Citigo Tour 60PK besteld

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
Piedro
Vagling liefhebber

Re: Citigo Tour 60PK besteld

Bericht door Piedro » di 17 jul 2012, 21:25

pvaken schreef:Op de webiste bij de tour staat Travel pakket; o.a. cruise control, radio Funky en boordcomputer
Onder andere zou betekenen dat er meer (dus speakers) bij het pakket zou horen.
Was mij ook opgevallen. En dat terwijl 'radio Funky' standaard al op de Tour zit 8-)
Slordig, maar als ze het noemen bij het Travelpakket, komt dat Travelpakket blijkbaar overeen met die van de Ambition, i.v.m. de aanwezigheid van de radio. Het Travelpakket van de Elegance heeft immers geen radio.

Daar komt nog eens bij dat achter 'radio Funky' in de optielijst (als losse optie van 210 euro, dus niet als pakket) ook nog o.a. '2x20 watt luidsprekers' vermeld wordt, terwijl de uitvoeringen waarbij de radio als optie te bestellen is standaard al voorzien zijn van 2 speakers! Dit zou betekenen dat je sowieso bij het bestellen van de radio dus 4 speakers zou moeten krijgen. Als die '2x20 watt luidsprekers' in de omschrijving slaan op de standaard al aanwezige speakers, dan moeten ze dat hier niet nogmaals vermelden, want die heb je sowieso en dan maken ze geen deel uit van deze specifieke optie!

Het is - volgens de laatste prijslijst - dus niet mogelijk om een Citigo mét radio Funky geleverd te krijgen die slechts twee speakers heeft... Bekijk het volgende overzichtje maar eens:

Easy: geen radiovoorbereiding, dus geen speakers. Ook geen radio af-fabriek te bestellen.
Active: Standaard 2 speakers. Optie "Radio/cd-speler 'Funky' met mp3-functionaliteit, 2x20 Watt luidsprekers en aux-in aansluiting"
Ambition: Standaard 2 speakers. Optie "Radio/cd-speler 'Funky' met mp3-functionaliteit, 2x20 Watt luidsprekers en aux-in aansluiting"
Ambition met Travelpakket: Standaard 2 speakers en in pakket "Radio Funky met 2 extra luidsprekers"
Elegance: Standaard 2+2 extra speakers. Radio Funky standaard.

Totaal zouden er - als je het letterlijk leest zoals het er staat - dus op elke Citigo met radio 4 speakers moeten zitten volgens de prijslijst!
Ik ga er echter van uit dat dat niet klopt, want dat maakt het Mediapakket overbodig.

Nou ja, voor ons telt eigenlijk met name de Tour en is bovenstaand lijstje minder van belang, maar om aan te geven dat de héle lijst verwarrend is.
Voor de Tour is er een aparte prijslijst en volgens de twee die ik heb ontvangen (wat ben ik blij dat ik ze nog niet bij het oud papier heb gedaan):
Standaard radio Funky en 2 speakers. Met Travelpakket 4 extra luidsprekers. (in totaal 4 normale speakers en 2 tweeters)
Morgen maar eens langs de dealer, als dit waar is dan cancel ik de tour wel voor een ambition met paketten.
Kost maar iets meer en heb je wel stoelverwarming en speakers.
Ik zou inderdaad ook maar eens goed de Ambition uitpluizen, want daar krijg je dus sowieso de extra speakers en nog stoelverwarming ook. Wel even goed de andere opties in de gaten houden, zou jammer zijn als je door iets over het hoofd te zien bijvoorbeeld het lederen stuurwiel misloopt. Succes bij de dealer, ben benieuwd ;)
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

pvaken
Vagling liefhebber

Bericht door pvaken » wo 18 jul 2012, 17:04

Vanmiddag bij de dealer geweest en de hele onduidelijkheid omtrent de speakers uitgelegd.
De dealer haalde de prijslijst erbij en vertelde dat de speakers er gewoon in zouden moeten zitten bij een tour met travel pakket.
Nogmaals uitgelegd dat er mensen zijn die een tour geleverd hebben gekregen en dat ze er niet in zaten en hem de verschillende prijslijsten laten zien.
Hij heeft toen in de computer gekeken en daar stond inderdaad een bericht dat de informatie in de prijslijsten niet klopte.
De tour met travel pakket wordt geleverd met 2 speakers in plaats van 4 (of 6).
Hij heeft toen even met zijn sales managers overlegd die inderdaad bevestigde, vanuit een geleverde tour van een klant die ook belde voor ditzelfde probleem, dat de tour inderdaad met travel pakket met maar 2 speakers wordt geleverd.
Dealer kwam toen met een net financieel voorstel voor een extra media pakket waar de extra speakers wel in zaten, hier ben ik mee akkoord gegaan.

Voor de mensen die besteld hebben en nog aanpassingen kunnen doen, ik zou even contact opnemen met je dealer als je de extra speakers echt wilt hebben.
Voor de mensen die de auto binnenkort geleverd krijgen en waarde hechten aan de extra speakers, zou ik het er toch met de dealer over hebben.
Wellicht dat die hier nog wat mee wil doen, lastige blijft wel dat er voor zover ik weet, geen officiële prijslijsten zijn geweest van de tour editie, of ik heb ze nooit gezien.

Ik hoop niet dat ik met dit bericht mensen heel erg teleur heb gesteld. :(
|Skoda Citigo Tour 60PK|Deep Black Pearl Metallic|5 Deurs|Travel Pakket|media pakket|Sunset|Reservewiel|kofferbaklampje :)|
|Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCI (140PK) titanium|Panther Black|7" Navi|getinte ramen|zilveren roofrails|Ipod integratie|

Piedro
Vagling liefhebber

Bericht door Piedro » wo 18 jul 2012, 18:05

Dat is inderdaad heel teleurstellend, maar in ieder geval duidelijk. Voor mij waren de extra speakers de hoofdreden om het Travelpakket te nemen, omdat ik een redelijke audiofiel ben (tot op zekere hoogte, ga geen duizenden euro's pompen in een beetje hifi, maar het moet wel goed spul zijn). De in hoogte verstelbare passagiersstoel heb ik niet nodig, boordcomputer gaat als het goed is ook via Move&Fun (en als dat niet zo is, zal ik het niet echt missen) en cruisecontrol vind ik erg prettig op met name de snelweg, maar ik rijd met deze auto dagelijks 20 kilometer in stadsverkeer en slechts af en toe grotere afstanden. Toch het Travelpakket gekozen in plaats van het Mediapakket, omdat ik de relatief kleine meerprijs voor die extra zaken te overzien vond, zeker in verband met mogelijke inruil over een aantal jaren. En cruisecontrol is voor die enkele langere rit toch wel aangenaam.

Maar wat nu? M'n Citigo staat inmiddels al bij de garage, vermoed ik. En het lastige in dit geval is dat ik 'm uiteindelijk besteld heb via een onafhankelijke garage in mijn dorp, omdat ik daar al jaren tevreden klant ben en zij mij onderaan de streep de beste prijs konden bieden, daar heb ik precies mijn bestelling doorgegeven zoals ik 'm bij twee verschillende Skodadealers (A en B) heb samengesteld aan de hand van de prijslijsten die ik daar heb gekregen. En die plaatselijke garage krijgt hem geleverd via Skodadealer C, waar ik niet langs ben geweest. Ik kan mijn klacht moeilijk neerleggen bij de garage waar ik hem koop, zij hebben de bestelling prima doorgegeven: motortype, kleur, uitvoering, pakket en nog wat opties en zijn in feite niet meer dan een doorgeefluik. Dealer C heeft mij niet geholpen bij het samenstellen van de auto, die heeft alleen de bestelling ingevoerd zoals ze hem van de garage ontvangen hebben. En dealers A en B zijn samen met mij de optielijst doorgelopen en daar werden bij het Travelpakket ook gewoon de speakers genoemd. Ik heb mijn samenstelling gebaseerd op de informatie/prijslijst die ik daar gekregen heb, maar kan nu toch onmogelijk daar aan de jas gaan trekken... :(
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

pvaken
Vagling liefhebber

Bericht door pvaken » wo 18 jul 2012, 18:43

Piedro schreef:Dat is inderdaad heel teleurstellend, maar in ieder geval duidelijk. Voor mij waren de extra speakers de hoofdreden om het Travelpakket te nemen, omdat ik een redelijke audiofiel ben (tot op zekere hoogte, ga geen duizenden euro's pompen in een beetje hifi, maar het moet wel goed spul zijn). De in hoogte verstelbare passagiersstoel heb ik niet nodig, boordcomputer gaat als het goed is ook via Move&Fun (en als dat niet zo is, zal ik het niet echt missen) en cruisecontrol vind ik erg prettig op met name de snelweg, maar ik rijd met deze auto dagelijks 20 kilometer in stadsverkeer en slechts af en toe grotere afstanden. Toch het Travelpakket gekozen in plaats van het Mediapakket, omdat ik de relatief kleine meerprijs voor die extra zaken te overzien vond, zeker in verband met mogelijke inruil over een aantal jaren. En cruisecontrol is voor die enkele langere rit toch wel aangenaam.

Maar wat nu? M'n Citigo staat inmiddels al bij de garage, vermoed ik. En het lastige in dit geval is dat ik 'm uiteindelijk besteld heb via een onafhankelijke garage in mijn dorp, omdat ik daar al jaren tevreden klant ben en zij mij onderaan de streep de beste prijs konden bieden, daar heb ik precies mijn bestelling doorgegeven zoals ik 'm bij twee verschillende Skodadealers (A en B) heb samengesteld aan de hand van de prijslijsten die ik daar heb gekregen. En die plaatselijke garage krijgt hem geleverd via Skodadealer C, waar ik niet langs ben geweest. Ik kan mijn klacht moeilijk neerleggen bij de garage waar ik hem koop, zij hebben de bestelling prima doorgegeven: motortype, kleur, uitvoering, pakket en nog wat opties en zijn in feite niet meer dan een doorgeefluik. Dealer C heeft mij niet geholpen bij het samenstellen van de auto, die heeft alleen de bestelling ingevoerd zoals ze hem van de garage ontvangen hebben. En dealers A en B zijn samen met mij de optielijst doorgelopen en daarbij werden bij het Travelpakket ook gewoon de speakers genoemd. Ik heb mijn samenstelling gebaseerd op de informatie/prijslijst die ik daar gekregen heb, maar kan nu toch onmogelijk daar aan de jas gaan trekken... :(
Dat wordt inderdaad een lastig verhaal om hier iemand op aan te spreken.
Ik denk dat een dealer überhaupt vrij sterk staat gezien de disclaimers welke meestal in de brochures staan ten aanzien van de inhoudt.
Ik weet niet hoe het geluid klinkt met de 2 speakers, misschien valt het allemaal reuze mee en mis je het niet eens.
Meestal staat het geluid in de auto toch niet zo heel hard dus zal je het niet eens merken.
Gelukkig krijg je verder wel een hele mooie auto, dus zal je het gemis van die 2 speakers snel vergeten zijn als je hem ophaalt en de eerste kilometers maakt.

Wat ik overigens wel opmerkelijk vind aan je verhaal, is dat een onafhankelijke dealer blijkbaar goedkoper kan leveren dan de skoda dealer ??
Dat terwijl die garage houder hem dus blijkbaar ook gewoon bij een skoda dealer besteld, of had dat ies met de inruilwaarde van je huidige auto te maken ?
|Skoda Citigo Tour 60PK|Deep Black Pearl Metallic|5 Deurs|Travel Pakket|media pakket|Sunset|Reservewiel|kofferbaklampje :)|
|Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCI (140PK) titanium|Panther Black|7" Navi|getinte ramen|zilveren roofrails|Ipod integratie|

up!
Forum eindbaas

Bericht door up! » wo 18 jul 2012, 20:27

Piedro schreef:Ik heb mijn samenstelling gebaseerd op de informatie/prijslijst die ik daar gekregen heb, maar kan nu toch onmogelijk daar aan de jas gaan trekken... :(
Als je het bij de officiële kanalen houdt, sta je altijd sterker. Nu kreeg je een extra voordeeltje bij de aankoop bij de plaatselijke garage, maar de meerprijs van de Skoda dealer had je er zo uitgehaald in dit geval. Het betalen van een meerprijs bij een merkdealer lijkt soms teveel gevraagd (sommige mensen noemen een dealer ook wel stealer :cry: ) maar je betaalt ook voor de organisatie die er achter staat, die issues na de nieuwaflevering zonder problemen oplost. Minder hassle bij de merkdealer, dat is mijn ervaring. Je betaalt niet alleen voor het product, maar ook voor zorgeloosheid, een organisatie waarop je kunt terugvallen.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Piedro
Vagling liefhebber

Bericht door Piedro » wo 18 jul 2012, 23:42

pvanaken schreef:Ik weet niet hoe het geluid klinkt met de 2 speakers, misschien valt het allemaal reuze mee en mis je het niet eens.
Meestal staat het geluid in de auto toch niet zo heel hard dus zal je het niet eens merken.
Gelukkig krijg je verder wel een hele mooie auto, dus zal je het gemis van die 2 speakers snel vergeten zijn als je hem ophaalt en de eerste kilometers maakt
Ik denk dat ik eerst maar even overleg met de garage als ik de auto ophaal over wat te doen met het speakerverhaal. En die twee standaard speakers klinken op zich al wel aardig goed, heb ik begrepen. In elk geval beter dan de gemiddelde auto in deze klasse. Rij nu echter ook in een auto met 4 speakers en 2 tweeters en ik wil er niet op achteruit gaan wat dat betreft. Ik heb de radio nooit overdreven hard staan, maar een verdeling van het geluid over de gehele auto is wel aangenaam. Voor de rest ben ik vanaf volgende week ongetwijfeld heeeeuuul blij met de auto... hopelijk met alleen nog positieve verrassingen in petto ;)
up! schreef:sommige mensen noemen een dealer ook wel stealer :cry:
De meeste dealers zijn zeker geen stealer (kom zelf uit een voormalig dealerfamilie, dus geen kwaad woord over dealers :lol:), en beide dealers waar ik vriendelijk ben ontvangen had ik ook een goed gevoel bij. Ze hebben ook recht op een lekkere boterham en het personeel, pand en de apparatuur moeten toch ergens van betaald worden. Ik werk ook niet graag voor niks, dus waarom zij wel 8-) Ik was in eerste instantie ook gewoon van plan om hem bij de dealer te bestellen, maar de eigenaar van de dorpsgarage - waar ik jaren geleden mijn eerste (en huidige) auto heb gekocht als occasion - is buur van m'n ouders en toen ik daar toevallig was toch nog even gepolst of zij eventueel ook wat konden betekenen.

De prijs onderaan de streep was overigens niet enorm veel lager dan bij de dealer (kan er nog steeds lekker van uit eten hoor, maar heel veel meer dan dat is 't ook weer niet), maar omdat ik tevreden over het bedrijf ben, ze voor een groot deel met VAG-auto's werken en ook diverse apparatuur en kennis daarvoor in huis hebben, ik het die jongens gun en bovendien de garage voor mij veel beter bereikbaar is dan de Skodadealer die van huis uit niet om de hoek zit, besloten om 'm via hen te bestellen. Uiteraard met behoud van fabrieksgarantie en daarnaast mobiliteitsgarantie. Krijg overigens ook post van de Skodadealer waar de auto vandaan komt, dus klaarblijkelijk sta ik daar als klant in het systeem.
-------------

Afbeelding

Piedro
Vagling liefhebber

Bericht door Piedro » wo 18 jul 2012, 23:46

En dan nu weer verder over die mooie diepzwarte 5-deurs Citigo Tour-pareltje van niemand minder dan pvanaken! Nu mét Mediapakket :!:
-------------

Afbeelding

Plaats reactie