Constante snelheid, klik van relais en meer vermogen?

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Bennink
Forum newbie

Constante snelheid, klik van relais en meer vermogen?

Bericht door Bennink » di 12 mar 2013, 21:21

Ik rijd sinds november een Up! en ik stoor me aan het schakelen van relais'.

bij het rijden van een constante snelheid op bijvoorbeeld de snelweg hoor ik met regelmaat (1x in 2 minuten?) een relais klikken. Het lijkt dan alsof de auto ineens wat harder loopt, alsof de airco wordt uitgeschakeld. Ik dacht dat het aan mij lag, of dat dat iets in deze auto was, maar nu ik weer een tijdje in een andere Up! rijd (vijfdeurs) merk ik het hier ook. Herkennen jullie dit?
Afbeelding 60pk 5d BMT Move Up!

BarMove(d)Up
Vagling liefhebber

Re: Constante snelheid, klik van relais en meer vermogen?

Bericht door BarMove(d)Up » di 12 mar 2013, 21:48

Ik kan mij herinneren dat mijn opa altijd tikjes, rateltjes en weet ik wat nog meer hoorde in zijn auto. Dan maakte hij zich daar druk om, ging naar de garage en wat bleek: niets aan de hand.
Mijn opa had geen radio in zijn auto. Ik heb daarvan geleerd, altijd radio laten installeren en aanzetten. Bijgeluiden vallen dan weg, rijdt een stuk ontspannender.

M.a.w. ik herken het niet, maar twijfel je of er iets aan de hand is, laat het checken.
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

jefvanhouten
Vagling liefhebber

Bericht door jefvanhouten » di 12 mar 2013, 22:22

Ik hoor wel altijd wat tikken als mijn ruitewissers aan staat soort rattelend geluid van 2a3seconden als de wissers ma beneden gaat hoor je het
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^

Psycho_Mantis
Vagling liefhebber

Bericht door Psycho_Mantis » wo 13 mar 2013, 07:48

Ja dit hoort in de up
De Polo 1.2 bluemotion heeft dit ook viel me op

Bennink
Forum newbie

Bericht door Bennink » wo 13 mar 2013, 08:05

Psycho_Mantis schreef:De Polo 1.2 bluemotion heeft dit ook viel me op
Dan zal dat wel een Bluemotion-tikje zijn :-) Goed om te weten dat ik dit niet als enige ervaar.

Radio harder zetten is natuurlijk altijd een optie, maar ik vind die speakers echt van slechte kwaliteit: op volume klinkt het geluid zo ontzettend schel, doet pijn aan m'n oren.
jefvanhouten schreef:Ik hoor wel altijd wat tikken als mijn ruitewissers aan staat soort rattelend geluid van 2a3seconden als de wissers ma beneden gaat hoor je het
Dat merk ik ook, maar dat voel ik ook in m'n gaspedaal. Het voelt hetzelfde als wanneer dat systeem in de voorruit ingrijpt. Soort van ABS geratel, toch?

Psycho_Mantis
Vagling liefhebber

Bericht door Psycho_Mantis » wo 13 mar 2013, 11:58

Bennink schreef:
Psycho_Mantis schreef:De Polo 1.2 bluemotion heeft dit ook viel me op
Dan zal dat wel een Bluemotion-tikje zijn :-) Goed om te weten dat ik dit niet als enige ervaar.

Radio harder zetten is natuurlijk altijd een optie, maar ik vind die speakers echt van slechte kwaliteit: op volume klinkt het geluid zo ontzettend schel, doet pijn aan m'n oren.
Ik vind de speakers helemaal niet verkeerd, heb je geen soundpack toevallig?
Als ik hem hard zet word ik doof denk ik :lol:

dubbel-UP!
Vagling liefhebber

Bericht door dubbel-UP! » wo 13 mar 2013, 18:00

Vooral als het regent, trrrrrrrr.....t komt wel eens voor. Lijkt wel de ecb die denkt dat die wat ziet en alvast de remmen (bas) op druk zet. Rempedaal lijkt ook agressiever te reageren kort na dit geluid.
Heb er geen verklaring voor, stoort me ook totaal niet meer na 1 jaar vol plezier in de up!'s
Raak je dan ook aan vertrouwd.
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Uppert
Vagling liefhebber

Bericht door Uppert » wo 13 mar 2013, 21:13

Maakt hij dit geluid als je ruitenwissers op interval staan? En toevallig op het moment dat de ruitenwisserarmen in ruststand komen? En dit om de 1 a 2 minuten?
Doet ie bij mij ook en ik heb hetzelfde bij meerdere Up's gehoord. Ik word er knettergek van.
Komt uit de boordnetmodule, die stuurt de ruitenwissers. Module is al eens vervangen zonder resultaat.
Melding naar Pon laten doen, nog niets gehoord. Loopt al een tijdje dus ga ervan uit dat de fabriek tzt met een oplossing komt. Hoopik.

Bennink
Forum newbie

Bericht door Bennink » do 14 mar 2013, 08:46

Psycho_Mantis schreef:Ik vind de speakers helemaal niet verkeerd, heb je geen soundpack toevallig?
Ik rijd de Move Up!, met zo'n Navig-onding. Verder geen opties. Maar kom uit een auto met fabriekaf audio upgrade, met subwoofer etc. Dan valt het al snel tegen ;-)
dubbel-UP! schreef:Vooral als het regent, trrrrrrrr.....t komt wel eens voor. Lijkt wel de ecb die denkt dat die wat ziet en alvast de remmen (bas) op druk zet. Rempedaal lijkt ook agressiever te reageren kort na dit geluid.
Ik heb nog niet gemerkt dat het rempedaal anders reageert, direct na dat geluidje. Zal het eens proberen, op de snelweg :mrgreen:
Uppert schreef:Maakt hij dit geluid als je ruitenwissers op interval staan? En toevallig op het moment dat de ruitenwisserarmen in ruststand komen? En dit om de 1 a 2 minuten?
Doet ie bij mij ook en ik heb hetzelfde bij meerdere Up's gehoord. Ik word er knettergek van.
Komt uit de boordnetmodule, die stuurt de ruitenwissers. Module is al eens vervangen zonder resultaat.
Melding naar Pon laten doen, nog niets gehoord. Loopt al een tijdje dus ga ervan uit dat de fabriek tzt met een oplossing komt. Hoopik.
Ja! Ik heb er wel eens met de timer naast gezeten en er zit inderdaad een regelmaat in. Standaard-feature dus... Ben benieuwd of je nog iets van Pon gaat horen.

Psycho_Mantis
Vagling liefhebber

Bericht door Psycho_Mantis » do 14 mar 2013, 09:29

Bennink schreef:
Psycho_Mantis schreef:Ik vind de speakers helemaal niet verkeerd, heb je geen soundpack toevallig?
Ik rijd de Move Up!, met zo'n Navig-onding. Verder geen opties. Maar kom uit een auto met fabriekaf audio upgrade, met subwoofer etc. Dan valt het al snel tegen ;-)
Vandaar dat het tegen valt. Met sound pack is het al een stuk beter.

Plaats reactie