is te agressief. De tuning van andere VAG tuners zijn soepeler waardoor het beter/fijner rijdt. Ook trekt ie zo mooi lekker door over het gehele toerental.
Verder hebben zij een vreemde manier van klanten aan te trekken. De laatste keer toen ik had gekeken hadden ze al 3 jaar lang het hele jaar door een korting van 30% die zogenaamd voor een korte periode zou zijn. Als iemand die in de sales zit kan ik daar niet tegen. Ze liegen om klanten aan te trekken. Dat is een no-go in mijn opinie. De kwaliteit van je product/dienst moet klanten aantrekken, niet de kortingen die je verleent.
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: 1.0 TSI Chiptuning
Goed punt, welke zou jij overwegen dan?Ozzy schreef: ↑ma 09 jan 2023, 16:08Tuning is te agressief. De tuning van andere VAG tuners zijn soepeler waardoor het beter/fijner rijdt. Ook trekt ie zo mooi lekker door over het gehele toerental.
Verder hebben zij een vreemde manier van klanten aan te trekken. De laatste keer toen ik had gekeken hadden ze al 3 jaar lang het hele jaar door een korting van 30% die zogenaamd voor een korte periode zou zijn. Als iemand die in de sales zit kan ik daar niet tegen. Ze liegen om klanten aan te trekken. Dat is een no-go in mijn opinie. De kwaliteit van je product/dienst moet klanten aantrekken, niet de kortingen die je verleent.
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
- Rosinfield
- Vagling liefhebber
- Berichten: 187
- Lid geworden op: do 06 aug 2020, 20:57
- Locatie: ZO Friesland
Re: 1.0 TSI Chiptuning
Ja klopt, die zgn korting is natuurlijk onzin.
Maar dat geldt evenzo voor de opmerking dat de tuning te agressief zou zijn. Daarvoor hoef je slechts de krommen van beide bedrijven voor een zelfde motor te vergelijken.
Maar dat geldt evenzo voor de opmerking dat de tuning te agressief zou zijn. Daarvoor hoef je slechts de krommen van beide bedrijven voor een zelfde motor te vergelijken.
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: 1.0 TSI Chiptuning
Da's misschien wel een beetje te kort door de bocht MennoRosinfield schreef: ↑ma 09 jan 2023, 17:32Ja klopt, die zgn korting is natuurlijk onzin.
Maar dat geldt evenzo voor de opmerking dat de tuning te agressief zou zijn. Daarvoor hoef je slechts de krommen van beide bedrijven voor een zelfde motor te vergelijken.
Schoenmaker blijf bij je leest
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
- Rosinfield
- Vagling liefhebber
- Berichten: 187
- Lid geworden op: do 06 aug 2020, 20:57
- Locatie: ZO Friesland
Re: 1.0 TSI Chiptuning
Nou ja, ik vraag me af waarop de ervaring van soepeler rijden dan wel gebaseerd is. Ogv de curves blijkt er in elk geval geen of nauwelijks verschil in effect op het toerenbereik. Kan best dat er een andere verklaring voor is, maar daar ben ik dan wel benieuwd naar.
- Maarten Klinge
- Vagling liefhebber
- Berichten: 206
- Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:55
- Locatie: Enschede
Re: 1.0 TSI Chiptuning
Ozzy schreef: ↑ma 09 jan 2023, 16:08Tuning is te agressief. De tuning van andere VAG tuners zijn soepeler waardoor het beter/fijner rijdt. Ook trekt ie zo mooi lekker door over het gehele toerental.
Verder hebben zij een vreemde manier van klanten aan te trekken. De laatste keer toen ik had gekeken hadden ze al 3 jaar lang het hele jaar door een korting van 30% die zogenaamd voor een korte periode zou zijn. Als iemand die in de sales zit kan ik daar niet tegen. Ze liegen om klanten aan te trekken. Dat is een no-go in mijn opinie. De kwaliteit van je product/dienst moet klanten aantrekken, niet de kortingen die je verleent.
Tuning te agressief? Haha. Dan moet je niet aan tuning beginnen. Is dit je eigen ervaring of die van een ander? En over welke auto gaat het?
Ik ben nu 2x bij Vagtechniek geweest en het resultaat is elke keer perfect. Auto rijdt hetzelfde bij normaal rijden en trekt veel harder en mooier door na de tuning. Vagtechniek haalt veel hogere cijfers uit de Upjes bijvoorbeeld. Ik heb zelfs iemand gesproken die 200.000km+ heeft gereden en de Vagtechniek tune fijner vond dan die van JD.
