e-Up!
e-Up!
Volkswagen behoudt de introductie van nieuwe auto's niet alleen voor aan de diverse autoshows. Het merk uit Wolfsburg heeft de e-Up bijvoorbeeld voor de presentatie van de jaarcijfers bewaard.
De elektrische Up heeft een actieradius van 150 kilometer. Met een snellader kan een e-Up met lege lithium-ion accu's binnen een half uur 80 procent van n energie terugkrijgen. De accu heeft een capaciteit van 18,7 kWh. De auto weegt 1.185 kilogram.
De e-Up heeft een elektromotor met een piekvermogen van 82 pk onder de kap. Het continue vermogen is 55 pk en het maximumkoppel 210 Nm. De sprint naar 100 km/h kost 14 seconden en de topsnelheid is 135 km/h.
De aansluiting voor de stekker bevindt zich achter de tankdopklep. Optioneel kan de e-Up een aansluiting voor het Combined Charging System (CCS) meekrijgen, een gestandaardiseerde stekker ontwikkeld door Volkswagen en diverse andere fabrikanten.
De e-Up is te herkennen aan de gebogen strip LED-dagrijverlichting in de voorbumper. De voorkant en onderkant van de e-Up zijn ook aangepast voor betere aerodynamica. Verder heeft de e-Up speciaal 15-inch lichtmetaal, Volkswagen-logo's met een blauwe achtergrond en een e-Up logo aan de achterzijde.
Binnenin heeft de auto lichtgrijze stoelbekleding met blauwe stiksels. Verder zijn er accenten van chroom en leder om het geheel wat meer schwung te geven.
Voor wie niet bij de presentatie van de jaarcijfers was: de e-Up beleeft z'n publieksdebuut op de IAA in Frankfurt. In 2014 komt de elektro-Up op de markt.
Bron: Autoweek
De elektrische Up heeft een actieradius van 150 kilometer. Met een snellader kan een e-Up met lege lithium-ion accu's binnen een half uur 80 procent van n energie terugkrijgen. De accu heeft een capaciteit van 18,7 kWh. De auto weegt 1.185 kilogram.
De e-Up heeft een elektromotor met een piekvermogen van 82 pk onder de kap. Het continue vermogen is 55 pk en het maximumkoppel 210 Nm. De sprint naar 100 km/h kost 14 seconden en de topsnelheid is 135 km/h.
De aansluiting voor de stekker bevindt zich achter de tankdopklep. Optioneel kan de e-Up een aansluiting voor het Combined Charging System (CCS) meekrijgen, een gestandaardiseerde stekker ontwikkeld door Volkswagen en diverse andere fabrikanten.
De e-Up is te herkennen aan de gebogen strip LED-dagrijverlichting in de voorbumper. De voorkant en onderkant van de e-Up zijn ook aangepast voor betere aerodynamica. Verder heeft de e-Up speciaal 15-inch lichtmetaal, Volkswagen-logo's met een blauwe achtergrond en een e-Up logo aan de achterzijde.
Binnenin heeft de auto lichtgrijze stoelbekleding met blauwe stiksels. Verder zijn er accenten van chroom en leder om het geheel wat meer schwung te geven.
Voor wie niet bij de presentatie van de jaarcijfers was: de e-Up beleeft z'n publieksdebuut op de IAA in Frankfurt. In 2014 komt de elektro-Up op de markt.
Bron: Autoweek
VW Up! | 60PK BMT | High Up! | Deep black pearl | Executive | Drive | Dynamic | Leder | Panoramadak | Aparte set winterbanden
- Psycho_Mantis
- Vagling liefhebber
- Berichten: 912
- Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
- Locatie: Spijkenisse
Re: e-Up!
Ook even een plaatje erbij:
Ik wil die led strips hebben!
Zo te zien lijkt het wel vervangbaar zonder een nieuwe bumper te kopen.
Interieur:
Heey, Climate control?!
Ik wil die led strips hebben!
Zo te zien lijkt het wel vervangbaar zonder een nieuwe bumper te kopen.
Interieur:
Heey, Climate control?!
Re: e-Up!
Die ledstrips zijn inderdaad kinky!
CitiGo Elegance 1.0 44KW/60PK|deep black metallic|Nano black interieur|Automaat|5 deurs|travelpack|all season pakket|Sunset|Parkeersensoren|Radio Funky|Move & Fun|14" Apus wit
Re: e-Up!
doe mij die climate control en led strips maar waarschijnlijk ga ik wel naar de IAA dus daar maar eens goed kijken.
High up! BlueMotion Technologies 3drs 60pk Black Pearl | Dynamic | Executive | Drive | Panoramisch Dak
---
---
Re: e-Up!
Dat ziet er goed uit ja! Mooi bakkie
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |
- dubbel-UP!
- Vagling liefhebber
- Berichten: 543
- Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
- Locatie: het mooie Limburg
Re: e-Up!
Ja, climacontrol. Was dat een jaar geleden maar leverbaar geweest.............
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!
Re: e-Up!
nee, omdat het een gerobotiseerde handbak is heeft deze volgens mij alleen een N en heb je dus altijd de handrem nodig. Volgens mij ook als negatief punt wel gemeld door ASG eigenaren.JuP ! schreef:Hey? Heeft die ASG bak wel een P-stand?
High up! BlueMotion Technologies 3drs 60pk Black Pearl | Dynamic | Executive | Drive | Panoramisch Dak
---
---
Re: e-Up!
