Schaamrood op mijn kaken.

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
koedie9
Forum newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 15:56

Schaamrood op mijn kaken.

Bericht door koedie9 » wo 18 jul 2012, 14:49

Hallo Mede Uppers,

Met het schaamrood op mijn kaken moet ik jullie het volgende bekennen....
Wilde vanochtend gaan rijden en had mijn GPS scherm gemonteerd. De bestemming ingetoetst. Dus contactslot aangezet.
Wilde starten en GEEN SJOEGE!!!...
Nog eens geprobeerd geen SJOEGE!!!
Van schrik de plaatselijke dealer gebeld. Zij vonden het bizar dat een auto van nog geen week oud niet wilde starten. Maar zouden iemand langs sturen om mij te helpen.10 minuten gewacht. Kreeg toen een telefoontje van mijn dealer met de vraag of ik bij het starten wel mijn koppeling had ingetrapt. NEE DUS!!! en dat ik er wel al een paar keer mee had gereden.
Koppeling ingetrapt en ja hoor.... HIJ SLOEG PROBLEEMLOOS AAN.
Mijn les is dus?

Juist!..... EERST JE KOPPELING INTRAPPEN EN DAN STARTEN.....

Rij toch al 47 jaar auto.

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Kan er achteraf ook wel om lachen. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jojo
Vagling liefhebber
Berichten: 152
Lid geworden op: di 12 jun 2012, 12:53

Re: Schaamrood op mijn kaken.

Bericht door Jojo » wo 18 jul 2012, 15:04

:lol: :lol: :lol: Moet bekennen dat ik een keer hetzelfde heb gehad met de auto van mijn baas. Tja, je moet het even weten hè. 8-)
Up! Black-edition 60pk, zonder bluemotion!

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Schaamrood op mijn kaken.

Bericht door oubaasje » wo 18 jul 2012, 15:10

dat krijg je met die BlueMotion.
Mijn schoonzusje had precies hetzelfde en schakelde ook de VW mobile hulpdienst in.
En daarbij ook nog eens dat de Up! met BM automatisch gaat starten als je rustig ergens geparkeerd bent en naar de radio zit te luisteren.
Ben eigenlijk wel blij dat ik geen BM heb.
BM: iets zuiniger, iets beter voor het milieu maar wel met probleempjes
Ad

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: Schaamrood op mijn kaken.

Bericht door eas » wo 18 jul 2012, 15:12

eindelijk weer een topic waar men kan klagen over dat waardeloze BM :roll:
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Schaamrood op mijn kaken.

Bericht door oubaasje » wo 18 jul 2012, 16:04

misschien is er behoefte aan zo'n sticker: :)
Bijlagen
bluemotion-logo.jpg
bluemotion-logo.jpg (8.1 KiB) 5441 keer bekeken

Chily
Forum newbie
Berichten: 98
Lid geworden op: di 08 mei 2012, 10:49
Locatie: Midden Nederland

Re: Schaamrood op mijn kaken.

Bericht door Chily » wo 18 jul 2012, 16:10

Ik wist dat ook niet hoor, dus zo gek is het niet, zou mij ook kunnen gebeuren.
Candy white, leder bekleding, panorama dak, high up! Dynamic ' triangle ' pakket, drive en executive pakket, 5 deus, 19-07-2012 afgeleverd.

jUPiter
Vagling liefhebber
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 06 jun 2012, 19:39
Locatie: Achterhoek

Re: Schaamrood op mijn kaken.

Bericht door jUPiter » wo 18 jul 2012, 16:28

oubaasje schreef:dat krijg je met die BlueMotion.
Mijn schoonzusje had precies hetzelfde en schakelde ook de VW mobile hulpdienst in.
En daarbij ook nog eens dat de Up! met BM automatisch gaat starten als je rustig ergens geparkeerd bent en naar de radio zit te luisteren.
Ben eigenlijk wel blij dat ik geen BM heb.
BM: iets zuiniger, iets beter voor het milieu maar wel met probleempjes
Ad
Volgens mij heeft dat niet te maken met BM, jaren geleden probeerde ik al eens een auto te starten waar ik eerst de koppeling in moest trappen, en een auto wordt ook niet zuiniger of milieuvriendelijker als je eerst de koppeling in moet trappen. ;)
Van een Passat Variant 1.8 Turbo naar een UP!

Gebruikersavatar
pvaken
Vagling liefhebber
Berichten: 108
Lid geworden op: za 07 jul 2012, 13:26
Locatie: De Meern

Re: Schaamrood op mijn kaken.