En wat heeft de marketingstrategie te maken met het werk wat ze leveren? Ik denk dat ze die 1810 geverifieerde reviews met een 9.8 gemiddeld echt niet zomaar krijgen
Up! GTI 2018 Full option
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake
Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option
Instagram: @Little_tsi
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake
Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option
Instagram: @Little_tsi
- Rosinfield
- Vagling liefhebber
- Berichten: 187
- Lid geworden op: do 06 aug 2020, 20:57
- Locatie: ZO Friesland
Re: 1.0 TSI Chiptuning
Ik heb overigens met beide bedrijven ervaring. Bij JD met 3 auto's en Vag Techniek 2. Niets ervaren van enig verschil in agressiviteit of anderszins
Re: 1.0 TSI Chiptuning
Ik heb met aardig wat getunede auto's gereden, die getuned zijn door verschillende bekende (VAG) tuners. Hier zitten ook auto's bij met dezelfde motor. Tot op heden vond ik de VAG auto's getuned door JD het fijnste rijden. Naar mijn idee hadden die de meeste souplesse.
Als je naar de curves kijkt lijkt het inderdaad erop alsof het precies hetzelfde zou moeten rijden. Echter is dat in praktijk niet zo.Rosinfield schreef: ↑ma 09 jan 2023, 17:32Ja klopt, die zgn korting is natuurlijk onzin.
Maar dat geldt evenzo voor de opmerking dat de tuning te agressief zou zijn. Daarvoor hoef je slechts de krommen van beide bedrijven voor een zelfde motor te vergelijken.
Tuning en het agressief ervan zijn staan los van elkaar.Maarten Klinge schreef: ↑ma 09 jan 2023, 18:01Tuning te agressief? Haha. Dan moet je niet aan tuning beginnen. Is dit je eigen ervaring of die van een ander? En over welke auto gaat het?
Ik ben nu 2x bij Vagtechniek geweest en het resultaat is elke keer perfect. Auto rijdt hetzelfde bij normaal rijden en trekt veel harder en mooier door na de tuning. Vagtechniek haalt veel hogere cijfers uit de Upjes bijvoorbeeld. Ik heb zelfs iemand gesproken die 200.000km+ heeft gereden en de Vagtechniek tune fijner vond dan die van JD.
En wat heeft de marketingstrategie te maken met het werk wat ze leveren? Ik denk dat ze die 1810 geverifieerde reviews met een 9.8 gemiddeld echt niet zomaar krijgen
Om een voorbeeld te noemen: Zo had mijn vorige 2.0 TDI een ABT chip (door de eerste eigenaar laten doen). Deze was in het lage gebied heel agressief en voorbij het midden kakte het in vermogen in. Deze opnieuw laten tunen door JD, toen bleef ie constant geleidelijk vlot dooraccelereren tot boven de 4000 rpm.
Een maat van me had dezelfde 2.0 TDI. Die was getuned door VagT en die deed dat ook, maar lang niet zo erg als de ABT.
Ieder heeft uiteindelijk een ander voorkeur bij tuning. Ik heb liever een tuning op die van mij die constant geleidelijk blijft gaan, waarvan je bijna zou denken alsof ie origineel is op de manier waarop ie loopt.
Die reviews zijn leuk en aardig, echter kunnen dat net zo goed 1800 reviews van Jan Modaal zijn die er verder geen verstand van heeft. Van mij mag bedrijf X zelfs 10.000 van zulke reviews hebben, dat heeft voor mij geen meerwaarde. Persoonlijke ervaringen vind ik belangrijker.
Als ik op basis van reviews bijvoorbeeld naar de lokale VW dealer zou gaan, dan zou ik daar tevreden moeten vertrekken iedere keer. Dat is hen tot op heden misschien 1x gelukt.
Die marketingstrategie van ze gaat tegen mijn principes in, het is een persoonlijk dingetje. Tegen je (potentiële) klanten hoor je niet te liegen. Je kan beter gewoon je prijzen aanpassen in plaats van zogenaamd een actie te hebben. De algemene Nederlander is natuurlijk dol op acties en daar lokken ze dan diegene net mee.
Zo zijn die hogere cijfers ook een marketingstrategie, leuk voor in de kroeg trouwens. Alleen als je straks met een gesneuvelde turbo staat, omdat de turbo op max staat bijvoorbeeld, dan had je achteraf liever iets lagere cijfers.
Voor de duidelijkheid: Ik zeg niet dat VagT slecht is, ik zeg enkel dat mijn voorkeur bij een andere club ligt waar ik zelf hele goede/betere ervaring mee heb. Als ik VagT wel slecht vond, dan had ik ze niet aangeraden uit het lijstje in de openingspost.
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk
Re: 1.0 TSI Chiptuning
Met dezelfde auto getuned bij een ander bedrijf achter elkaar gaan rijden. Dan snap je precies wat ik bedoel.Rosinfield schreef: ↑ma 09 jan 2023, 18:08Ik heb overigens met beide bedrijven ervaring. Bij JD met 3 auto's en Vag Techniek 2. Niets ervaren van enig verschil in agressiviteit of anderszins
Maar goed, laten we er maar geen ''welke tuner is beter'' topic van maken. TS wilde enkel weten welk adressen goed zijn.
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk