Stoel naar voren
Stoel naar voren
Hoera, de Up is er! Hij rijdt nog beter dan ik me herinner van de proefrit. Ik rij de Take Up, dus het is even wennen aan het feit dat er geen sleutelgat zit aan de bijrijderskant.
Eén ding is me opgevallen: ik krijg de stoelen slecht naar voren geschoven (om achterin te stappen of om beter bij de achterbank te kunnen). Volgens het boekje moet je de hendel naar voren schuiven om de stoel eenvoudig naar voren te schuiven en de rugleuning naar voren te doen. Maar ik krijg de hendel alleen maar naar achteren (bij beide stoelen). Doe ik iets fout? Nu moet ik iedere keer de zetel zelf naar voren schuiven en de rugleuning naar voren doen, waardoor ik 'm daarna weer helemaal opnieuw kan instellen. Dat lijkt me niet de bedoeling.
Eén ding is me opgevallen: ik krijg de stoelen slecht naar voren geschoven (om achterin te stappen of om beter bij de achterbank te kunnen). Volgens het boekje moet je de hendel naar voren schuiven om de stoel eenvoudig naar voren te schuiven en de rugleuning naar voren te doen. Maar ik krijg de hendel alleen maar naar achteren (bij beide stoelen). Doe ik iets fout? Nu moet ik iedere keer de zetel zelf naar voren schuiven en de rugleuning naar voren doen, waardoor ik 'm daarna weer helemaal opnieuw kan instellen. Dat lijkt me niet de bedoeling.
Blij in m'n uppie!
- henri
- Forum eindbaas
- Contacteer:
Re: Stoel naar voren
Als ik af ga op de informatie van de prijslijst, heeft de Take Up geen Easy Entry systeem op de voorstoelen zitten, wat vanaf de Move Up wel standaard is. In hoeverre dit een verschil maakt qua functie, kan ik je helaas niet vertellen.
Betekent dat de easy entry je stoel weer in precies dezelfde stand zet bij het opnieuw naar achterschuiven zonder opnieuw te stellen dan? Ik dacht dat dit systeem er alleen maar voor zorgde dat bij het opklappen van je rugleuning autom je zitting mee naar voren schoof? En idd volgens mij heeft de take up dat systeem niet helaas...
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen
Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
Mmmm, dat is jammer - daar is me door de dealer niets over verteld. Ik heb er ook niet naar gevraagd, gebiedt de eerlijkheid. Ik heb er geen moment aan gedacht dat zo'n systeem NIET standaard zou zijn bij de 3-deurs auto.
Blij in m'n uppie!
Ik heb hetzelfde (high-up). Hendel kan maar 1 kant op, de stoel schuift wel redelijk goed naar voren. Maar bij het terug schuiven 'onthoudt' ie wel de instelpositie van het zitvlak, maar niet van de rugleuning. Tevens is het alleen op de bestuurders stoel van toepassing?!?Pieter schreef:Hoera, de Up is er! Hij rijdt nog beter dan ik me herinner van de proefrit. Ik rij de Take Up, dus het is even wennen aan het feit dat er geen sleutelgat zit aan de bijrijderskant.
Dan ligt het niet aan de basisuitvoering van de Take Up??? Bij mij werkt ook de passagiersstoel niet lekker mee bij het bereiken van de achterbank.
Blij in m'n uppie!
Is eigenlijk een rotsysteem vind ik, nadeeltje echt gevonden dus
Mijn rughendel krijg ik ook alleen naar achteren en dan schuift de stoel zwaar naar voren. Ondanks dat t nieuw is vind ik het slecht werken
Mijn rughendel krijg ik ook alleen naar achteren en dan schuift de stoel zwaar naar voren. Ondanks dat t nieuw is vind ik het slecht werken
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen
Het lukt mij uiteindelijk wel om de stoel naar voren te schuiven en weer in dezelfde positie te laten terugkomen. Zij het erg stroef. Voor de rugleuning geldt dat niet. Mijn VW-dealer heeft het uitgezocht en zegt daarover: "in Duitsland kent men voor de voorstoelen een easy entry en nog een easy entry mit Memoryfunktion, kortom in Nederland hebben we dus alleen easy entry zonder die memory."
Zitting onthoudt ie, rugleuning niet. Maar ik lees veelal berichten hierover dat de stoel slecht/ stroef naar voren schuift. Ik heb daar totaal geen last van. Eerst volledig de rugleuning naar voren klappen, en dan de hele stoel schuiven. Terug schuiven gaat net zo makkelijk.
- Psycho_Mantis
- Vagling liefhebber
Ik denk inderdaad dat dit het probleem is, als je de leuning niet goed naar voren klap dan is er geen beweging in te krijgen.Paulus schreef:Zitting onthoudt ie, rugleuning niet. Maar ik lees veelal berichten hierover dat de stoel slecht/ stroef naar voren schuift. Ik heb daar totaal geen last van. Eerst volledig de rugleuning naar voren klappen, en dan de hele stoel schuiven. Terug schuiven gaat net zo makkelijk.
Toch vervelend nu we nog niet voor de vijfdeurs kunnen kiezen! Maar het probleem is te klein voor een terugroepactie, ben ik bang
Blij in m'n uppie!
- Psycho_Mantis
- Vagling liefhebber
Het is geen probleem, je moet gewoon de rug leuning vergenoeg naar voren duwen.Pieter schreef:Toch vervelend nu we nog niet voor de vijfdeurs kunnen kiezen! Maar het probleem is te klein voor een terugroepactie, ben ik bang
Hoe knullig het klinkt, je moet voor de rugleuning gewoon even een markering maken bij de hendel(kap), dan kan je rugleuning op dat punt gewoon weer terugzetten. Is ook een 'geheugen' steuntjePsycho_Mantis schreef:Het is geen probleem, je moet gewoon de rug leuning vergenoeg naar voren duwen.Pieter schreef:Toch vervelend nu we nog niet voor de vijfdeurs kunnen kiezen! Maar het probleem is te klein voor een terugroepactie, ben ik bang
- Psycho_Mantis
- Vagling liefhebber
Ja precies, dat heb ik dus ook.RonaldNL schreef:Stoel laten staan ,stap maar via de andere kant in
Iedereen weet wel hoe vervelend het wel niet is als je bestuurders stoel anders staat dan normaal
Bijvoorbeeld als iemand anders in je auto heeft gereden...
Maar de andere kant heeft geen easy entry?!? Althans, op de mijne niet.Psycho_Mantis schreef:Ja precies, dat heb ik dus ook.RonaldNL schreef:Stoel laten staan ,stap maar via de andere kant in
Iedereen weet wel hoe vervelend het wel niet is als je bestuurders stoel anders staat dan normaal
- Psycho_Mantis
- Vagling liefhebber
Vreemd, bij mij wel?Paulus schreef:Maar de andere kant heeft geen easy entry?!? Althans, op de mijne niet.Psycho_Mantis schreef:Ja precies, dat heb ik dus ook.RonaldNL schreef:Stoel laten staan ,stap maar via de andere kant in
- dubbel-UP!
- Vagling liefhebber
vanaf de move-up zouden ze wel aan beide zijde easy entry moeten hebben, echter alleen aan de bestuurderszijde met de zogenaamde memory functie. Al weet ik niet zeker of dat alleen voor de high-up! is.
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!