Jason schreef:De Up! Gt heeft toch ook 17 inch? Dus moet sowieso passen lijkt mij
Ik weet niet precies hoe je deze vergelijking bedoelt?
Wij hebben het hier eigenlijk over de bandenbreedte op de 6J velg, een 17inch velg kan nog steeds prima 6j zijn
Echter, kijkend naar de bandenmaat en hoe ze er op liggen gok ik dat de up! GT op 17inch 6.5J staat met een ET van 43, dan komt de velg ongeveer net zo ver uit naar binnen als de 15inch 6J's met ET38, en iets verder naar buiten als de 16inch Classic/Upsilons. Kijkend naar de fotos kun je ook wel zien dat de 17inch even wat verder naar buiten komen, vooral achter kun je dat mooi zien
ik denk dat je voor het mooie je inderdaad gewoon vast moet houden aan de standaard bandenmaat op de 6J's, ik heb er wel met breder onder gereden, maar dat was echt met oudere circuit autos waardoor je ook echt de flex in de band voelde.
16inch 6J - ET38/ET43 Bandenmaat 185/50/R16 (38 kan ook met 6J als je kijkt naar de 15inches, komt je band wat verder naar buiten, staat wat dikker
![Smile :)](./images/smilies/icon/smile.gif)
)
17inch 6.5J - ET43 Bandenmaat 195/40/R17 (Denk dat dit een veilige aanname is wat gaat zorgen dat er niet pardoes wat aanloopt als je bijvoorbeeld maximaal stuurt)
voor winterbanden op de 6J 16inches zou je nog kunnen naar 175/55/R16 kunnen gaan, dat is een wat meer gangbare maat, lichte teller afwijking maar acceptabel, en er zijn iig keuzes in de banden, waarbij je in 185/50/R16 nog niet eens winterbanden hebt.
er past uiteraard vast wel extremer onder, maar ik denk dat ik nu een "veilig" overzicht heb van wat er onder de auto past zonder dat er rare dingen gebeuren met aanlopen, de bandenmaten zijn niet goedkoop, maar nog altijd meer dan de helft van de prijs van wat er onder mijn vorige auto moest, en die reed ik op de aangedreven as om de 15.000km op :p