Waarom zou dat negatief zijn? Heb een ASG maar hiervoor nooit automaat gereden. Ik zit er niet mee eigenlijk.
CitiGo Elegance 1.0 44KW/60PK|deep black metallic|Nano black interieur|Automaat|5 deurs|travelpack|all season pakket|Sunset|Parkeersensoren|Radio Funky|Move & Fun|14" Apus wit
Re: e-Up!
ik zou er ook niet mee zitten (nouja, ik zou geen automaat willen, maar dat is een ander verhaal ), maar uit de tekst die ik me herinner kwam het toch als negatief punt over, had als ik me niet vergis te maken met handrem die in begin van een rit even zou aanlopen.Nikooos schreef:Waarom zou dat negatief zijn? Heb een ASG maar hiervoor nooit automaat gereden. Ik zit er niet mee eigenlijk.
High up! BlueMotion Technologies 3drs 60pk Black Pearl | Dynamic | Executive | Drive | Panoramisch Dak
---
---
- aut5MIIsport60
- Vagling liefhebber
- Berichten: 212
- Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 11:29
- Locatie: Almere-stad
Re: e-Up!
Ja, dat van die handrem had ik geschreven.
Heb al heel wat automaten en semi-automaten gehad, maar nog nooit 1 zonder Parkeerstand. Met handrem aangetrokken gehad, bij vrieskou, blijven de remmen vaak hangen (totdat je even flink remt).
Op de foto's hierboven heeft ie wel een P, dus is geen semi-automaat meer.
Op zich een leuke auto, maar die 350 kg zwaarder valt tegen.
Heb al heel wat automaten en semi-automaten gehad, maar nog nooit 1 zonder Parkeerstand. Met handrem aangetrokken gehad, bij vrieskou, blijven de remmen vaak hangen (totdat je even flink remt).
Op de foto's hierboven heeft ie wel een P, dus is geen semi-automaat meer.
Op zich een leuke auto, maar die 350 kg zwaarder valt tegen.
MII style Sport 60pk semi-aut5
Re: e-Up!
oh ik zie nu pas wat JuP bedoelde!
Ja wel logisch ook natuurlijk, elektrisch aangedreven dus zeker een andere versnellingsbak.
Ja wel logisch ook natuurlijk, elektrisch aangedreven dus zeker een andere versnellingsbak.
High up! BlueMotion Technologies 3drs 60pk Black Pearl | Dynamic | Executive | Drive | Panoramisch Dak
---
---
Re: e-Up!
Ik zie dat ze ook de Navigon navigatie niet meer gebruiken. Wat een goed idee! Want dat is maar een (navig)onding.
En zou je die LED-lichten zo in een normale Up! kunnen zetten? Ik vind de rode strips aan de achterkant ook leuk staan!
Oh, en stoelverwarming!
En zou je die LED-lichten zo in een normale Up! kunnen zetten? Ik vind de rode strips aan de achterkant ook leuk staan!
Oh, en stoelverwarming!
- el coche SEAT
- Donateur member
- Berichten: 818
- Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
- Locatie: BrunssUP!m
Re: e-Up!
Ik zie toch echt wel de Garmin navigatie (Navigon is onderdeel van Garmin).Bennink schreef:Ik zie dat ze ook de Navigon navigatie niet meer gebruiken. Wat een goed idee! Want dat is maar een (navig)onding. !
VW UP! GTI, Kings Red with Black roof, 115 pk, 2023
VW Golf Variant, R-line, Dolphin Grey, 130 pk, 2023
VW Golf Variant, R-line, Dolphin Grey, 130 pk, 2023
- el coche SEAT
- Donateur member
- Berichten: 818
- Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
- Locatie: BrunssUP!m
Re: e-Up!
Zoals ik al schreef Navigon is onderdeel van Garmin.Bennink schreef:Oh dat is stom. Ik wist niet dat Garmin ook onderdeel van Navigon is...
VW UP! GTI, Kings Red with Black roof, 115 pk, 2023
VW Golf Variant, R-line, Dolphin Grey, 130 pk, 2023
VW Golf Variant, R-line, Dolphin Grey, 130 pk, 2023
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: e-Up!
Afgelopen week was ik in Wolfsburg, en heb bij de Autostadt een uitgebreide rit gemaakt in het prototype van de elektrische golf. Ik kreeg te horen dat de E-Up, die volgend jaar op de markt komt, met precies dezelfde techniek is uitgerust. Het elektrisch rijden in de VW was een leuke ervaring. De automatische bak is uitgerust met een stad/bergstand, waarmee met het 'gas'pedaal naast het optrekken ook het sterk op de motor afremmen wordt geregeld. Op die manier hoef je bij 'normaal' rijden, nog nauwelijks bij te remmen met het rempedaal. Echt remmen was alleen nodig toen een fietser plotseling overstak. Bij het op de motor remmen functioneert de motor als acculader. De auto heeft een actieradius van 150 km op volle accu's. Bij de rit die ik maakte gaf de meter aan dat er nog voor 60 km energie aanwezig was. Door het traject, waarbij in de stad en op de buitenweg (soms heuveltje af) ook regelmatig op de motor geremd werd, gaf de meter na de rit aan dat er voor 70 km energie aanwezig was. Dat heeft natuurlijk ook deels te maken met de computer, die de rijstijl mee rekent. Maar met een brandstofmotor heb ik het nog nooit meegemaakt, dat de 'tankinhoud' na de rit meer was dan daarvoor. Die E-Up wordt vast heel interessant, zeker als de actieradius van 150 km in de praktijk werkelijkheid blijkt.
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l