Bericht door pvaken » wo 18 jul 2012, 17:08

Ach kan gebeuren toch.
Ik heb het laatst met een volledig elektrische auto gehad, ook niet vooruit te krijgen.
Bleek dat je die ook moest "starten" voordat hij in beweging kwam.
|Skoda Citigo Tour 60PK|Deep Black Pearl Metallic|5 Deurs|Travel Pakket|media pakket|Sunset|Reservewiel|kofferbaklampje :)|
|Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCI (140PK) titanium|Panther Black|7" Navi|getinte ramen|zilveren roofrails|Ipod integratie|

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Schaamrood op mijn kaken.

Bericht door Prohopper » wo 18 jul 2012, 17:18

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op zo 17 mar 2013, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Schaamrood op mijn kaken.

Bericht door oubaasje » wo 18 jul 2012, 17:20

Volgens mij heeft dat niet te maken met BM
dat klopt
jaren geleden probeerde ik al eens een auto te starten waar ik eerst de koppeling in moest trappen
dat moet dan wel heel erg lang geleden zijn (voor mijn tijd?) met een Scaldia misschien?
en een auto wordt ook niet zuiniger of milieuvriendelijker als je eerst de koppeling in moet trappen.
Dat is maar ten dele waar. Als je de koppeling in moet trappen betekent dat ook slijtage en dus een vermindering van de levensduur
Ad

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: Schaamrood op mijn kaken.

Bericht door eas » wo 18 jul 2012, 17:27

Prohopper schreef:
eas schreef:eindelijk weer een topic waar men kan klagen over dat waardeloze BM :roll:
Zelf hebben wij ook geen BM, maar als ik het zo lees ben ik eigenlijk blij geen BM te hebben.
Als je geen gebruik wilt maken van dat START/STOP-systeem, moet je eerst op een schakelaar drukken voor je gaat rijden; nu lees ik weer dat je de koppeling in moet trappen als je wilt starten. Al die extra handelingen zou ik er niet blij van worden...
ja en voordat je de schakelaar kan bedienen moet je eerst uitstappen en 10 rondjes om je auto rennen , en dan ook 20 keer opdrukken !!
pfff het is wat met die BM bediening , het lijkt wel topsport .....
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Scorpion
Forum newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 19:50

Re: Schaamrood op mijn kaken.

Bericht door Scorpion » wo 18 jul 2012, 18:15

Tja, wij hebben ook BM. En ook wij stonden even te kijken toen de auto niet startte. Staat echter allemaal in de handleiding. Maar zoals bij zoveel mensen is het bij ons eerst knoeien en kloo... en als het dan niet lukt dan de handleiding lezen. Bij mijn vorige auto heb ik echter ook wel eens de auto gestart als ie in de versnelling stond en ik dus NIET de koppeling had ingetrapt. Dat wil je ook niet.
Wij zijn zéér tevreden over de auto en hebben totaal geen spijt van de aankoop!
Dus mensen, lekker genieten van de dingen die wel goed zijn.

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Schaamrood op mijn kaken.

Bericht door Piedro » wo 18 jul 2012, 18:23

Ik trap áltijd de koppeling in als ik start, al was het alleen maar om te voorkomen dat de auto vooruit schiet als hij per ongeluk in de eerste versnelling zou staan. Dat heb ik gauw genoeg geleerd, een paar dagen na het behalen van mijn rijbewijs. De vriend van een zus van mij bood aan om een stukje in zijn auto te gaan rijden, die zette hem altijd in de eerste versnelling bij het parkeren (waar ik met rijlessen gewend was om de handrem erop te hebben en in z'n vrij). Nou, zonder verder erbij na te denken toen sleutel omgedraaid, het scheelde niet veel of het autootje van zus was weggevaagd ;)

Sindsdien trap ik altijd de koppeling in, voor alle zekerheid. Omdat het een automatisme is, kost het geen enkele extra moeite en die ene keer extra bij het starten zal de levensduur van de koppeling ook niet drastisch doen afnemen, vermoed ik. Maar goed, wel leuk dat je het hier even meldt (al dan niet schaamrood), want je staat inderdaad raar te kijken als je het niet gewend bent :)
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

koedie9
Forum newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 15:56

Re: Schaamrood op mijn kaken.

Bericht door koedie9 » wo 18 jul 2012, 18:28

eas schreef:
Prohopper schreef:
eas schreef:eindelijk weer een topic waar men kan klagen over dat waardeloze BM :roll:
Zelf hebben wij ook geen BM, maar als ik het zo lees ben ik eigenlijk blij geen BM te hebben.
Als je geen gebruik wilt maken van dat START/STOP-systeem, moet je eerst op een schakelaar drukken voor je gaat rijden; nu lees ik weer dat je de koppeling in moet trappen als je wilt starten. Al die extra handelingen zou ik er niet blij van worden...
ja en voordat je de schakelaar kan bedienen moet je eerst uitstappen en 10 rondjes om je auto rennen , en dan ook 20 keer opdrukken !!
pfff het is wat met die BM bediening , het lijkt wel topsport .....
Iedereen bedankt voor het commentaar.
Vooral de suggestie van eas vind ik wel interessant..
20 keer opdrukken (je bedoelt toch niet de startknop indrukken he??) zou wel goed voor mijn lijn zijn. Kan wel een paar kilootjes kwijt.. ;) ;) ;)

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: Schaamrood op mijn kaken.

Bericht door Martin33 » wo 18 jul 2012, 18:32

ach bij saab moet de versnelling in zijn achteruit staan, alles zal wennen en is heel veilig om de koppeling in te moeten trappen zodat je niet direct er als een haas vandoor gaat...
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Schaamrood op mijn kaken.

Bericht door Up&Go » wo 18 jul 2012, 18:35

Prohopper schreef:
eas schreef:eindelijk weer een topic waar men kan klagen over dat waardeloze BM :roll:
Zelf hebben wij ook geen BM, maar als ik het zo lees ben ik eigenlijk blij geen BM te hebben.
Als je geen gebruik wilt maken van dat START/STOP-systeem, moet je eerst op een schakelaar drukken voor je gaat rijden; nu lees ik weer dat je de koppeling in moet trappen als je wilt starten. Al die extra handelingen zou ik er niet blij van worden...
Je zal toch eens de koppeling moeten intrappen, eerste versnelling inzetten zonder koppeling is geen optie. Zie dat "extra handeling" dus niet zo 1 2 3.

jUPiter
Vagling liefhebber
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 06 jun 2012, 19:39
Locatie: Achterhoek

Re: Schaamrood op mijn kaken.

Bericht door jUPiter » wo 18 jul 2012, 18:42

Up&Go schreef:
Prohopper schreef:
eas schreef:eindelijk weer een topic waar men kan klagen over dat waardeloze BM :roll:
Zelf hebben wij ook geen BM, maar als ik het zo lees ben ik eigenlijk blij geen BM te hebben.
Als je geen gebruik wilt maken van dat START/STOP-systeem, moet je eerst op een schakelaar drukken voor je gaat rijden; nu lees ik weer dat je de koppeling in moet trappen als je wilt starten. Al die extra handelingen zou ik er niet blij van worden...
Je zal toch eens de koppeling moeten intrappen, eerste versnelling inzetten zonder koppeling is geen optie. Zie dat "extra handeling" dus niet zo 1 2 3.
Zo is het Up&Go, maar over alle vernieuwingen wordt eerst geklaagd todat het gemeengoed is en dan hoor je er niemand meer over ;) , ik ben bv wel blij dat de motor vanzelf start (alleen als de auto op contact staat overigens) als de accu leeg raakt. want hoe licht de Up ook is , aan duwen heb ik altijd een hekel en opstarten is ook een gedoe :P
Van een Passat Variant 1.8 Turbo naar een UP!

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Schaamrood op mijn kaken.

Bericht door dubbel-UP! » wo 18 jul 2012, 19:02

eas schreef:eindelijk weer een topic waar men kan klagen over dat waardeloze BM :roll:
Ik zeg niks, no way :lol:
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

RODON
Forum newbie
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 09 apr 2012, 17:21

Re: Schaamrood op mijn kaken.

Bericht door RODON » wo 18 jul 2012, 19:36

De auto's zonder sleutel kunnen ook alleen gestart worden door rem/koppeling in te trappen... (mercedes/bmw)

En geloof me die auto's zijn verre van blue motion.

Ik trap hem uit automatisme al in, klaar om weg te gassen :lol:
In het bezit van mijn gave donkerblauwe UP!

CarmenM
Forum newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: do 10 mei 2012, 19:38
Locatie: De Kempen - Noord-Brabant
Contacteer:

Re: Schaamrood op mijn kaken.

Bericht door CarmenM » do 19 jul 2012, 07:36

ik weet ook niet beter of ik trap altijd (behalve bij de DSG) de koppeling in voordat ik start. Zodat ie zeker niet vooruit schiet. En inderdaad, eerst die rondjes om de auto rennen en opdrukken voordat ik de start/stop knop uitzet, das wel handig die training ;-)
Aant genieten in m'n SUPER zwarte High up! 75pk BM

Plaats reactie